Chcete zbavit svůj vůz otravného pylu? Pak pozor na tyto časté chyby

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. května 2018 09:30
Sdílej:

Pylová kalamita potrápila v posledních dnech statisíce lidí, přičemž kromě alergiků trpěli zejména řidiči, jejichž automobily se zlehka přebarvily do žluta. Pokud jste s umýváním otáleli a chystáte se k tomu až nyní, věnujte pár minut věcem, kterým byste se měli vyvarovat.

Téma, jak správně udržovat svůj vůz v čistotě, je oblíbené po celém světě. server Autoblog se ale spojil se specialistou na údržbu vozu, který upozornil na 3 nejčastější chyby, kterých se většina majitelů dopouští. Jaké to tedy jsou?

1. Nesprávná houba

Pokud používáte na mytí vozu klasickou houbu, raději ji ihned zahoďte. Tyto houby jsou totiž určeny na "drhnutí", přičemž se uvolněné nečistoty zachytí na jejich povrchu a poté mohou poškodit váš lak. Na mytí aut se prodávají speciální "houby", které nečistoty zachytí ve svých vláknech,takže nejsou v kontaktu s karoserií vozu. Tím se zabrání možnosti jakéhokoliv poškrábání.

Navíc je vhodné používat při mytí vozu 2 kyblíky. Jeden s čistou vodou, ve kterém se nečistoty z houby uvolní a druhý s vodou a saponátem, kde houbu znovu namočíte a připravíte k dalšímu mytí.

2. Nesprávný mycí prostředek

Mnoho lidí používá k mytí svého vozu prostředky na mytí nádobí. Ty sice skvěle uvolňují nečistoty a své uplatnění si v garážích či dílnách bezesporu najdou, ovšem na lak se nehodí. Přípravky na mytí vozidel totiž fungují na principu odstranění maxima nečistot při zachování vysokého "mazacího účinku". Jinak řečeno - pokud používáte pouze vodu se saponátem, karoserie se zbytečně vysušuje a hrozí poškození laku.

3. Používání univerzálních nástrojů a přípravků

Pokud používáte stejné houbu, chemii i vodu na všechny části vozu, zaděláváte si na rychlé poškození laku. Možná to zní zbytečně komplikovaně, ale používání odlišných nádob na vodu, saponátů či čistících nástrojů udělá velký rozdíl. I přes sebevětší snahu se totiž v houbách usazují malé částice nečistot.

Pokud tedy se stejnou houbou čistíte kola i karoserii, nečistoty z kol v houbě ulpí a následně karoserii poškodí. Totéž platí s vodou - silně znečištěná voda z kol karoserii příliš neprospěje.

Nejlepší, co můžete udělat, je oddělit si jednotlivé nástroje do několika zvláštních nádob. Zvlášť karoserii, kola, skla, atd.. Správná péče o karoserii se vám totiž vrátí nejen při pohledu na váš vůz, ale i při pohledu na vaše konto.

Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.