Tradiční Fiat 500 v dobrém stavu je dnes sběratelskou záležitostí, zatím co jeho moderní ztvárnění je spíše stylovou a módní ikonou. Přenesme se ale na chvíli v čase do let, kdy byl Fiat 500 dokonalým řešením pro stísněné italské uličky a prázdné kapsy italských řidičů toužících po čtyřech kolech.
Když člověk poprvé spatří tradiční Fiat 500, mnohdy se mu ani nechce věřit, že se jedná o skutečný automobil a ne jen přerostlou hračku. Jakmile však spatříte italskou klasiku proplétat se stísněnými uličkami historických míst, hned vám dojde, jak geniální tohle vozítko vlastně je.
Fiat 500, často zvaný Cinquecento, však dostal své unikátní vzezření hned z několika dobrých důvodů. V poválečných letech sice Itálii motorizovaly hlavně skútry značky Vespa, ovšem pokud jste měli hluboko do kapsy a chtěli jste čtyři kola, měli jste většinou smůlu.
Tedy až do příchodu Fiatu 500, který byl dokonalým krokem z malého motocyklu do světa automobilů. Pořizovací ceny nebyly příliš vysoké, takže na Fiátka dosáhla celá řada lidí. Navíc vůz potěšil svou jednoduchostí, lehkostí, mrštností a nízkými provozními náklady. V úzkých uličkách starověkých italských měst, které byly stavěny pro lidi a nanejvýš koně, tak pětistovka předváděla nemožné.
Skvělým důkazem vynikající konstrukce je ostatně i video, které se objevilo na Twitteru a následně i na webu Jalopnik. Zachycuje totiž kolonu historických Fiatů, která si to šněruje napříč Sicílií. Divokou jízdu zřejmě zaznamenali turisté, kteří se zúčastnili speciální vyhlídkové jízdy, takže za volanty seděli zkušení a místa znalí řidiči.
Záběry doprovázené hrou na klavír vypadají nádherně, ale řekněme si upřímně: v některých momentech nám bylo až úzko a zatahovali jsme břicha jak za posádku, tak za řidiče. Jízda totiž byla skutečně svižná a na chyby nebylo moc místa.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!