BMW i3 už je na trhu poměrně dlouhou dobu a o žádném jeho nástupci se zatím veřejně nehovoříí, ovšem v mnichovské automobilce to přesto žije spekulacemi o novém kompaktním elektromobilu. Jeho název by měl znít BMW i1 a pod jeho karoserií by se mělo ukrývat šasi chystané pro elektrické MINI.
Navzdory svému názvu by měl být elektromobil i1 nepatrně větší než městská i3, ovšem stále by si měl udržet menší rozměry, než má například BMW řady jak, jak uvádí španělský magazín Motor.es. Model by podle všeho měl vzniknout na stejné platformě, která se stane základem pro "Mini Cooper Electric."
Stejně jako v případě britského bratrance, i model i1 by měl disponovat pouze jedním elektromotorem, který bude roztáčet přední kola. Ostatně podobností mezi vozy by mělo být více. Počítá se například s podobným dojezdem i podobnými výkony. Přesná čísla však nejsou známa.
O rozšíření palety elektromobilů BMW se šíří zvěsti již od roku 2017, kdy si automobilka zajistila názvy od i1 až po i9 a samozřejmě také od iX1 až po iX9. Budoucí nabídka elektromobilů BMW tak bude nejspíš široká, nicméně už teď je téměř jisté, že pro všechny názvy automobilka uplatnění nenajde. Je však celkem pochopitelné, že si je přesto zaregistrovala.
Zatím posledním elektrickým modelem, jehož produkci automobilka oficiálně potvrdila, je i4. Tento elektromobil, který byl minulý rok prezentován prostřednictvím studie iVision Dynamics Concept, by měl být především odpovědí na Teslu Model 3.
Svými parametry by však BMW rádo Teslu pokořilo. Novinka v podobě i4 by tak měla disponovat dojezdem až 700 km na jedno nabití a na trhu by se měla objevit kolem roku 2020.
Kromě toho ještě automobilka pracuje na projektu pojmenovaném iNEXT, což by mohl být elektrický crossover, který by se mohl reálně objevit i pod označením BMW iX3.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?