Audi představila vize elektrické budoucnosti, co nás čeká v nejbližších letech?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. května 2018, 13:40 Google+

Audi prodá v roce 2025 přibližně 800 000 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení. Představenstvo představilo na valné hromadě společnosti AUDI AG konkretizovanou strategii „Audi.Vorsprung.2025“. Aby se mohl v polovině příštího desetiletí přibližně každý třetí zákazník rozhodnout pro elektricky poháněný model, má být do té doby rozšířena každá modelová řada o elektrifikovanou variantu – většina z nich s čistě elektrickým pohonem, menší část s hybridním pohonem a možností vnějšího nabíjení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi e-Tron

Audi e-Tron | foto: Audi

Sdílejte článek

Značka Audi vypracovala na konci loňského roku ofenzivní a transformační plán, jehož cílem je získat prostředky pro miliardové investice. Na základě tohoto plánu mají být získány nové zdroje příjmů, vylepšeny nákladové struktury a urychleny transformační podnikové procesy s ohledem na nové obchodní modely. Tím se výrazně zvětší prostor pro investice. Do roku 2025 má být na investice do budoucnosti vydáno cca 40 miliard eur, především v oblastech elektrické mobility, autonomní jízdy a digitalizace. To se týká také digitalizace výroby.

„Naší ambicí byl a je náskok díky technice,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „Naším cílem je zásadně změnit mobilitu. Také v oblasti elektrické mobility chceme být jedničkou mezi prémiovými výrobci a nabízet zákazníkům praktické elektromobily pro každodenní provoz bez kompromisů a s maximální kvalitou i potěšením z jízdy. Náskoku dosáhneme excelentní technikou, jejímž prostřednictvím posuneme elektrickou mobilitu na novou úroveň.“

Sériová verze prototypu Audi e-tron je prvním výsledkem ofenzivy v oblasti elektrické mobility, s níž prémiová značka elektrifikuje své kompletní portfolio do roku 2025. Součástí ofenzivy jsou také investice do německých výrobních závodů Ingolstadt a Neckarsulm, jimiž dává Audi najevo svůj zájem o zabezpečení tamních pracovních míst až do konce roku 2025.

Do roku 2025 bude v rychlém sledu představeno více než 20 elektrifikovaných modelů. V roce 2019 vstoupí na trh Audi e-tron Sportback jako druhý elektromobil, v roce 2020 bude následovat Audi e-tron GT společnosti Audi Sport. Rovněž v roce 2020 nabídne Audi elektricky poháněný model v prémiovém segmentu kompaktních vozů.

Audi pro svou ofenzivu v oblasti elektrické mobility při vývoji důsledně využívá dva velké zdroje synergií v rámci koncernu Volkswagen. Kromě modulární platformy pro elektricky poháněné automobily, kterou Volkswagen vyvíjí pro kompaktní segment, realizuje Audi společně se značkou Porsche elektricky poháněné vozy střední, vyšší a luxusní třídy na základě prémiové platformy pro elektrifikaci. Díky uvedené spolupráci výrazně klesají náklady na vývoj. Pro zákazníky to znamená rychle dostupný výběr z širokého portfolia vozidel pro jízdu s nulovými emisemi.

Také v oblasti výroby přistupuje Audi k elektrické mobilitě komplexně a zaměřuje se na šetrné využívání zdrojů. Audi e-tron bude v Bruselu vyráběn jako první prémiový automobil v rámci velkosériové výroby s certifikovanou neutrální bilancí emisí CO2. Na základě bruselského vzoru zajistí Audi do roku 2030 přechod všech výrobních závodů na výrobní procesy s neutrální bilancí emisí CO2.

Zákazníci v Evropě budou mít v době uvedení modelu e-tron na trh k dispozici infrastrukturu výkonných nabíjecích stanic, na jejíž výstavbě se Audi významně podílí prostřednictvím společného podniku Ionity. Sériová verze prototypu Audi e-tron bude jako vůbec první automobil schopná využívat funkci rychlého nabíjení s výkonem až 150 kW. Elektricky poháněné SUV tak bude za pouhých 30 minut připraveno na další dálkovou etapu. V jízdním cyklu WLTP umožňuje sada lithium-iontových akumulátorů dojezd více než 400 kilometrů.

Sériová verze prototypu e-tron nabídne zákazníkům Audi poprvé možnost flexibilního objednání funkcí, jako jsou asistenční systémy nebo informační a zábavní funkce, i po zakoupení automobilu. Cestující tak budou mít postupně k dispozici další digitální služby. S těmito novými obchodními modely hodlá Audi jen v roce 2025 dosáhnout provozního zisku ve výši 1 miliardy eur.

„Přesně k 50. výročí náskoku díky technice představíme v roce 2021 také náš první elektromobil s funkcí autonomní jízdy na základě naší studie Audi Aicon. Vozidlo s charakterem luxusního salonku, určené pro městskou přepravu, bude nejprve nasazeno v rámci pilotní flotily a od poloviny příštího desetiletí bude nabízeno jako sériově vyráběný automobil s funkcí automatizované jízdy,“ říká Peter Mertens, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj.

„Na celém světě urychlujeme realizaci nových, ziskových obchodních modelů v oblastech, které budou v budoucnosti pro naše odvětví zásadní,“ říká Alexander Seitz, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za finance. „Od ledna jsme v rámci našeho ofenzivního a transformačního plánu uskutečnili první opatření ve výši nízké devítimístné částky. Námi přijatá opatření jsou trvale udržitelná a mají dlouhodobě příznivý vliv na výnosy a náklady. Největší přínosy proto očekáváme od roku 2020, kdy již bude náš plán realizován v plné šíři, a do roku 2022 přinese celkem 10 miliard eur. Audi si tak navzdory vysokým investicím zajistí vysokou úroveň ziskovosti.“

Vytisknout

Diskuze: Audi představila vize elektrické budoucnosti, co nás čeká v nejbližších letech?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Model 3 americké automobilky Tesla Motors může být konečně použitelným elektromobilem.

Spása Tesly na obzoru? V tahle čísla už nikdo nedoufal

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud