Spolu s masivním nástupem elektromobility se na nás téměř každý den valí zprávy o nových elektromobilech, které vyvíjí snad všechny automobilky světa. Za trochu pozornosti však stojí i menší projekty, které vznikají v garážích zapálených nadšenců. Jedním z těchto projektů je i Teslonda, starší Honda Accord s pohonným systémem převzatým z Tesly a bateriemi z Chevroletu Volt.
Elektrické supersporty jsou poslední dobou na vzestupu. Když Elon Musk představil plány na novou Teslu Roadster 2. generace, všem spadli brady. Když pak na autosalonu v Ženevě představil Rimac nový model C_Two, který by se měl Tesle snadno vyrovnat, lidé šli znovu do kolen. Od té doby se vyrojilo několik dalších podobně extrémních supersportů, ovšem za všemi stály velké společnosti s obrovským kapitálem.
Oproti tomu je Teslonda neskutečný Punk. V tomto voze se totiž prolínají dva naprosto odlišné světy a výsledek je naprosto fantastický. V karoserii, kterou musel autor Jimmy Bullet lehce přepracovat a výrazně vyztužit, se totiž ukrývá elektromotor z Tesly a baterie z Chevroletu Volt.
Kromě toho však vůz ukrývá mnoho dalších překvapení. Od zakázkově vyrobeného digitálního přístrojového štítu, přes speciální podvozek až po unikátní naladění celé pohonné soustavy, díky které tahle Honda už zprvu dosahovala akcelerace z 0 na 96 km/h za 2.7 sekundy.
Majitel vozu byl však přesvědčen, že Teslonda ukrývá mnohem větší potenciál. Na voze tak stále pokračují úpravy, stále se ladí další komponenty a stále probíhají nové zkoušky. Během jedné z posledních pak tenhle elektrický punk vystřelil z 0 na 96 km/h za 2.48 sekundy, což je absolutně fantastický výsledek.
Pro srovnání, Bugatti Veyron dosahuje zrychlení na 96 km/h za 2.4 sekundy a novější Bugatti Chiron za 2.3 sekundy. U obou vozidel je však potřeba zohlednit tisíce hodin a Euro, které musela automobilka vynaložit na jejich vývoj. U těchto vozidel je výkonu a akceleraci podřízeno vše, zatím co stařičká Honda má odpor vzduchu asi jako kredenc a její podvozek se při akceleraci div nestaví na zadní.
Teslonda je zkrátka skvělým důkazem toho, že se správnými znalostmi, dobrými přáteli, trochou peněz a fungujícím zázemím je možné s dostatkem odhodlání vytvořit i stroj, který by mohl zostudit i majitele těch nejdražších a nejextrémnějších supersportů světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.