Elon Musk a jeho společnosti Tesla, Space X nebo Boring company se objevují v tisku i dalších médiích poměrně často, ovšem Elon Musk nemá s novináři příliš dobré vztahy. Celá věc dokonce došla tak daleko, že se Musk chystá vytvořit nový projekt, který ponese jméno Pravda. A o čem by měl být?
Elon Musk má s řadou významných světových médií poměrně napjaté vztahy, což velice často ventiluje prostřednictvím svého twitterového účtu. Podle Muska totiž mají média zájem pouze o senzace, které jsou většinou spojeny s nějakým neúspěchem. Místo vyváženého zpravodajství tak prý informují jen o neúspěších jeho společností, zejména pak Tesly.
Svůj podíl na tom má mít podle Muska zejména ropný průmysl, který na rozdíl od Tesly investuje do různých reklam obrovské peníze. Média, která jsou na reklamách do velké míry závislá, pak samozřejmě touží po maximální návštěvnosti a tu v některých případech získávají především publikacemi šokujících informací.
V případě Tesly je však smutným faktem, že v posledních měsících bylo skutečně více problémů než úspěchů. Z nedávné doby tak můžeme z neúspěchů jmenovat několik vážných nehod při použití částečně-autonomního systému řízení Autopilot (který však nakonec nikdy nebyl příčinou nehody), přerušení výroby, problémy s výkonem brzd a samozřejmě zhoršující se ekonomickou situaci firmy. Z pozitiv pak lze jmenovat snad jen výraznější nárůst výroby, který však stále zaostává za původními plány, a představení nejvýkonnějšího Modelu 3, který se má na trh dostat zhruba za měsíc.
Musk má však médií „plné zuby" a obviňuje je ze senzacechtivosti za každou cenu a samozřejmě i z nedůvěryhodnosti. Někteří komentující na Twitteru však jeho chování přirovnali k Donaldu Trumpovi, na což však Musk opět reagoval podrážděně, označil toto srovnání za klišé a Trumpovu výhru v prezidentských volbách označil částečně za výsledek nedůvěry veřejnosti v média a zpravodajství, které mělo ztratit svou důvěryhodnost již před dlouhou dobou.
Místo pouhého stěžování si a kopání kolem sebe však Musk přišel s nápadem, jak by se dala tato situace napravit. Chce totiž vytvořit webovou stránku, kde by veřejnost mohla hodnotit důvěryhodnost jednotlivých článků, čímž by se dala podle výsledného skóre hodnotit úroveň redaktorů, médií nebo rovnou celých vydavatelství. Projekt by pak měl nést jméno Pravda.
Going to create a site where the public can rate the core truth of any article & track the credibility score over time of each journalist, editor & publication. Thinking of calling it Pravda …
— Elon Musk (@elonmusk) 23. května 2018
Že nejde jen o plácání do větru potvrdil jeden z dalších uživatelů Twitteru, podle kterého si Musk už v říjnu minulého roku nechal v Kalifornii registrovat novou společnost Pravda Corp., což dosvědčuje i naskenovaný dokument.
V současnosti Musk pokračuje ve své twitterové horečce a vyzývá veřejnost, aby hlasovala, zda má web Pravda skutečně vzniknout. Stejně tak ale provokuje i média, která mají stále dost času přimět veřejnost k hlasování proti tomuto projektu. Pokud by k tomu došlo, Musk je připraven spustit web YouAreRight.com, který už také vlastní a zatím ho necává návštěvníky pouze přesměrovávat na Facebook.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?