Na začátku měsíce automobilka Tesla Motors s velkou slávou ohlásila, že se ji podařilo dosáhnout výrobního cíle 2000 Modelů 3 během týdne a minulý týden už to dokonce mohlo být 2500 kusů. V tomto týdnu se však žádný další rekord konat nebude, neboť stroje se zastavili a zaměstnanci sedí doma.
V prohlášení, které přinesl server InsideEV's, mimo jiné stojí, že odstávka ve výrobě je využita k vylepšení automatizace a systematickému odstraňování zádrhelů ve výrobě a jejím navyšováním. Podobné odstávky prý nejsou ničím neobvyklým a údajně by měly být během podobného navyšování výroby běžné.
Oznámení o úpravách a vylepšeních automatizace výroby přitom přicházejí jen pár dnů poté, co Elon Musk oficiálně prohlásil, že obrovské zdržení ve výrobě Modelu 3 nastalo právě kvůli přehnaným očekáváním od plně automatizované výroby.
Ve svém prohlášení Musk uvedl: „Přehnaná automatizace Tesly byla moje chyba. Abych byl přesný, moje chyba. Lidé jsou podceňovaní."
Nabízí se tak jen dvě možnost: automobilka v současnosti pracuje na odstranění problémů s automatizací, nebo pracuje na tom, aby více lidí mohlo převzít úkony, které měli původně provádět roboti.
Zaměstnanci kteří dosud pracovali na výrobní lince Modelu 3 byly požádáni, aby si prozatím vzali dovolenou nebo neplacené volno. Někteří zaměstnanci však byli dočasně přesunuti na výkon jiných prací. Odstávky by však měla trvat pouze 4 až 5 dnů a poté se všichni zaměstnanci opět vrátí.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?