Když se Ken Block koncem minulého roku pochlubil svým novým Fordem Escort RS Cosworth, byla to v podstatě lehce modifikovaná klasika s čistě bílým lakem. S něčím tak nenápadným se však závodit nedá, minimálně ne v případě Kena Blocka. Na řadu tak přišlo zakázkové lakování, loga sponzorů a nyní je Ford konečně oděn do těch správných válečných barev.
Ken Block se ve světě proslavil řadou věcí - a jednou z nich je i jeho obliba střídat automobily zcela rozdílných věkových kategorií. Od brutálně upraveného Fordu Mustang až po nejnovější závodní Fiesty. Tentokrát se však pochlubil vozem, který je na časové přímce tak nějak uprostřed.
Řeč je o Fordu Escort RS Cosworth z roku 1993, který je jedním z nejznámější a nejúspěšnějších závodních modelů automobilky Ford. Tento konkrétní kousek už Ken Block jednou prezentoval, ovšem tehdy šlo jen o lehce modifikovanou klasiku, o jejímž osudu toho nebylo příliš mnoho řečeno.
Od té doby se však udála řada změn, přičemž tou nejpůsobivější je zcela nové lakování Cosworthu, které má na svědomí Death Spray Custom. S touto společností už Block v minulosti několikrát spolupracoval a nyní bude dokonce nosit závodní uniformu podle jejich návrhu. Kromě toho také Block ve spolupráci s Fordem a Hoonigan prozradil, co ho v nadcházejícím roce čeká. A bude toho dost. Tedy alespoň pro americké publikum.
Závodní Cosworth se představí na čtyřech rally-crossových událostech napříč Amerikou, přičemž Block by měl sedět za volantem během tří závodů "American Rallycross" a také během jednoho závodu World Rallycross Championship, který se pojede v Texasu.
Kromě klasického Escortu si však Block osedlá i závodní Ford M-sport Fiesta RS, se kterým se zúčastní říjnového šampionátu WRC ve Španělsku a také několika vystoupení Gymkhana GRID v USA i v zahraničí. Během konce roku by se navíc Block měl objevit i na televizních obrazovkách v pořadu "The Gymkhana Files", který chystá Amazon Prime.
„Jsem doslova nadšený ze svého kalendáře pro tuhle sezonu," pronesl Block. „Užíval jsme si několik minulých let v rallycrosu, ale svou závodní kariéru jsem zahájil v rally a moje srdce mě k tomu vždycky táhlo, takže jsem rád, že se k tomu mohu vrátit a přitom se stále věnovat i rallycrossu."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.