Spolu s masivním nástupem elektromobility se na nás téměř každý den valí zprávy o nových elektromobilech, které vyvíjí snad všechny automobilky světa. Za trochu pozornosti však stojí i menší projekty, které vznikají v garážích zapálených nadšenců. Jedním z těchto projektů je i Teslonda, starší Honda Accord s pohonným systémem převzatým z Tesly a bateriemi z Chevroletu Volt.
Elektrické supersporty jsou poslední dobou na vzestupu. Když Elon Musk představil plány na novou Teslu Roadster 2. generace, všem spadli brady. Když pak na autosalonu v Ženevě představil Rimac nový model C_Two, který by se měl Tesle snadno vyrovnat, lidé šli znovu do kolen. Od té doby se vyrojilo několik dalších podobně extrémních supersportů, ovšem za všemi stály velké společnosti s obrovským kapitálem.
Oproti tomu je Teslonda neskutečný Punk. V tomto voze se totiž prolínají dva naprosto odlišné světy a výsledek je naprosto fantastický. V karoserii, kterou musel autor Jimmy Bullet lehce přepracovat a výrazně vyztužit, se totiž ukrývá elektromotor z Tesly a baterie z Chevroletu Volt.
Kromě toho však vůz ukrývá mnoho dalších překvapení. Od zakázkově vyrobeného digitálního přístrojového štítu, přes speciální podvozek až po unikátní naladění celé pohonné soustavy, díky které tahle Honda už zprvu dosahovala akcelerace z 0 na 96 km/h za 2.7 sekundy.
Majitel vozu byl však přesvědčen, že Teslonda ukrývá mnohem větší potenciál. Na voze tak stále pokračují úpravy, stále se ladí další komponenty a stále probíhají nové zkoušky. Během jedné z posledních pak tenhle elektrický punk vystřelil z 0 na 96 km/h za 2.48 sekundy, což je absolutně fantastický výsledek.
Pro srovnání, Bugatti Veyron dosahuje zrychlení na 96 km/h za 2.4 sekundy a novější Bugatti Chiron za 2.3 sekundy. U obou vozidel je však potřeba zohlednit tisíce hodin a Euro, které musela automobilka vynaložit na jejich vývoj. U těchto vozidel je výkonu a akceleraci podřízeno vše, zatím co stařičká Honda má odpor vzduchu asi jako kredenc a její podvozek se při akceleraci div nestaví na zadní.
Teslonda je zkrátka skvělým důkazem toho, že se správnými znalostmi, dobrými přáteli, trochou peněz a fungujícím zázemím je možné s dostatkem odhodlání vytvořit i stroj, který by mohl zostudit i majitele těch nejdražších a nejextrémnějších supersportů světa.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.