Značka Škoda chce svou silnou pozici na čínském trhu i nadále posilovat a do roku 2020 zdvojnásobit dodávky zákazníkům na 600 000 vozů ročně. Za tímto účelem značka podniká další kroky ve své modelové ofenzívě na čínském trhu. V současné době vyvíjí česká automobilka nové modely segmentu SUV, speciálně uzpůsobené požadavkům čínských zákazníků. Na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu (od 25. dubna do 4. května) Škoda představí nové městské SUV. Škoda Kamiq bude na čínský trh uvedena jen několik měsíců po své světové premiéře.
V roce 2017 oslavila značka Škoda desáté výročí svého vstupu na čínský trh a představila tři zajímavé produktové novinky. Škoda doplnila svou modelovou paletu v Číně o model Octavia Combi i o obě úspěšné modelové řady segmentu SUV Škoda a Karoq. Tento růstový kurz značka v následujících letech ještě více zvýrazní pomocí dalšího rozšíření své modelové palety. V centru modelové ofenzívy bude zejména rozšíření nabídky vozů segmentu SUV určených speciálně pro čínský trh. Význam čínského trhu Škoda v minulém roce zdůraznila v Šanghaji světovou premiérou studie Vision E, která je předobrazem prvního elektromobilu značky v segmentu SUV.
„Škoda bedlivě sleduje velmi dynamický růst segmentu SUV na čínském automobilovém trhu. Jen za uplynulé tři roky se poptávka po vozech tohoto segmentu v Číně zdvojnásobila,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „SUV ofenzíva značky Škoda v Číně začala úspěšným uvedením modelů Kodiaq a Karoq. Vůz Škoda Kamiq je nové SUV, vyvinuté exkluzivně pro čínský trh, s jehož pomocí v naší ofenzívě dále pokračujeme. Do roku 2020 chceme dodávky zákazníkům zdvojnásobit na 600 000 vozů ročně. Velký strategický význam přitom mají naše modely v segmentu SUV. Ještě v letošním roce představí Škoda další velké SUV a bude tak v Číně nabízet celkem čtyři modely tohoto segmentu,“ dodává Maier.
Pozice modelu Škoda Kamiq je pod kompaktním SUV Škoda Karoq a rozšiřuje tak paletu modelů SUV v Číně směrem dolů. Design odráží klasické prvky modelů SUV značky Škoda a byl exkluzivně vytvořen a vyvinut pro čínský trh. Se svébytně tvarovanými světlomety a zadními skupinovými světly se Kamiq výrazně odlišuje od modelů Karoq a Kodiaq. Vedle modelu Kamiq plánuje Škoda vývoj dalších modelů kategorie SUV pro čínský trh, které budou „made in China for China“, tj. speciálně uzpůsobené požadavkům a přáním čínských zákazníků.
Historie značky Škoda v Číně sahá až do 30. let dvacátého století, již v roce 1936 provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia. Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky Škoda . V úzké spolupráci s čínským partnerem SAIC Volkswagen se Škoda dosud v Číně rozvinula v etablovaného velkoobjemového výrobce.
V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta (2016: 317 100 vozů). Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky Škoda od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky – model Škoda Octavia.
Od loňského uvedení na čínský trh bylo zákazníkům dodáno už 6 400 vozů Octavia Combi. Vozů Škoda Rapid se v Říši středu dosud prodalo téměř 400 000 a Škoda Superb k úspěchu značky přispěl 318 600 prodanými vozy. Zákazníkům v Číně bylo dodáno celkem 265 100 vozů Škoda Fabia a 82 600 vozů Škoda Yeti. Škoda Kodiaq, která se v Číně prodává od dubna 2017, byla čínskými zákazníky skvěle přijata, dosud bylo dodáno 51 100 kusů tohoto velkého SUV. Prodej kompaktního SUV Škoda Karoq byl zahájen v březnu 2018 s 400 vozy prodanými zaprvní měsíc.
Základní kámen budoucího ziskového růstu značky Škoda v Číně byl položen 30. března 2016, když zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto podepsali memorandum o porozumění. Tato deklarace, podepsaná v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin Pchinga v České republice, zahrnuje investiční plán ve výši přes dvě miliardy eur, rozložený do pěti let. Cílem je rozšíření modelových řad, například o nové vozy kategorie SUV a vozy s alternativním pohonem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.