Když se Ken Block koncem minulého roku pochlubil svým novým Fordem Escort RS Cosworth, byla to v podstatě lehce modifikovaná klasika s čistě bílým lakem. S něčím tak nenápadným se však závodit nedá, minimálně ne v případě Kena Blocka. Na řadu tak přišlo zakázkové lakování, loga sponzorů a nyní je Ford konečně oděn do těch správných válečných barev.
Ken Block se ve světě proslavil řadou věcí - a jednou z nich je i jeho obliba střídat automobily zcela rozdílných věkových kategorií. Od brutálně upraveného Fordu Mustang až po nejnovější závodní Fiesty. Tentokrát se však pochlubil vozem, který je na časové přímce tak nějak uprostřed.
Řeč je o Fordu Escort RS Cosworth z roku 1993, který je jedním z nejznámější a nejúspěšnějších závodních modelů automobilky Ford. Tento konkrétní kousek už Ken Block jednou prezentoval, ovšem tehdy šlo jen o lehce modifikovanou klasiku, o jejímž osudu toho nebylo příliš mnoho řečeno.
Od té doby se však udála řada změn, přičemž tou nejpůsobivější je zcela nové lakování Cosworthu, které má na svědomí Death Spray Custom. S touto společností už Block v minulosti několikrát spolupracoval a nyní bude dokonce nosit závodní uniformu podle jejich návrhu. Kromě toho také Block ve spolupráci s Fordem a Hoonigan prozradil, co ho v nadcházejícím roce čeká. A bude toho dost. Tedy alespoň pro americké publikum.
Závodní Cosworth se představí na čtyřech rally-crossových událostech napříč Amerikou, přičemž Block by měl sedět za volantem během tří závodů "American Rallycross" a také během jednoho závodu World Rallycross Championship, který se pojede v Texasu.
Kromě klasického Escortu si však Block osedlá i závodní Ford M-sport Fiesta RS, se kterým se zúčastní říjnového šampionátu WRC ve Španělsku a také několika vystoupení Gymkhana GRID v USA i v zahraničí. Během konce roku by se navíc Block měl objevit i na televizních obrazovkách v pořadu "The Gymkhana Files", který chystá Amazon Prime.
„Jsem doslova nadšený ze svého kalendáře pro tuhle sezonu," pronesl Block. „Užíval jsme si několik minulých let v rallycrosu, ale svou závodní kariéru jsem zahájil v rally a moje srdce mě k tomu vždycky táhlo, takže jsem rád, že se k tomu mohu vrátit a přitom se stále věnovat i rallycrossu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.