BMW i3 už je na trhu poměrně dlouhou dobu a o žádném jeho nástupci se zatím veřejně nehovoříí, ovšem v mnichovské automobilce to přesto žije spekulacemi o novém kompaktním elektromobilu. Jeho název by měl znít BMW i1 a pod jeho karoserií by se mělo ukrývat šasi chystané pro elektrické MINI.
Navzdory svému názvu by měl být elektromobil i1 nepatrně větší než městská i3, ovšem stále by si měl udržet menší rozměry, než má například BMW řady jak, jak uvádí španělský magazín Motor.es. Model by podle všeho měl vzniknout na stejné platformě, která se stane základem pro "Mini Cooper Electric."
Stejně jako v případě britského bratrance, i model i1 by měl disponovat pouze jedním elektromotorem, který bude roztáčet přední kola. Ostatně podobností mezi vozy by mělo být více. Počítá se například s podobným dojezdem i podobnými výkony. Přesná čísla však nejsou známa.
O rozšíření palety elektromobilů BMW se šíří zvěsti již od roku 2017, kdy si automobilka zajistila názvy od i1 až po i9 a samozřejmě také od iX1 až po iX9. Budoucí nabídka elektromobilů BMW tak bude nejspíš široká, nicméně už teď je téměř jisté, že pro všechny názvy automobilka uplatnění nenajde. Je však celkem pochopitelné, že si je přesto zaregistrovala.
Zatím posledním elektrickým modelem, jehož produkci automobilka oficiálně potvrdila, je i4. Tento elektromobil, který byl minulý rok prezentován prostřednictvím studie iVision Dynamics Concept, by měl být především odpovědí na Teslu Model 3.
Svými parametry by však BMW rádo Teslu pokořilo. Novinka v podobě i4 by tak měla disponovat dojezdem až 700 km na jedno nabití a na trhu by se měla objevit kolem roku 2020.
Kromě toho ještě automobilka pracuje na projektu pojmenovaném iNEXT, což by mohl být elektrický crossover, který by se mohl reálně objevit i pod označením BMW iX3.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?