Pylová kalamita potrápila v posledních dnech statisíce lidí, přičemž kromě alergiků trpěli zejména řidiči, jejichž automobily se zlehka přebarvily do žluta. Pokud jste s umýváním otáleli a chystáte se k tomu až nyní, věnujte pár minut věcem, kterým byste se měli vyvarovat.
Téma, jak správně udržovat svůj vůz v čistotě, je oblíbené po celém světě. server Autoblog se ale spojil se specialistou na údržbu vozu, který upozornil na 3 nejčastější chyby, kterých se většina majitelů dopouští. Jaké to tedy jsou?
1. Nesprávná houba
Pokud používáte na mytí vozu klasickou houbu, raději ji ihned zahoďte. Tyto houby jsou totiž určeny na "drhnutí", přičemž se uvolněné nečistoty zachytí na jejich povrchu a poté mohou poškodit váš lak. Na mytí aut se prodávají speciální "houby", které nečistoty zachytí ve svých vláknech,takže nejsou v kontaktu s karoserií vozu. Tím se zabrání možnosti jakéhokoliv poškrábání.
Navíc je vhodné používat při mytí vozu 2 kyblíky. Jeden s čistou vodou, ve kterém se nečistoty z houby uvolní a druhý s vodou a saponátem, kde houbu znovu namočíte a připravíte k dalšímu mytí.
2. Nesprávný mycí prostředek
Mnoho lidí používá k mytí svého vozu prostředky na mytí nádobí. Ty sice skvěle uvolňují nečistoty a své uplatnění si v garážích či dílnách bezesporu najdou, ovšem na lak se nehodí. Přípravky na mytí vozidel totiž fungují na principu odstranění maxima nečistot při zachování vysokého "mazacího účinku". Jinak řečeno - pokud používáte pouze vodu se saponátem, karoserie se zbytečně vysušuje a hrozí poškození laku.
3. Používání univerzálních nástrojů a přípravků
Pokud používáte stejné houbu, chemii i vodu na všechny části vozu, zaděláváte si na rychlé poškození laku. Možná to zní zbytečně komplikovaně, ale používání odlišných nádob na vodu, saponátů či čistících nástrojů udělá velký rozdíl. I přes sebevětší snahu se totiž v houbách usazují malé částice nečistot.
Pokud tedy se stejnou houbou čistíte kola i karoserii, nečistoty z kol v houbě ulpí a následně karoserii poškodí. Totéž platí s vodou - silně znečištěná voda z kol karoserii příliš neprospěje.
Nejlepší, co můžete udělat, je oddělit si jednotlivé nástroje do několika zvláštních nádob. Zvlášť karoserii, kola, skla, atd.. Správná péče o karoserii se vám totiž vrátí nejen při pohledu na váš vůz, ale i při pohledu na vaše konto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?