BMW i3 už je na trhu poměrně dlouhou dobu a o žádném jeho nástupci se zatím veřejně nehovoříí, ovšem v mnichovské automobilce to přesto žije spekulacemi o novém kompaktním elektromobilu. Jeho název by měl znít BMW i1 a pod jeho karoserií by se mělo ukrývat šasi chystané pro elektrické MINI.
Navzdory svému názvu by měl být elektromobil i1 nepatrně větší než městská i3, ovšem stále by si měl udržet menší rozměry, než má například BMW řady jak, jak uvádí španělský magazín Motor.es. Model by podle všeho měl vzniknout na stejné platformě, která se stane základem pro "Mini Cooper Electric."
Stejně jako v případě britského bratrance, i model i1 by měl disponovat pouze jedním elektromotorem, který bude roztáčet přední kola. Ostatně podobností mezi vozy by mělo být více. Počítá se například s podobným dojezdem i podobnými výkony. Přesná čísla však nejsou známa.
O rozšíření palety elektromobilů BMW se šíří zvěsti již od roku 2017, kdy si automobilka zajistila názvy od i1 až po i9 a samozřejmě také od iX1 až po iX9. Budoucí nabídka elektromobilů BMW tak bude nejspíš široká, nicméně už teď je téměř jisté, že pro všechny názvy automobilka uplatnění nenajde. Je však celkem pochopitelné, že si je přesto zaregistrovala.
Zatím posledním elektrickým modelem, jehož produkci automobilka oficiálně potvrdila, je i4. Tento elektromobil, který byl minulý rok prezentován prostřednictvím studie iVision Dynamics Concept, by měl být především odpovědí na Teslu Model 3.
Svými parametry by však BMW rádo Teslu pokořilo. Novinka v podobě i4 by tak měla disponovat dojezdem až 700 km na jedno nabití a na trhu by se měla objevit kolem roku 2020.
Kromě toho ještě automobilka pracuje na projektu pojmenovaném iNEXT, což by mohl být elektrický crossover, který by se mohl reálně objevit i pod označením BMW iX3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.