Elon Musk a jeho společnosti Tesla, Space X nebo Boring company se objevují v tisku i dalších médiích poměrně často, ovšem Elon Musk nemá s novináři příliš dobré vztahy. Celá věc dokonce došla tak daleko, že se Musk chystá vytvořit nový projekt, který ponese jméno Pravda. A o čem by měl být?
Elon Musk má s řadou významných světových médií poměrně napjaté vztahy, což velice často ventiluje prostřednictvím svého twitterového účtu. Podle Muska totiž mají média zájem pouze o senzace, které jsou většinou spojeny s nějakým neúspěchem. Místo vyváženého zpravodajství tak prý informují jen o neúspěších jeho společností, zejména pak Tesly.
Svůj podíl na tom má mít podle Muska zejména ropný průmysl, který na rozdíl od Tesly investuje do různých reklam obrovské peníze. Média, která jsou na reklamách do velké míry závislá, pak samozřejmě touží po maximální návštěvnosti a tu v některých případech získávají především publikacemi šokujících informací.
V případě Tesly je však smutným faktem, že v posledních měsících bylo skutečně více problémů než úspěchů. Z nedávné doby tak můžeme z neúspěchů jmenovat několik vážných nehod při použití částečně-autonomního systému řízení Autopilot (který však nakonec nikdy nebyl příčinou nehody), přerušení výroby, problémy s výkonem brzd a samozřejmě zhoršující se ekonomickou situaci firmy. Z pozitiv pak lze jmenovat snad jen výraznější nárůst výroby, který však stále zaostává za původními plány, a představení nejvýkonnějšího Modelu 3, který se má na trh dostat zhruba za měsíc.
Musk má však médií „plné zuby" a obviňuje je ze senzacechtivosti za každou cenu a samozřejmě i z nedůvěryhodnosti. Někteří komentující na Twitteru však jeho chování přirovnali k Donaldu Trumpovi, na což však Musk opět reagoval podrážděně, označil toto srovnání za klišé a Trumpovu výhru v prezidentských volbách označil částečně za výsledek nedůvěry veřejnosti v média a zpravodajství, které mělo ztratit svou důvěryhodnost již před dlouhou dobou.
Místo pouhého stěžování si a kopání kolem sebe však Musk přišel s nápadem, jak by se dala tato situace napravit. Chce totiž vytvořit webovou stránku, kde by veřejnost mohla hodnotit důvěryhodnost jednotlivých článků, čímž by se dala podle výsledného skóre hodnotit úroveň redaktorů, médií nebo rovnou celých vydavatelství. Projekt by pak měl nést jméno Pravda.
Going to create a site where the public can rate the core truth of any article & track the credibility score over time of each journalist, editor & publication. Thinking of calling it Pravda …
— Elon Musk (@elonmusk) 23. května 2018
Že nejde jen o plácání do větru potvrdil jeden z dalších uživatelů Twitteru, podle kterého si Musk už v říjnu minulého roku nechal v Kalifornii registrovat novou společnost Pravda Corp., což dosvědčuje i naskenovaný dokument.
V současnosti Musk pokračuje ve své twitterové horečce a vyzývá veřejnost, aby hlasovala, zda má web Pravda skutečně vzniknout. Stejně tak ale provokuje i média, která mají stále dost času přimět veřejnost k hlasování proti tomuto projektu. Pokud by k tomu došlo, Musk je připraven spustit web YouAreRight.com, který už také vlastní a zatím ho necává návštěvníky pouze přesměrovávat na Facebook.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.