Dealerství automobilek bývají obvykle plná nových modelů v prémiové výbavě, na kterých mnohdy nenajdete ani smítko prachu. Arizonské dealerství Toyota of Surprise je však výjimkou, neboť je zde mimo jiné vystavena i silně potlučená Toyota Camry, která však zachránila jednomu ze zaměstnanců život. Automobil, kterému chybí celá zadní část, se totiž stal hrdinou nehody, která je noční můrou mnoha řidičů.
Fotografie poškozeného vozu možná naznačují dramatický příběh od začátku až dokonce, ovšem nic takového se nedělo. Bílou Toyota Camry si v dealerství vypůjčil zaměstnanec Ramon Suarez, který s ní chtěl zajet na letiště, kde měl vyzvednout zákazníka.
Během cesty byl však Suarez zezadu nabourán rychle jedoucím kamionem, který jeho Toyotu zatlačil na návěs kamionu jedoucího předním. Bílý sedan se tak dostal do naprosto děsivého sendviče mezi dvěma mnohatunovými náklaďáky.
Tenhle typ nehod děsí řidiče už celá desetiletí, ovšem nová Toyota měla v rukávu několik trumfů, díky kterým se nestala harmonikou. Tím pravděpodobně nejdůležitějším je nová modulární platforma TNGA, která bývá často vychvalována právě pro svou tuhost a odolnost. Dalším esem jsou dobře nastavené deformační zóny, díky kterým pohltila většinu energie karoserie a prostor pro posádku zůstal netknut.
Dealerství ve Facebookovém příspěvku dokonce zmiňuje, že všechny čtyři dveře jdou bez problému otevřít. Ramon, řidič vozu, tak nakonec vyvázl z nehody sotva s pár škrábanci, což se při pohledu na vrak vozu zdá být jako malý zázrak.
Zvláště působivý je pohled na záď vozu, která dokonale pohltila náraz a pravděpodobně tak pro řidiče udělala nejvíc. Pohled na tohle místo upoutal dokonce i manažera dealerství, kterým je Lewis Goldstein. Ten nechal vrak vozu přivézt z odstavného parkoviště zpátky do autosalonu a vystavil ho na čestném místě.
Goldstein v rozhovoru pro The Drive sdělil, že pokud chce někdo koupit novou Camry, zaměstnanci ho nejdříve vezmou k tomuto vraku, aby viděl, co všechno dokáže vůz ustát. A podle všeho se výsledky skutečně dostavují, neboť z fotografií se stává virální hit, nad kterým se tají dech snad každému.
Příběh bílého sedanu a jeho řidiče už se dokonce dostal i k vedení závodu Toyoty v Kentucky, kde se model Camry vyrábí. Představitel závodu už prý kontaktoval i manažera dealerství Goldsteina, aby zaměstnance i s autem poslal do Kentucky na pořádnou oslavu. Pokud by si tam ale Toyotu chtěli nechat, pravděpodobně se o ni budou muset poprat s Goldsteinem i pojišťovnou.
Automobil byl totiž během nehody kompletně zničen, takže je pravděpodobné, že ho bude chtít pojišťovna nejprve získat, než za něj vyplatí odškodné. Goldstein už ale prohlásil, že pokud to bude jen trochu možné, pokusí se vrak od pojišťovny vykoupit.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?