Spolu s masivním nástupem elektromobility se na nás téměř každý den valí zprávy o nových elektromobilech, které vyvíjí snad všechny automobilky světa. Za trochu pozornosti však stojí i menší projekty, které vznikají v garážích zapálených nadšenců. Jedním z těchto projektů je i Teslonda, starší Honda Accord s pohonným systémem převzatým z Tesly a bateriemi z Chevroletu Volt.
Elektrické supersporty jsou poslední dobou na vzestupu. Když Elon Musk představil plány na novou Teslu Roadster 2. generace, všem spadli brady. Když pak na autosalonu v Ženevě představil Rimac nový model C_Two, který by se měl Tesle snadno vyrovnat, lidé šli znovu do kolen. Od té doby se vyrojilo několik dalších podobně extrémních supersportů, ovšem za všemi stály velké společnosti s obrovským kapitálem.
Oproti tomu je Teslonda neskutečný Punk. V tomto voze se totiž prolínají dva naprosto odlišné světy a výsledek je naprosto fantastický. V karoserii, kterou musel autor Jimmy Bullet lehce přepracovat a výrazně vyztužit, se totiž ukrývá elektromotor z Tesly a baterie z Chevroletu Volt.
Kromě toho však vůz ukrývá mnoho dalších překvapení. Od zakázkově vyrobeného digitálního přístrojového štítu, přes speciální podvozek až po unikátní naladění celé pohonné soustavy, díky které tahle Honda už zprvu dosahovala akcelerace z 0 na 96 km/h za 2.7 sekundy.
Majitel vozu byl však přesvědčen, že Teslonda ukrývá mnohem větší potenciál. Na voze tak stále pokračují úpravy, stále se ladí další komponenty a stále probíhají nové zkoušky. Během jedné z posledních pak tenhle elektrický punk vystřelil z 0 na 96 km/h za 2.48 sekundy, což je absolutně fantastický výsledek.
Pro srovnání, Bugatti Veyron dosahuje zrychlení na 96 km/h za 2.4 sekundy a novější Bugatti Chiron za 2.3 sekundy. U obou vozidel je však potřeba zohlednit tisíce hodin a Euro, které musela automobilka vynaložit na jejich vývoj. U těchto vozidel je výkonu a akceleraci podřízeno vše, zatím co stařičká Honda má odpor vzduchu asi jako kredenc a její podvozek se při akceleraci div nestaví na zadní.
Teslonda je zkrátka skvělým důkazem toho, že se správnými znalostmi, dobrými přáteli, trochou peněz a fungujícím zázemím je možné s dostatkem odhodlání vytvořit i stroj, který by mohl zostudit i majitele těch nejdražších a nejextrémnějších supersportů světa.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?