Na začátku měsíce automobilka Tesla Motors s velkou slávou ohlásila, že se ji podařilo dosáhnout výrobního cíle 2000 Modelů 3 během týdne a minulý týden už to dokonce mohlo být 2500 kusů. V tomto týdnu se však žádný další rekord konat nebude, neboť stroje se zastavili a zaměstnanci sedí doma.
V prohlášení, které přinesl server InsideEV's, mimo jiné stojí, že odstávka ve výrobě je využita k vylepšení automatizace a systematickému odstraňování zádrhelů ve výrobě a jejím navyšováním. Podobné odstávky prý nejsou ničím neobvyklým a údajně by měly být během podobného navyšování výroby běžné.
Oznámení o úpravách a vylepšeních automatizace výroby přitom přicházejí jen pár dnů poté, co Elon Musk oficiálně prohlásil, že obrovské zdržení ve výrobě Modelu 3 nastalo právě kvůli přehnaným očekáváním od plně automatizované výroby.
Ve svém prohlášení Musk uvedl: „Přehnaná automatizace Tesly byla moje chyba. Abych byl přesný, moje chyba. Lidé jsou podceňovaní."
Nabízí se tak jen dvě možnost: automobilka v současnosti pracuje na odstranění problémů s automatizací, nebo pracuje na tom, aby více lidí mohlo převzít úkony, které měli původně provádět roboti.
Zaměstnanci kteří dosud pracovali na výrobní lince Modelu 3 byly požádáni, aby si prozatím vzali dovolenou nebo neplacené volno. Někteří zaměstnanci však byli dočasně přesunuti na výkon jiných prací. Odstávky by však měla trvat pouze 4 až 5 dnů a poté se všichni zaměstnanci opět vrátí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?