Pokud patříte k zapáleným milovníkům motorismu, kteří se svou vášní rádi okázale chlubí, pak pro vás máme skvělý tip, čím vybavit obývák. Zadní lavice z luxusních limuzín osmdesátých a devadesátých let jsou sice působivé, ale už poněkud okoukané. Pokud chcete být skutečně výjimeční, zkuste vsadit na přední čtvrtinu Lamborghini, kterou šikovný umělec přetvořil na gauč.
S nabídkou unikátního nábytku přišla polská společnost Design Epicentrum, která se v minulosti proslavila už nabídkou pracovního stolu, který byl opět koncipován do tvarů Lamborghini. A stejně jako stůl, i tenhle gauč se bude nejlépe vyjímat v místech, které mají s luxusními automobily nějakou spojitost. Upřímně si totiž neumíme představit, jak by někdo z tohoto gauče pohodlně sledoval televizi.
Jak už milovníci italských klasik nejspíše poznali, maska automobilu je přesnou kopií Lamborghini Murcielago SV. A když říkáme přesnou, myslíme tím i velikost 1:1. Samotné sedáky byly stylizované do podoby zadních sedaček automobilu a čalouněny jsou prémiovou červenou kůží.
Sedačka má být podle všeho koncipována jako třímístná, ovšem stejně jako u většiny automobilů bychom se vsadili, že nejlépe si pohoví pouze dvě osoby. Navíc si nejsme jisti, jak komfortní budou hlavové opěrky a částečně čalouněné a částečně plastové loketní opěrky.
Nicméně pokud vám jde jen o stylový kus nábytku, který každému okamžitě a jasně ukáže s kým má tu čest, pak tuhle sedačku rozhodně potřebujete. Drobnou nevýhodou by však mohla být cena, která přesahuje 10 000 dolarů za kus, tedy více než 221 000 Kč.
Ostatně jsme si téměř jisti, že nikdo ze zájemců o podobně extravagantní kus nábytku nečekal ceny, za které by mohl nakoupit v IKEA. Nebo snad ano?
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?