Italská automobilka Lamborghini vyrobila během své existence celou řadu speciálních modelů, jejichž produkce se počítala na desítku kusů. Jedním z těch nejúchvatnějších a nejzbožňovanějších je i 12 let starý model Reventon, který pobláznil tisíce lidí. Řada z nich však ví, že originál si nikdy nebude moci dovolit a proto hledají možnosti, jak si ho dopřát bez zadlužení dalších čtyř generací.
Koupit si Lamborghini, ať už nové nebo ojeté, je pro většinu lidí naprosto nemyslitelné. Pokud se navíc zblázníte do modelu s limitovanou produkcí, jako je například Reventon, pak je téměř jisté, že se k němu nejspíš nikdy ani nepřiblížíte.
Řada lidí se však s takovým osudem odmítá smířit a ti talentovanější se pouští alespoň do stavby replik, které sice po technické stránce nikdy nebudou dokonalé, ale jejich vzhled se mnohdy snaží alespoň držet předlohy. Někteří "kreativci" však postrádají talent i sebekritiku, což mnohdy končí podobně, jako tohle Mitsubishi vystavené na ruském inzertním webu Avito.
Ano, pod velice nezdařilým kabátem repliky Lamborghini se ukrývá Mitsubishi, konkrétně model GTO z roku 1991. Vůz má mít na tachometru pouze 80 000 kilometrů a jeho mechanika je zřejmě zcela nedotčená. O karoserii se to však říci nedá. Bohužel.
Maska vozu se sice snaží držet jedinečných linií Reventonu, objevují se trojúhelníkové světlomety, ostré linie i výrazné nasávací otvory, ovšem původní tvary modelu GTO jsou přesto výrazné a jakkoliv věříme, že tvarování přední části dalo někomu pořádný kus práce, výsledek rozhodně nikoho neoklame. A to ani na dálku.
Boční pohled a záď jsou pak ještě o poznání horší. Začít můžeme například u pěti-paprskových kol, které působí jednoduše lacině. Stejný dojem na nás dělají i prahy nebo falešné přívody vzduchu za kabinou. Záď se sice snaží zaujmout světlomety ve stylu Reventonu a jakousi atrapou difuzéru, ovšem i tak je tady zkrátka všechno špatně.
Jakkoliv věříme, že si dal kutil i s tímhle projektem práci, automobil použití jako základ byl prostě špatně zvolený a další úpravy už ani nemá smysl komentovat. Pohled pod kapotu ani do interiéru u inzerátu není, ovšem celkem bychom se vsadily, že vše vypadá naprosto standardně a sériově. Tedy ve stylu Mitsubishi GTO.
Za to všechno navíc prodávající požaduje částku 600 000 rublů, což je necelých 210 000 korun. Za takovou částku už by se ale i v Rusku jistě dalo sehnat něco minimálně normálnějšího, za co se vám nevysměje celé sídliště.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.