Pokud patříte k zapáleným milovníkům motorismu, kteří se svou vášní rádi okázale chlubí, pak pro vás máme skvělý tip, čím vybavit obývák. Zadní lavice z luxusních limuzín osmdesátých a devadesátých let jsou sice působivé, ale už poněkud okoukané. Pokud chcete být skutečně výjimeční, zkuste vsadit na přední čtvrtinu Lamborghini, kterou šikovný umělec přetvořil na gauč.
S nabídkou unikátního nábytku přišla polská společnost Design Epicentrum, která se v minulosti proslavila už nabídkou pracovního stolu, který byl opět koncipován do tvarů Lamborghini. A stejně jako stůl, i tenhle gauč se bude nejlépe vyjímat v místech, které mají s luxusními automobily nějakou spojitost. Upřímně si totiž neumíme představit, jak by někdo z tohoto gauče pohodlně sledoval televizi.
Jak už milovníci italských klasik nejspíše poznali, maska automobilu je přesnou kopií Lamborghini Murcielago SV. A když říkáme přesnou, myslíme tím i velikost 1:1. Samotné sedáky byly stylizované do podoby zadních sedaček automobilu a čalouněny jsou prémiovou červenou kůží.
Sedačka má být podle všeho koncipována jako třímístná, ovšem stejně jako u většiny automobilů bychom se vsadili, že nejlépe si pohoví pouze dvě osoby. Navíc si nejsme jisti, jak komfortní budou hlavové opěrky a částečně čalouněné a částečně plastové loketní opěrky.
Nicméně pokud vám jde jen o stylový kus nábytku, který každému okamžitě a jasně ukáže s kým má tu čest, pak tuhle sedačku rozhodně potřebujete. Drobnou nevýhodou by však mohla být cena, která přesahuje 10 000 dolarů za kus, tedy více než 221 000 Kč.
Ostatně jsme si téměř jisti, že nikdo ze zájemců o podobně extravagantní kus nábytku nečekal ceny, za které by mohl nakoupit v IKEA. Nebo snad ano?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.