Je všeobecně známým faktem, že když dva dělají totéž, není to totéž. Naposledy se nás o tom rozhodli přesvědčit zkušení designéři ze studia T Fotidis, kteří si od designu jachet a luxusních interiérů odskočili k designu automobilů. A výsledek jejich práce budí tak trochu rozpaky.
Automobily s prodlouženou karoserií a pohonem 6x6 se po světě pohybují už nějaký ten pátek, ovšem jejich původním záměrem bylo buď vyhrávat války, nebo pomáhat v boji s požáry či o lidské životy. Až v posledních letech se však v této úzké skupině automobil vyprofilovala nová odnož - luxusní kolosy s prodlouženou karoserií a pohonem 6x6.
A přesně do této kategorie spadá i SLT, tedy celým názvem Superyacht Land Tender. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde jen o další vizi jednoho z neznámých internetových grafiků na serveru behance.net, ovšem v tomto případě vás překvapíme - tohle monstrum je dílem profesionálů z designového centra T Fotiadis a brzy se stane realitou.
My máme zatím k dispozici pouze trojici graficky vygenerovaných snímků, ovšem již v září tohoto roku by se měl kolos v celé své kráse představit na akci „Monaco Yacht Show," kde bude jistě středem pozornosti, tedy alespoň co se automobilů týče.
A zatím co Mercedes G 63 AMG 6x6 dostal v továrně kromě luxusního interiéru i schopnost překonávat náročný terén, cílem SLT 6x6 bude pravděpodobně jen přepravovat své majitele, jejich hosty a spousty zavazadel mezi domovem a jejich zakotvenou luxusní jachtou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?