Ruský závodník Matevos Isaakyan předvedl kousek, kterému se snad ani nechce věřit. Během závodů Six Hours of Spa se totiž jeho závodní speciál samovolně vznesl do vzduchu a předvedl hned dvě salta pozadu. Řidič přitom z hrůzné podívané vyvázl fyzicky naprosto v pořádku.
Z videa, které se objevilo na YouTube kanálu jolahiti, můžeme vidět Isaakyanův závodní speciál BR1 třídy LMP1, který se během během jízdy do kopce ve slavné zatáčce Eau Rouge zničeho nic samovolně odlepí od asfaltu a vylétne do vzduchu.
V ten samý moment je také velice dobře slyšet, jak se motor okamžitě vytočí až k omezovači, u kterého se drží po celou dobu letu. Video sice zachycuje pouze „vzlet", ovšem ve vzduchu vůz předvedl dvě salta pozadu a poté přistál na druhé straně trati u bariér. Podle webu Sporscar365 však řidič překvapivě vyvázl nezraněn.
Zatím je nejasné, jak se vůz do vzduchu dostal, ovšem web Daily Sports Car přišel se zajímavou teorií, která souvisí se stopou závodníka a novým bezpečnostním opatřením, které mělo vozy v případě vyjetí z tratě zpomalit.
Zde byly dříve instalovány speciální obrubníky, které měly závodníky v případě vyjetí z tratě zbrzdit. Tyto obrubníky však nahradily lehce zvýšené namalované čáry, přes které ruský závodník těsně před svým vzlétnutím přejel. Teoreticky se tak pod jeho vůz mohl dostat vzduch, který ho vymrštil do vzduchu.
Vyšetřování ale stále probíhá, takže na závěry máme ještě hodně času. Samotná závodní stáj už však přislíbila, že bude na vyšetřování ochotně spolupracovat, aby do budoucna předešla podobným incidentům.
Všichni si totiž okamžitě vzpomněli na děsivé havárie z devadesátých let, během kterých se do vzduchu podobným způsobem vzneslo závodní Porsche 911 GT1 nebo Mercedes-Benz CLR. Zvláště záběry druhého případu bude znát téměř každý fanda motorsportu.
Ve všech případech však řidiči naštěstí vyvázli bez vážnějších zranění, což pokaždé působí jako malý zázrak.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?