Ruský závodník Matevos Isaakyan předvedl kousek, kterému se snad ani nechce věřit. Během závodů Six Hours of Spa se totiž jeho závodní speciál samovolně vznesl do vzduchu a předvedl hned dvě salta pozadu. Řidič přitom z hrůzné podívané vyvázl fyzicky naprosto v pořádku.
Z videa, které se objevilo na YouTube kanálu jolahiti, můžeme vidět Isaakyanův závodní speciál BR1 třídy LMP1, který se během během jízdy do kopce ve slavné zatáčce Eau Rouge zničeho nic samovolně odlepí od asfaltu a vylétne do vzduchu.
V ten samý moment je také velice dobře slyšet, jak se motor okamžitě vytočí až k omezovači, u kterého se drží po celou dobu letu. Video sice zachycuje pouze „vzlet", ovšem ve vzduchu vůz předvedl dvě salta pozadu a poté přistál na druhé straně trati u bariér. Podle webu Sporscar365 však řidič překvapivě vyvázl nezraněn.
Zatím je nejasné, jak se vůz do vzduchu dostal, ovšem web Daily Sports Car přišel se zajímavou teorií, která souvisí se stopou závodníka a novým bezpečnostním opatřením, které mělo vozy v případě vyjetí z tratě zpomalit.
Zde byly dříve instalovány speciální obrubníky, které měly závodníky v případě vyjetí z tratě zbrzdit. Tyto obrubníky však nahradily lehce zvýšené namalované čáry, přes které ruský závodník těsně před svým vzlétnutím přejel. Teoreticky se tak pod jeho vůz mohl dostat vzduch, který ho vymrštil do vzduchu.
Vyšetřování ale stále probíhá, takže na závěry máme ještě hodně času. Samotná závodní stáj už však přislíbila, že bude na vyšetřování ochotně spolupracovat, aby do budoucna předešla podobným incidentům.
Všichni si totiž okamžitě vzpomněli na děsivé havárie z devadesátých let, během kterých se do vzduchu podobným způsobem vzneslo závodní Porsche 911 GT1 nebo Mercedes-Benz CLR. Zvláště záběry druhého případu bude znát téměř každý fanda motorsportu.
Ve všech případech však řidiči naštěstí vyvázli bez vážnějších zranění, což pokaždé působí jako malý zázrak.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.