YouTube se během několika posledních let stal obrovskou platformou, na které si řada lidí zkoušela splnit svůj sen o vlastním motoristickém pořadu a rychlých autech. Několika výjimečným se to podařilo, ovšem většina z nich buď pohořela, nebo se k luxusním automobilům dostala zcela jinou cestou.
A právě ten druhý případ se týká i dvaatřicetiletého YouTubera jménem Anthony Locke, který stál donedávna v čele poměrně úspěšného kanálu věnujícímu se automobilům - Gaskings. Ten si od května 2014, kdy ho Anthony založil, získal přes 600 000 odběratelů jeho videa nasbírala téměř 190 000 shlédnutí.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Problémem však je, že pár měsíců před založením samotného kanálu se Locke věnoval okrádání penzistů podle propracovaného schématu, čímž z nich dokázal vylákat zhruba 1 milion liber (cca 29 mil Kč), jak minulý pátek uvedla britská policie.
Peníze pak Locke využil jak k běžným výdajům na život, tak k pořizování luxusních nebo sportovních automobilů, kterými se následně chlubil na YouTube. Jeho garáží tak měly projít vozy jako Aston Martin Vantage, Lamborghini Gallardo, Mercedes B180, Audi R8, Audi R5, Porsche 911 a řada dalších.
Prokurátor Stephen Hopper, který má případ na starosti, pro Daily Mail uvedl, že největší část peněz padla na automobily, které prý byly pro Locka největším zájmem a motivací. Další část peněz padla na běžné výdaje nebo internetový gambling.
Lockův plán podvodů byl poměrně jednoduchý. Se svým komplicem přemluvili 16 seniorů k investici do jedné z jeho falešných společností, přičemž polovinu výnosů měli získat investoři a polovina měla putovat na řešení enviromentálních problémů. Místo toho však putovala ona polovina peněz do kapsy Lockeho a jeho komplice.
Své oběti si přitom Locke našel poměrně chytrým způsobem - skrze webovou stránku "Úspěšná důchodová pojištění," čímž snadno zaujal sv první oběti. Podvody měly probíhat v období od roku 2013 do dubna roku 2014. Krátce poté pak Locke založil svůj YouTube kanál, který plnil obsahem spojeným s luxusními automobily.
V poslední době se však obsah kanálu výrazně změnil a místo videí s luxusními automobily se začala objevovat videa s různými sestřihy., jejichž náhledové obrázky měly maximálně upoutat pozornost. S tím je teď ale konec, neboť Locke byl koncem minulého týdne odsouzen k pěti letům vězení, zatím co jeho čtyřiapadesátiletý komplic byl odsouzen ke třem letům vězení, jak uvádí britský magazín Daily Mail.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.