Když se Ken Block koncem minulého roku pochlubil svým novým Fordem Escort RS Cosworth, byla to v podstatě lehce modifikovaná klasika s čistě bílým lakem. S něčím tak nenápadným se však závodit nedá, minimálně ne v případě Kena Blocka. Na řadu tak přišlo zakázkové lakování, loga sponzorů a nyní je Ford konečně oděn do těch správných válečných barev.
Ken Block se ve světě proslavil řadou věcí - a jednou z nich je i jeho obliba střídat automobily zcela rozdílných věkových kategorií. Od brutálně upraveného Fordu Mustang až po nejnovější závodní Fiesty. Tentokrát se však pochlubil vozem, který je na časové přímce tak nějak uprostřed.
Řeč je o Fordu Escort RS Cosworth z roku 1993, který je jedním z nejznámější a nejúspěšnějších závodních modelů automobilky Ford. Tento konkrétní kousek už Ken Block jednou prezentoval, ovšem tehdy šlo jen o lehce modifikovanou klasiku, o jejímž osudu toho nebylo příliš mnoho řečeno.
Od té doby se však udála řada změn, přičemž tou nejpůsobivější je zcela nové lakování Cosworthu, které má na svědomí Death Spray Custom. S touto společností už Block v minulosti několikrát spolupracoval a nyní bude dokonce nosit závodní uniformu podle jejich návrhu. Kromě toho také Block ve spolupráci s Fordem a Hoonigan prozradil, co ho v nadcházejícím roce čeká. A bude toho dost. Tedy alespoň pro americké publikum.
Závodní Cosworth se představí na čtyřech rally-crossových událostech napříč Amerikou, přičemž Block by měl sedět za volantem během tří závodů "American Rallycross" a také během jednoho závodu World Rallycross Championship, který se pojede v Texasu.
Kromě klasického Escortu si však Block osedlá i závodní Ford M-sport Fiesta RS, se kterým se zúčastní říjnového šampionátu WRC ve Španělsku a také několika vystoupení Gymkhana GRID v USA i v zahraničí. Během konce roku by se navíc Block měl objevit i na televizních obrazovkách v pořadu "The Gymkhana Files", který chystá Amazon Prime.
„Jsem doslova nadšený ze svého kalendáře pro tuhle sezonu," pronesl Block. „Užíval jsme si několik minulých let v rallycrosu, ale svou závodní kariéru jsem zahájil v rally a moje srdce mě k tomu vždycky táhlo, takže jsem rád, že se k tomu mohu vrátit a přitom se stále věnovat i rallycrossu."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.