Značka Škoda chce svou silnou pozici na čínském trhu i nadále posilovat a do roku 2020 zdvojnásobit dodávky zákazníkům na 600 000 vozů ročně. Za tímto účelem značka podniká další kroky ve své modelové ofenzívě na čínském trhu. V současné době vyvíjí česká automobilka nové modely segmentu SUV, speciálně uzpůsobené požadavkům čínských zákazníků. Na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu (od 25. dubna do 4. května) Škoda představí nové městské SUV. Škoda Kamiq bude na čínský trh uvedena jen několik měsíců po své světové premiéře.
V roce 2017 oslavila značka Škoda desáté výročí svého vstupu na čínský trh a představila tři zajímavé produktové novinky. Škoda doplnila svou modelovou paletu v Číně o model Octavia Combi i o obě úspěšné modelové řady segmentu SUV Škoda a Karoq. Tento růstový kurz značka v následujících letech ještě více zvýrazní pomocí dalšího rozšíření své modelové palety. V centru modelové ofenzívy bude zejména rozšíření nabídky vozů segmentu SUV určených speciálně pro čínský trh. Význam čínského trhu Škoda v minulém roce zdůraznila v Šanghaji světovou premiérou studie Vision E, která je předobrazem prvního elektromobilu značky v segmentu SUV.
„Škoda bedlivě sleduje velmi dynamický růst segmentu SUV na čínském automobilovém trhu. Jen za uplynulé tři roky se poptávka po vozech tohoto segmentu v Číně zdvojnásobila,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „SUV ofenzíva značky Škoda v Číně začala úspěšným uvedením modelů Kodiaq a Karoq. Vůz Škoda Kamiq je nové SUV, vyvinuté exkluzivně pro čínský trh, s jehož pomocí v naší ofenzívě dále pokračujeme. Do roku 2020 chceme dodávky zákazníkům zdvojnásobit na 600 000 vozů ročně. Velký strategický význam přitom mají naše modely v segmentu SUV. Ještě v letošním roce představí Škoda další velké SUV a bude tak v Číně nabízet celkem čtyři modely tohoto segmentu,“ dodává Maier.
Pozice modelu Škoda Kamiq je pod kompaktním SUV Škoda Karoq a rozšiřuje tak paletu modelů SUV v Číně směrem dolů. Design odráží klasické prvky modelů SUV značky Škoda a byl exkluzivně vytvořen a vyvinut pro čínský trh. Se svébytně tvarovanými světlomety a zadními skupinovými světly se Kamiq výrazně odlišuje od modelů Karoq a Kodiaq. Vedle modelu Kamiq plánuje Škoda vývoj dalších modelů kategorie SUV pro čínský trh, které budou „made in China for China“, tj. speciálně uzpůsobené požadavkům a přáním čínských zákazníků.
Historie značky Škoda v Číně sahá až do 30. let dvacátého století, již v roce 1936 provozovala česká značka v Říši středu pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Škoda v rámci partnerství se společností SAIC Volkswagen nejprve zahájila lokální výrobu modelu Octavia. Od roku 2010 je Čína nejvýznamnějším trhem značky Škoda . V úzké spolupráci s čínským partnerem SAIC Volkswagen se Škoda dosud v Číně rozvinula v etablovaného velkoobjemového výrobce.
V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta (2016: 317 100 vozů). Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky Škoda od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky – model Škoda Octavia.
Od loňského uvedení na čínský trh bylo zákazníkům dodáno už 6 400 vozů Octavia Combi. Vozů Škoda Rapid se v Říši středu dosud prodalo téměř 400 000 a Škoda Superb k úspěchu značky přispěl 318 600 prodanými vozy. Zákazníkům v Číně bylo dodáno celkem 265 100 vozů Škoda Fabia a 82 600 vozů Škoda Yeti. Škoda Kodiaq, která se v Číně prodává od dubna 2017, byla čínskými zákazníky skvěle přijata, dosud bylo dodáno 51 100 kusů tohoto velkého SUV. Prodej kompaktního SUV Škoda Karoq byl zahájen v březnu 2018 s 400 vozy prodanými zaprvní měsíc.
Základní kámen budoucího ziskového růstu značky Škoda v Číně byl položen 30. března 2016, když zástupci společností Volkswagen, SAIC Motor Corporation Limited a Škoda Auto podepsali memorandum o porozumění. Tato deklarace, podepsaná v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin Pchinga v České republice, zahrnuje investiční plán ve výši přes dvě miliardy eur, rozložený do pěti let. Cílem je rozšíření modelových řad, například o nové vozy kategorie SUV a vozy s alternativním pohonem.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.