Je to sotva pár dnů, co jsme se dočkali představení čtvrté generace oblíbeného Fordu Focus. Mnozí fanoušci tohoto modelu však stále čekají na to nejzajímavější, co umí Focus nabídnout - ostrou variantu RS, která pravidelně boří zavedené standarny. Co už o ni ale víme? A jak by mohla vypadat?
Oficiální podoba Focusu RS je stále věcí neznámou, ovšem i podle zahraničních webů by mohl nový hot-hatch s modrým oválem vypadat podobně, jak ho navrhl Kleber Silva, který své designové studie umístil na web Behance.net. Silva totiž použil řadu prvků, které známe již z minulých generací. A ačkoliv křídlo umístěné na střeše vypadá poněkud divoce, i v reálném světě by mohlo dávat smysl.
Nová generace Focusu RS, jejíž premiéra by se měla uskutečnit v roce 2020, bude postavena na platformě 4. generace Focusu a zřejmě nabídne i 48-voltovou hybridní technologii. Pod kapotou se zřejmě zachová přeplňovaný 2.3 litrový motor ze současné generace, jehož výkon by však mohl být posunut na více než 400 koní a 576 Nm točivého momentu.
Kromě klasické varianty Fordu RS však umělec vytvořil digitální podobu varianty kombi, která dostala přifouklé blatníky a agresivnější masku. Stejný postup pak designér aplikoval i na variantu sedan.
Kromě modelu RS však Kleber Silva vdechl život i několika dalším karosářským provedením Focusu. Mezi nimi nechybí ani třídveřové kupé nebo stylový kabriolet.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?