Na začátku měsíce automobilka Tesla Motors s velkou slávou ohlásila, že se ji podařilo dosáhnout výrobního cíle 2000 Modelů 3 během týdne a minulý týden už to dokonce mohlo být 2500 kusů. V tomto týdnu se však žádný další rekord konat nebude, neboť stroje se zastavili a zaměstnanci sedí doma.
V prohlášení, které přinesl server InsideEV's, mimo jiné stojí, že odstávka ve výrobě je využita k vylepšení automatizace a systematickému odstraňování zádrhelů ve výrobě a jejím navyšováním. Podobné odstávky prý nejsou ničím neobvyklým a údajně by měly být během podobného navyšování výroby běžné.
Oznámení o úpravách a vylepšeních automatizace výroby přitom přicházejí jen pár dnů poté, co Elon Musk oficiálně prohlásil, že obrovské zdržení ve výrobě Modelu 3 nastalo právě kvůli přehnaným očekáváním od plně automatizované výroby.
Ve svém prohlášení Musk uvedl: „Přehnaná automatizace Tesly byla moje chyba. Abych byl přesný, moje chyba. Lidé jsou podceňovaní."
Nabízí se tak jen dvě možnost: automobilka v současnosti pracuje na odstranění problémů s automatizací, nebo pracuje na tom, aby více lidí mohlo převzít úkony, které měli původně provádět roboti.
Zaměstnanci kteří dosud pracovali na výrobní lince Modelu 3 byly požádáni, aby si prozatím vzali dovolenou nebo neplacené volno. Někteří zaměstnanci však byli dočasně přesunuti na výkon jiných prací. Odstávky by však měla trvat pouze 4 až 5 dnů a poté se všichni zaměstnanci opět vrátí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?