Spolu s masivním nástupem elektromobility se na nás téměř každý den valí zprávy o nových elektromobilech, které vyvíjí snad všechny automobilky světa. Za trochu pozornosti však stojí i menší projekty, které vznikají v garážích zapálených nadšenců. Jedním z těchto projektů je i Teslonda, starší Honda Accord s pohonným systémem převzatým z Tesly a bateriemi z Chevroletu Volt.
Elektrické supersporty jsou poslední dobou na vzestupu. Když Elon Musk představil plány na novou Teslu Roadster 2. generace, všem spadli brady. Když pak na autosalonu v Ženevě představil Rimac nový model C_Two, který by se měl Tesle snadno vyrovnat, lidé šli znovu do kolen. Od té doby se vyrojilo několik dalších podobně extrémních supersportů, ovšem za všemi stály velké společnosti s obrovským kapitálem.
Oproti tomu je Teslonda neskutečný Punk. V tomto voze se totiž prolínají dva naprosto odlišné světy a výsledek je naprosto fantastický. V karoserii, kterou musel autor Jimmy Bullet lehce přepracovat a výrazně vyztužit, se totiž ukrývá elektromotor z Tesly a baterie z Chevroletu Volt.
Kromě toho však vůz ukrývá mnoho dalších překvapení. Od zakázkově vyrobeného digitálního přístrojového štítu, přes speciální podvozek až po unikátní naladění celé pohonné soustavy, díky které tahle Honda už zprvu dosahovala akcelerace z 0 na 96 km/h za 2.7 sekundy.
Majitel vozu byl však přesvědčen, že Teslonda ukrývá mnohem větší potenciál. Na voze tak stále pokračují úpravy, stále se ladí další komponenty a stále probíhají nové zkoušky. Během jedné z posledních pak tenhle elektrický punk vystřelil z 0 na 96 km/h za 2.48 sekundy, což je absolutně fantastický výsledek.
Pro srovnání, Bugatti Veyron dosahuje zrychlení na 96 km/h za 2.4 sekundy a novější Bugatti Chiron za 2.3 sekundy. U obou vozidel je však potřeba zohlednit tisíce hodin a Euro, které musela automobilka vynaložit na jejich vývoj. U těchto vozidel je výkonu a akceleraci podřízeno vše, zatím co stařičká Honda má odpor vzduchu asi jako kredenc a její podvozek se při akceleraci div nestaví na zadní.
Teslonda je zkrátka skvělým důkazem toho, že se správnými znalostmi, dobrými přáteli, trochou peněz a fungujícím zázemím je možné s dostatkem odhodlání vytvořit i stroj, který by mohl zostudit i majitele těch nejdražších a nejextrémnějších supersportů světa.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?