V roce 2017 oslavila značka Škoda desáté výročí svého vstupu na čínský trh a představila tři zajímavé produktové novinky. Škoda doplnila svou modelovou paletu v Číně o model Octavia Combi i o obě úspěšné modelové řady segmentu SUV Škoda a Karoq. Tento růstový kurz značka v následujících letech ještě více zvýrazní pomocí dalšího rozšíření své modelové palety. V centru modelové ofenzívy bude zejména rozšíření nabídky vozů segmentu SUV určených speciálně pro čínský trh. Význam čínského trhu Škoda v minulém roce zdůraznila v Šanghaji světovou premiérou studie Vision E, která je předobrazem prvního elektromobilu značky v segmentu SUV.
„Škoda bedlivě sleduje velmi dynamický růst segmentu SUV na čínském automobilovém trhu. Jen za uplynulé tři roky se poptávka po vozech tohoto segmentu v Číně zdvojnásobila,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „SUV ofenzíva značky Škoda v Číně začala úspěšným uvedením modelů Kodiaq a Karoq. Vůz Škoda Kamiq je nové SUV, vyvinuté exkluzivně pro čínský trh, s jehož pomocí v naší ofenzívě dále pokračujeme. Do roku 2020 chceme dodávky zákazníkům zdvojnásobit na 600 000 vozů ročně. Velký strategický význam přitom mají naše modely v segmentu SUV. Ještě v letošním roce představí Škoda další velké SUV a bude tak v Číně nabízet celkem čtyři modely tohoto segmentu,“ dodává Maier.
Pozice modelu Škoda Kamiq je pod kompaktním SUV Škoda Karoq a rozšiřuje tak paletu modelů SUV v Číně směrem dolů. Design odráží klasické prvky modelů SUV značky Škoda a byl exkluzivně vytvořen a vyvinut pro čínský trh. Se svébytně tvarovanými světlomety a zadními skupinovými světly se Kamiq výrazně odlišuje od modelů Karoq a Kodiaq. Vedle modelu Kamiq plánuje Škoda vývoj dalších modelů kategorie SUV pro čínský trh, které budou „made in China for China“, tj. speciálně uzpůsobené požadavkům a přáním čínských zákazníků.
Historie značky Škoda v Číně sahá až do 30. let dvacátého století, již v roce 1936 provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia. Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky Škoda . V úzké spolupráci s čínským partnerem SAIC Volkswagen se Škoda dosud v Číně rozvinula v etablovaného velkoobjemového výrobce.
V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta (2016: 317 100 vozů). Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky Škoda od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky – model Škoda Octavia.
Od loňského uvedení na čínský trh bylo zákazníkům dodáno už 6 400 vozů Octavia Combi. Vozů Škoda Rapid se v Říši středu dosud prodalo téměř 400 000 a Škoda Superb k úspěchu značky přispěl 318 600 prodanými vozy. Zákazníkům v Číně bylo dodáno celkem 265 100 vozů Škoda Fabia a 82 600 vozů Škoda Yeti. Škoda Kodiaq, která se v Číně prodává od dubna 2017, byla čínskými zákazníky skvěle přijata, dosud bylo dodáno 51 100 kusů tohoto velkého SUV. Prodej kompaktního SUV Škoda Karoq byl zahájen v březnu 2018 s 400 vozy prodanými za
první měsíc.
Základní kámen budoucího ziskového růstu značky Škoda v Číně byl položen 30. března 2016, když zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto podepsali memorandum o porozumění. Tato deklarace, podepsaná v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin Pchinga v České republice, zahrnuje investiční plán ve výši přes dvě miliardy eur, rozložený do pěti let. Cílem je rozšíření modelových řad, například o nové vozy kategorie SUV a vozy s alternativním pohonem.