Tradiční Fiat 500 v dobrém stavu je dnes sběratelskou záležitostí, zatím co jeho moderní ztvárnění je spíše stylovou a módní ikonou. Přenesme se ale na chvíli v čase do let, kdy byl Fiat 500 dokonalým řešením pro stísněné italské uličky a prázdné kapsy italských řidičů toužících po čtyřech kolech.
Když člověk poprvé spatří tradiční Fiat 500, mnohdy se mu ani nechce věřit, že se jedná o skutečný automobil a ne jen přerostlou hračku. Jakmile však spatříte italskou klasiku proplétat se stísněnými uličkami historických míst, hned vám dojde, jak geniální tohle vozítko vlastně je.
Fiat 500, často zvaný Cinquecento, však dostal své unikátní vzezření hned z několika dobrých důvodů. V poválečných letech sice Itálii motorizovaly hlavně skútry značky Vespa, ovšem pokud jste měli hluboko do kapsy a chtěli jste čtyři kola, měli jste většinou smůlu.
Tedy až do příchodu Fiatu 500, který byl dokonalým krokem z malého motocyklu do světa automobilů. Pořizovací ceny nebyly příliš vysoké, takže na Fiátka dosáhla celá řada lidí. Navíc vůz potěšil svou jednoduchostí, lehkostí, mrštností a nízkými provozními náklady. V úzkých uličkách starověkých italských měst, které byly stavěny pro lidi a nanejvýš koně, tak pětistovka předváděla nemožné.
Skvělým důkazem vynikající konstrukce je ostatně i video, které se objevilo na Twitteru a následně i na webu Jalopnik. Zachycuje totiž kolonu historických Fiatů, která si to šněruje napříč Sicílií. Divokou jízdu zřejmě zaznamenali turisté, kteří se zúčastnili speciální vyhlídkové jízdy, takže za volanty seděli zkušení a místa znalí řidiči.
Záběry doprovázené hrou na klavír vypadají nádherně, ale řekněme si upřímně: v některých momentech nám bylo až úzko a zatahovali jsme břicha jak za posádku, tak za řidiče. Jízda totiž byla skutečně svižná a na chyby nebylo moc místa.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.