Ruský závodník Matevos Isaakyan předvedl kousek, kterému se snad ani nechce věřit. Během závodů Six Hours of Spa se totiž jeho závodní speciál samovolně vznesl do vzduchu a předvedl hned dvě salta pozadu. Řidič přitom z hrůzné podívané vyvázl fyzicky naprosto v pořádku.
Z videa, které se objevilo na YouTube kanálu jolahiti, můžeme vidět Isaakyanův závodní speciál BR1 třídy LMP1, který se během během jízdy do kopce ve slavné zatáčce Eau Rouge zničeho nic samovolně odlepí od asfaltu a vylétne do vzduchu.
V ten samý moment je také velice dobře slyšet, jak se motor okamžitě vytočí až k omezovači, u kterého se drží po celou dobu letu. Video sice zachycuje pouze „vzlet", ovšem ve vzduchu vůz předvedl dvě salta pozadu a poté přistál na druhé straně trati u bariér. Podle webu Sporscar365 však řidič překvapivě vyvázl nezraněn.
Zatím je nejasné, jak se vůz do vzduchu dostal, ovšem web Daily Sports Car přišel se zajímavou teorií, která souvisí se stopou závodníka a novým bezpečnostním opatřením, které mělo vozy v případě vyjetí z tratě zpomalit.
Zde byly dříve instalovány speciální obrubníky, které měly závodníky v případě vyjetí z tratě zbrzdit. Tyto obrubníky však nahradily lehce zvýšené namalované čáry, přes které ruský závodník těsně před svým vzlétnutím přejel. Teoreticky se tak pod jeho vůz mohl dostat vzduch, který ho vymrštil do vzduchu.
Vyšetřování ale stále probíhá, takže na závěry máme ještě hodně času. Samotná závodní stáj už však přislíbila, že bude na vyšetřování ochotně spolupracovat, aby do budoucna předešla podobným incidentům.
Všichni si totiž okamžitě vzpomněli na děsivé havárie z devadesátých let, během kterých se do vzduchu podobným způsobem vzneslo závodní Porsche 911 GT1 nebo Mercedes-Benz CLR. Zvláště záběry druhého případu bude znát téměř každý fanda motorsportu.
Ve všech případech však řidiči naštěstí vyvázli bez vážnějších zranění, což pokaždé působí jako malý zázrak.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.