Po světě se pohybuje řada úchvatných závodních strojů, které vznikly čistě za účelem lámání rychlostních rekordů. Jedním z nich je i Sodium Roadster, který i přes svůj základ z roku 1927 stále drží řadu rychlostních rekordů. A dalších pár rekordů možná zlomí s novým vlastníkem.
Procházet weby zabývající se aukcemi luxusních či jedinečných automobilů možná přijdou radě z vás jako zbytečné, ovšem pro nás se jedná o místa, kde se pravidelně seznamujeme se stroji, na které bychom asi běžným způsobem nikdy nenarazili.
Jedním z nich je i unikátní závodní vůz nazvaný Sodium Roadster, který navzdory svému retro vzhledu vznikl až v roce 2005 pod rukami expertů z dílny Vintage Hammer Garage. Od té doby pak tohle monstrum na kolech zlomilo několik rychlostních rekordů a pravidelně se pohybuje okolo rychlostí 397 km/h.
Vůz, který je v současnosti inzerovaný na webu Bring a Trailer, má v současnosti vymontovaný motor i převodovku, ovšem jejich opětovná instalace jistě nebude problém. Automobil byl totiž postaven na lehce upraveném rámu Fordu z roku 1927 a jeho karoserie je tvořena převážně ručně tvarovanými panely hliníku.
Kromě motoru a převodovky by však vůz měl být v kompletním stavu. Pod jeho kapotou se tak ukrývá elektrický startér, elektrická vodní pumpa, palivová pumpa, upravená zadní náprava nebo ochranná klec. Součástí vozu jsou také 15-palcové závodní pneumatiky, 4 rezervy a dvojice 12V baterií.
Uvnitř kabiny se nachází skutečně velmi jednoduchá palubní deska, na které nalezneme mimo jiné velký otáčkoměr, ukazatel teploty motoru, ukazatel tlaku plnění motoru a samozřejmě důležitý dvojitý hasicí systém a ovládání brzdícího padáku.
V roce 2012 se vůz zařadil na závodech v Bonneville do speciálního klubu vozidel, která překonala rychlost 200 mil za hodinu (cca 322 km/h). Mezi lety 2005 až 2017 vytvořil Sodium Roadster na tratích Bonneville a El Mirage Dry Lake cca 20 rychlostních rekordů, přičemž minimálně 6 jich platí dodnes.
Ať už tedy tento jedinečný stroj získá kdokoliv, ostudu mu rozhodně neudělá. A je jedno zda si ho vystaví v garáži, nebo s ním bude objíždět další extrémní závody.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?