BMW i3 už je na trhu poměrně dlouhou dobu a o žádném jeho nástupci se zatím veřejně nehovoříí, ovšem v mnichovské automobilce to přesto žije spekulacemi o novém kompaktním elektromobilu. Jeho název by měl znít BMW i1 a pod jeho karoserií by se mělo ukrývat šasi chystané pro elektrické MINI.
Navzdory svému názvu by měl být elektromobil i1 nepatrně větší než městská i3, ovšem stále by si měl udržet menší rozměry, než má například BMW řady jak, jak uvádí španělský magazín Motor.es. Model by podle všeho měl vzniknout na stejné platformě, která se stane základem pro "Mini Cooper Electric."
Stejně jako v případě britského bratrance, i model i1 by měl disponovat pouze jedním elektromotorem, který bude roztáčet přední kola. Ostatně podobností mezi vozy by mělo být více. Počítá se například s podobným dojezdem i podobnými výkony. Přesná čísla však nejsou známa.
O rozšíření palety elektromobilů BMW se šíří zvěsti již od roku 2017, kdy si automobilka zajistila názvy od i1 až po i9 a samozřejmě také od iX1 až po iX9. Budoucí nabídka elektromobilů BMW tak bude nejspíš široká, nicméně už teď je téměř jisté, že pro všechny názvy automobilka uplatnění nenajde. Je však celkem pochopitelné, že si je přesto zaregistrovala.
Zatím posledním elektrickým modelem, jehož produkci automobilka oficiálně potvrdila, je i4. Tento elektromobil, který byl minulý rok prezentován prostřednictvím studie iVision Dynamics Concept, by měl být především odpovědí na Teslu Model 3.
Svými parametry by však BMW rádo Teslu pokořilo. Novinka v podobě i4 by tak měla disponovat dojezdem až 700 km na jedno nabití a na trhu by se měla objevit kolem roku 2020.
Kromě toho ještě automobilka pracuje na projektu pojmenovaném iNEXT, což by mohl být elektrický crossover, který by se mohl reálně objevit i pod označením BMW iX3.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.