Značka Škoda chce svou silnou pozici na čínském trhu i nadále posilovat a do roku 2020 zdvojnásobit dodávky zákazníkům na 600 000 vozů ročně. Za tímto účelem značka podniká další kroky ve své modelové ofenzívě na čínském trhu. V současné době vyvíjí česká automobilka nové modely segmentu SUV, speciálně uzpůsobené požadavkům čínských zákazníků. Na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu (od 25. dubna do 4. května) Škoda představí nové městské SUV. Škoda Kamiq bude na čínský trh uvedena jen několik měsíců po své světové premiéře.
V roce 2017 oslavila značka Škoda desáté výročí svého vstupu na čínský trh a představila tři zajímavé produktové novinky. Škoda doplnila svou modelovou paletu v Číně o model Octavia Combi i o obě úspěšné modelové řady segmentu SUV Škoda a Karoq. Tento růstový kurz značka v následujících letech ještě více zvýrazní pomocí dalšího rozšíření své modelové palety. V centru modelové ofenzívy bude zejména rozšíření nabídky vozů segmentu SUV určených speciálně pro čínský trh. Význam čínského trhu Škoda v minulém roce zdůraznila v Šanghaji světovou premiérou studie Vision E, která je předobrazem prvního elektromobilu značky v segmentu SUV.
„Škoda bedlivě sleduje velmi dynamický růst segmentu SUV na čínském automobilovém trhu. Jen za uplynulé tři roky se poptávka po vozech tohoto segmentu v Číně zdvojnásobila,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „SUV ofenzíva značky Škoda v Číně začala úspěšným uvedením modelů Kodiaq a Karoq. Vůz Škoda Kamiq je nové SUV, vyvinuté exkluzivně pro čínský trh, s jehož pomocí v naší ofenzívě dále pokračujeme. Do roku 2020 chceme dodávky zákazníkům zdvojnásobit na 600 000 vozů ročně. Velký strategický význam přitom mají naše modely v segmentu SUV. Ještě v letošním roce představí Škoda další velké SUV a bude tak v Číně nabízet celkem čtyři modely tohoto segmentu,“ dodává Maier.
Pozice modelu Škoda Kamiq je pod kompaktním SUV Škoda Karoq a rozšiřuje tak paletu modelů SUV v Číně směrem dolů. Design odráží klasické prvky modelů SUV značky Škoda a byl exkluzivně vytvořen a vyvinut pro čínský trh. Se svébytně tvarovanými světlomety a zadními skupinovými světly se Kamiq výrazně odlišuje od modelů Karoq a Kodiaq. Vedle modelu Kamiq plánuje Škoda vývoj dalších modelů kategorie SUV pro čínský trh, které budou „made in China for China“, tj. speciálně uzpůsobené požadavkům a přáním čínských zákazníků.
Historie značky Škoda v Číně sahá až do 30. let dvacátého století, již v roce 1936 provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia. Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky Škoda . V úzké spolupráci s čínským partnerem SAIC Volkswagen se Škoda dosud v Číně rozvinula v etablovaného velkoobjemového výrobce.
V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta (2016: 317 100 vozů). Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky Škoda od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky – model Škoda Octavia.
Od loňského uvedení na čínský trh bylo zákazníkům dodáno už 6 400 vozů Octavia Combi. Vozů Škoda Rapid se v Říši středu dosud prodalo téměř 400 000 a Škoda Superb k úspěchu značky přispěl 318 600 prodanými vozy. Zákazníkům v Číně bylo dodáno celkem 265 100 vozů Škoda Fabia a 82 600 vozů Škoda Yeti. Škoda Kodiaq, která se v Číně prodává od dubna 2017, byla čínskými zákazníky skvěle přijata, dosud bylo dodáno 51 100 kusů tohoto velkého SUV. Prodej kompaktního SUV Škoda Karoq byl zahájen v březnu 2018 s 400 vozy prodanými zaprvní měsíc.
Základní kámen budoucího ziskového růstu značky Škoda v Číně byl položen 30. března 2016, když zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto podepsali memorandum o porozumění. Tato deklarace, podepsaná v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin Pchinga v České republice, zahrnuje investiční plán ve výši přes dvě miliardy eur, rozložený do pěti let. Cílem je rozšíření modelových řad, například o nové vozy kategorie SUV a vozy s alternativním pohonem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.