Ruský závodník Matevos Isaakyan předvedl kousek, kterému se snad ani nechce věřit. Během závodů Six Hours of Spa se totiž jeho závodní speciál samovolně vznesl do vzduchu a předvedl hned dvě salta pozadu. Řidič přitom z hrůzné podívané vyvázl fyzicky naprosto v pořádku.
Z videa, které se objevilo na YouTube kanálu jolahiti, můžeme vidět Isaakyanův závodní speciál BR1 třídy LMP1, který se během během jízdy do kopce ve slavné zatáčce Eau Rouge zničeho nic samovolně odlepí od asfaltu a vylétne do vzduchu.
V ten samý moment je také velice dobře slyšet, jak se motor okamžitě vytočí až k omezovači, u kterého se drží po celou dobu letu. Video sice zachycuje pouze „vzlet", ovšem ve vzduchu vůz předvedl dvě salta pozadu a poté přistál na druhé straně trati u bariér. Podle webu Sporscar365 však řidič překvapivě vyvázl nezraněn.
Zatím je nejasné, jak se vůz do vzduchu dostal, ovšem web Daily Sports Car přišel se zajímavou teorií, která souvisí se stopou závodníka a novým bezpečnostním opatřením, které mělo vozy v případě vyjetí z tratě zpomalit.
Zde byly dříve instalovány speciální obrubníky, které měly závodníky v případě vyjetí z tratě zbrzdit. Tyto obrubníky však nahradily lehce zvýšené namalované čáry, přes které ruský závodník těsně před svým vzlétnutím přejel. Teoreticky se tak pod jeho vůz mohl dostat vzduch, který ho vymrštil do vzduchu.
Vyšetřování ale stále probíhá, takže na závěry máme ještě hodně času. Samotná závodní stáj už však přislíbila, že bude na vyšetřování ochotně spolupracovat, aby do budoucna předešla podobným incidentům.
Všichni si totiž okamžitě vzpomněli na děsivé havárie z devadesátých let, během kterých se do vzduchu podobným způsobem vzneslo závodní Porsche 911 GT1 nebo Mercedes-Benz CLR. Zvláště záběry druhého případu bude znát téměř každý fanda motorsportu.
Ve všech případech však řidiči naštěstí vyvázli bez vážnějších zranění, což pokaždé působí jako malý zázrak.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.