Italská automobilka Lamborghini vyrobila během své existence celou řadu speciálních modelů, jejichž produkce se počítala na desítku kusů. Jedním z těch nejúchvatnějších a nejzbožňovanějších je i 12 let starý model Reventon, který pobláznil tisíce lidí. Řada z nich však ví, že originál si nikdy nebude moci dovolit a proto hledají možnosti, jak si ho dopřát bez zadlužení dalších čtyř generací.
Koupit si Lamborghini, ať už nové nebo ojeté, je pro většinu lidí naprosto nemyslitelné. Pokud se navíc zblázníte do modelu s limitovanou produkcí, jako je například Reventon, pak je téměř jisté, že se k němu nejspíš nikdy ani nepřiblížíte.
Řada lidí se však s takovým osudem odmítá smířit a ti talentovanější se pouští alespoň do stavby replik, které sice po technické stránce nikdy nebudou dokonalé, ale jejich vzhled se mnohdy snaží alespoň držet předlohy. Někteří "kreativci" však postrádají talent i sebekritiku, což mnohdy končí podobně, jako tohle Mitsubishi vystavené na ruském inzertním webu Avito.
Ano, pod velice nezdařilým kabátem repliky Lamborghini se ukrývá Mitsubishi, konkrétně model GTO z roku 1991. Vůz má mít na tachometru pouze 80 000 kilometrů a jeho mechanika je zřejmě zcela nedotčená. O karoserii se to však říci nedá. Bohužel.
Maska vozu se sice snaží držet jedinečných linií Reventonu, objevují se trojúhelníkové světlomety, ostré linie i výrazné nasávací otvory, ovšem původní tvary modelu GTO jsou přesto výrazné a jakkoliv věříme, že tvarování přední části dalo někomu pořádný kus práce, výsledek rozhodně nikoho neoklame. A to ani na dálku.
Boční pohled a záď jsou pak ještě o poznání horší. Začít můžeme například u pěti-paprskových kol, které působí jednoduše lacině. Stejný dojem na nás dělají i prahy nebo falešné přívody vzduchu za kabinou. Záď se sice snaží zaujmout světlomety ve stylu Reventonu a jakousi atrapou difuzéru, ovšem i tak je tady zkrátka všechno špatně.
Jakkoliv věříme, že si dal kutil i s tímhle projektem práci, automobil použití jako základ byl prostě špatně zvolený a další úpravy už ani nemá smysl komentovat. Pohled pod kapotu ani do interiéru u inzerátu není, ovšem celkem bychom se vsadily, že vše vypadá naprosto standardně a sériově. Tedy ve stylu Mitsubishi GTO.
Za to všechno navíc prodávající požaduje částku 600 000 rublů, což je necelých 210 000 korun. Za takovou částku už by se ale i v Rusku jistě dalo sehnat něco minimálně normálnějšího, za co se vám nevysměje celé sídliště.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.