Toyota Tacoma je elegantní, praktický a odolný pick-up, jehož kořeny vycházejí z legendární a téměř nezničitelné Toyoty Hilux. Aby však obstála na americkém trhu, dostala Tacoma kvalitnější materiály, více bezpečnostních systémů a elegantnější vzhled. I přes svou civilizovanost je to však stále oblíbené náčiní vyznavačů jízdy mimo asfalt.
Toyota Tacoma je sice civilnější pick-up než Hilux, ovšem i tak si dokázala vybudovat pověst pro svou legendární spolehlivost a odolnost. Ovšem ani tento vůz nedokáže věčně vzdorovat lidské pošetilosti. Ostatně o tom se na vlastní kůži přesvědčil chlapík, který se svou zánovní Toyotou vyrazil do skutečného terénu.
Ať už patříte k vyznavačům jízdy mimo silnice, nebo je vám tenhle styl řízení vzdálený, jedno bychom měli říct hned na úvod - v terénu se mohou "špatné" věci zvrtnout do katastrofálních během pár vteřin. Ostatně rozdíl mezi bezpečně projetou tratí a zničeným autem může někdy spočívat jen v nepatrně jinak natočených kolech.
V tomto případě sice nedošlo na žádný hrozivý pád nebo zranění posádky, ovšem záběry to jsou i tak poměrně děsivé a bolestivé. A ačkoliv neznáme celkový rozsah poškození, už teď je jasné, že oprava nebude laciná. A co se tedy stalo?
Pozadí příběhu neznáme, nicméně video umístěné na Instagramu zachycuje šedou Toyotu Tacomu, která se zasekla během stoupání. Na pomoc ji přijela Toyota FJ Cruise, která ji chtěla pomoci navijáku stáhnout zpět dolů pod kopec. Už jen tohle nedává moc smysl - jeden by očekával, že vůz dostane dolů sama gravitace, případně že FJ Cruiser se pokusí pomoci Tacomě nahoru. Ovšem to je teď stejně jedno.
Jakmile začal FJ Cruiser stahovat Tacomu z kopce dolů, začaly se ozývat divné zvuky a na zadní nápravě bylo nepatrně vidět, jak se vychyluje z podběhu a pomalu se posouvá pod kabinu. Podle webu The Drive se zřejmě řidiči podařilo nějakým záhadným způsobem zaseknout zadní nápravu, což nakonec nevydrželo zavěšení a celá náprava, včetně diferenciálu, se nakonec utrhla a skončila pod kabinou. Díky tomu se navíc vůz na cestě vzpříčil a celou ji zablokoval.
Two of the dumbest people I've ever crossed paths with. #toyota #offroading #newtruck #sfv #4x4 #fail #oops
Záchranná operace pak nejdříve vyžadovala vyprostit zadní nápravu s diferenciálem z pod vozu a následně dostat vůz do míst, kde ho bude moci naložit vozidlo odtahové služby. A zatím co vyproštění zadní nápravy probíhalo poměrně hladce, dostat vůz ze stoupání jistě nebylo bez následků - zadní část vozu se totiž celou dobu smýkala po dost drsném terénu.
Co všechno bude vyžadovat opravu netušíme a cenu za servis si také netroufáme ani odhadovat. Každý, kdo se svým vozem vyráží do terénu, však musí s podobnými důsledky počítat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.