Je to sotva pár dnů, co jsme se dočkali představení čtvrté generace oblíbeného Fordu Focus. Mnozí fanoušci tohoto modelu však stále čekají na to nejzajímavější, co umí Focus nabídnout - ostrou variantu RS, která pravidelně boří zavedené standarny. Co už o ni ale víme? A jak by mohla vypadat?
Oficiální podoba Focusu RS je stále věcí neznámou, ovšem i podle zahraničních webů by mohl nový hot-hatch s modrým oválem vypadat podobně, jak ho navrhl Kleber Silva, který své designové studie umístil na web Behance.net. Silva totiž použil řadu prvků, které známe již z minulých generací. A ačkoliv křídlo umístěné na střeše vypadá poněkud divoce, i v reálném světě by mohlo dávat smysl.
Nová generace Focusu RS, jejíž premiéra by se měla uskutečnit v roce 2020, bude postavena na platformě 4. generace Focusu a zřejmě nabídne i 48-voltovou hybridní technologii. Pod kapotou se zřejmě zachová přeplňovaný 2.3 litrový motor ze současné generace, jehož výkon by však mohl být posunut na více než 400 koní a 576 Nm točivého momentu.
Kromě klasické varianty Fordu RS však umělec vytvořil digitální podobu varianty kombi, která dostala přifouklé blatníky a agresivnější masku. Stejný postup pak designér aplikoval i na variantu sedan.
Kromě modelu RS však Kleber Silva vdechl život i několika dalším karosářským provedením Focusu. Mezi nimi nechybí ani třídveřové kupé nebo stylový kabriolet.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?