Dealerství automobilek bývají obvykle plná nových modelů v prémiové výbavě, na kterých mnohdy nenajdete ani smítko prachu. Arizonské dealerství Toyota of Surprise je však výjimkou, neboť je zde mimo jiné vystavena i silně potlučená Toyota Camry, která však zachránila jednomu ze zaměstnanců život. Automobil, kterému chybí celá zadní část, se totiž stal hrdinou nehody, která je noční můrou mnoha řidičů.
Fotografie poškozeného vozu možná naznačují dramatický příběh od začátku až dokonce, ovšem nic takového se nedělo. Bílou Toyota Camry si v dealerství vypůjčil zaměstnanec Ramon Suarez, který s ní chtěl zajet na letiště, kde měl vyzvednout zákazníka.
Během cesty byl však Suarez zezadu nabourán rychle jedoucím kamionem, který jeho Toyotu zatlačil na návěs kamionu jedoucího předním. Bílý sedan se tak dostal do naprosto děsivého sendviče mezi dvěma mnohatunovými náklaďáky.
Tenhle typ nehod děsí řidiče už celá desetiletí, ovšem nová Toyota měla v rukávu několik trumfů, díky kterým se nestala harmonikou. Tím pravděpodobně nejdůležitějším je nová modulární platforma TNGA, která bývá často vychvalována právě pro svou tuhost a odolnost. Dalším esem jsou dobře nastavené deformační zóny, díky kterým pohltila většinu energie karoserie a prostor pro posádku zůstal netknut.
Dealerství ve Facebookovém příspěvku dokonce zmiňuje, že všechny čtyři dveře jdou bez problému otevřít. Ramon, řidič vozu, tak nakonec vyvázl z nehody sotva s pár škrábanci, což se při pohledu na vrak vozu zdá být jako malý zázrak.
Zvláště působivý je pohled na záď vozu, která dokonale pohltila náraz a pravděpodobně tak pro řidiče udělala nejvíc. Pohled na tohle místo upoutal dokonce i manažera dealerství, kterým je Lewis Goldstein. Ten nechal vrak vozu přivézt z odstavného parkoviště zpátky do autosalonu a vystavil ho na čestném místě.
Goldstein v rozhovoru pro The Drive sdělil, že pokud chce někdo koupit novou Camry, zaměstnanci ho nejdříve vezmou k tomuto vraku, aby viděl, co všechno dokáže vůz ustát. A podle všeho se výsledky skutečně dostavují, neboť z fotografií se stává virální hit, nad kterým se tají dech snad každému.
Příběh bílého sedanu a jeho řidiče už se dokonce dostal i k vedení závodu Toyoty v Kentucky, kde se model Camry vyrábí. Představitel závodu už prý kontaktoval i manažera dealerství Goldsteina, aby zaměstnance i s autem poslal do Kentucky na pořádnou oslavu. Pokud by si tam ale Toyotu chtěli nechat, pravděpodobně se o ni budou muset poprat s Goldsteinem i pojišťovnou.
Automobil byl totiž během nehody kompletně zničen, takže je pravděpodobné, že ho bude chtít pojišťovna nejprve získat, než za něj vyplatí odškodné. Goldstein už ale prohlásil, že pokud to bude jen trochu možné, pokusí se vrak od pojišťovny vykoupit.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.