Je všeobecně známým faktem, že když dva dělají totéž, není to totéž. Naposledy se nás o tom rozhodli přesvědčit zkušení designéři ze studia T Fotidis, kteří si od designu jachet a luxusních interiérů odskočili k designu automobilů. A výsledek jejich práce budí tak trochu rozpaky.
Automobily s prodlouženou karoserií a pohonem 6x6 se po světě pohybují už nějaký ten pátek, ovšem jejich původním záměrem bylo buď vyhrávat války, nebo pomáhat v boji s požáry či o lidské životy. Až v posledních letech se však v této úzké skupině automobil vyprofilovala nová odnož - luxusní kolosy s prodlouženou karoserií a pohonem 6x6.
A přesně do této kategorie spadá i SLT, tedy celým názvem Superyacht Land Tender. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde jen o další vizi jednoho z neznámých internetových grafiků na serveru behance.net, ovšem v tomto případě vás překvapíme - tohle monstrum je dílem profesionálů z designového centra T Fotiadis a brzy se stane realitou.
My máme zatím k dispozici pouze trojici graficky vygenerovaných snímků, ovšem již v září tohoto roku by se měl kolos v celé své kráse představit na akci „Monaco Yacht Show," kde bude jistě středem pozornosti, tedy alespoň co se automobilů týče.
A zatím co Mercedes G 63 AMG 6x6 dostal v továrně kromě luxusního interiéru i schopnost překonávat náročný terén, cílem SLT 6x6 bude pravděpodobně jen přepravovat své majitele, jejich hosty a spousty zavazadel mezi domovem a jejich zakotvenou luxusní jachtou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.