Tradiční Fiat 500 v dobrém stavu je dnes sběratelskou záležitostí, zatím co jeho moderní ztvárnění je spíše stylovou a módní ikonou. Přenesme se ale na chvíli v čase do let, kdy byl Fiat 500 dokonalým řešením pro stísněné italské uličky a prázdné kapsy italských řidičů toužících po čtyřech kolech.
Když člověk poprvé spatří tradiční Fiat 500, mnohdy se mu ani nechce věřit, že se jedná o skutečný automobil a ne jen přerostlou hračku. Jakmile však spatříte italskou klasiku proplétat se stísněnými uličkami historických míst, hned vám dojde, jak geniální tohle vozítko vlastně je.
Fiat 500, často zvaný Cinquecento, však dostal své unikátní vzezření hned z několika dobrých důvodů. V poválečných letech sice Itálii motorizovaly hlavně skútry značky Vespa, ovšem pokud jste měli hluboko do kapsy a chtěli jste čtyři kola, měli jste většinou smůlu.
Tedy až do příchodu Fiatu 500, který byl dokonalým krokem z malého motocyklu do světa automobilů. Pořizovací ceny nebyly příliš vysoké, takže na Fiátka dosáhla celá řada lidí. Navíc vůz potěšil svou jednoduchostí, lehkostí, mrštností a nízkými provozními náklady. V úzkých uličkách starověkých italských měst, které byly stavěny pro lidi a nanejvýš koně, tak pětistovka předváděla nemožné.
Skvělým důkazem vynikající konstrukce je ostatně i video, které se objevilo na Twitteru a následně i na webu Jalopnik. Zachycuje totiž kolonu historických Fiatů, která si to šněruje napříč Sicílií. Divokou jízdu zřejmě zaznamenali turisté, kteří se zúčastnili speciální vyhlídkové jízdy, takže za volanty seděli zkušení a místa znalí řidiči.
Záběry doprovázené hrou na klavír vypadají nádherně, ale řekněme si upřímně: v některých momentech nám bylo až úzko a zatahovali jsme břicha jak za posádku, tak za řidiče. Jízda totiž byla skutečně svižná a na chyby nebylo moc místa.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?