Toyota Tacoma je elegantní, praktický a odolný pick-up, jehož kořeny vycházejí z legendární a téměř nezničitelné Toyoty Hilux. Aby však obstála na americkém trhu, dostala Tacoma kvalitnější materiály, více bezpečnostních systémů a elegantnější vzhled. I přes svou civilizovanost je to však stále oblíbené náčiní vyznavačů jízdy mimo asfalt.
Toyota Tacoma je sice civilnější pick-up než Hilux, ovšem i tak si dokázala vybudovat pověst pro svou legendární spolehlivost a odolnost. Ovšem ani tento vůz nedokáže věčně vzdorovat lidské pošetilosti. Ostatně o tom se na vlastní kůži přesvědčil chlapík, který se svou zánovní Toyotou vyrazil do skutečného terénu.
Ať už patříte k vyznavačům jízdy mimo silnice, nebo je vám tenhle styl řízení vzdálený, jedno bychom měli říct hned na úvod - v terénu se mohou "špatné" věci zvrtnout do katastrofálních během pár vteřin. Ostatně rozdíl mezi bezpečně projetou tratí a zničeným autem může někdy spočívat jen v nepatrně jinak natočených kolech.
V tomto případě sice nedošlo na žádný hrozivý pád nebo zranění posádky, ovšem záběry to jsou i tak poměrně děsivé a bolestivé. A ačkoliv neznáme celkový rozsah poškození, už teď je jasné, že oprava nebude laciná. A co se tedy stalo?
Pozadí příběhu neznáme, nicméně video umístěné na Instagramu zachycuje šedou Toyotu Tacomu, která se zasekla během stoupání. Na pomoc ji přijela Toyota FJ Cruise, která ji chtěla pomoci navijáku stáhnout zpět dolů pod kopec. Už jen tohle nedává moc smysl - jeden by očekával, že vůz dostane dolů sama gravitace, případně že FJ Cruiser se pokusí pomoci Tacomě nahoru. Ovšem to je teď stejně jedno.
Jakmile začal FJ Cruiser stahovat Tacomu z kopce dolů, začaly se ozývat divné zvuky a na zadní nápravě bylo nepatrně vidět, jak se vychyluje z podběhu a pomalu se posouvá pod kabinu. Podle webu The Drive se zřejmě řidiči podařilo nějakým záhadným způsobem zaseknout zadní nápravu, což nakonec nevydrželo zavěšení a celá náprava, včetně diferenciálu, se nakonec utrhla a skončila pod kabinou. Díky tomu se navíc vůz na cestě vzpříčil a celou ji zablokoval.
Two of the dumbest people I've ever crossed paths with. #toyota #offroading #newtruck #sfv #4x4 #fail #oops
Záchranná operace pak nejdříve vyžadovala vyprostit zadní nápravu s diferenciálem z pod vozu a následně dostat vůz do míst, kde ho bude moci naložit vozidlo odtahové služby. A zatím co vyproštění zadní nápravy probíhalo poměrně hladce, dostat vůz ze stoupání jistě nebylo bez následků - zadní část vozu se totiž celou dobu smýkala po dost drsném terénu.
Co všechno bude vyžadovat opravu netušíme a cenu za servis si také netroufáme ani odhadovat. Každý, kdo se svým vozem vyráží do terénu, však musí s podobnými důsledky počítat.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?