Automobilka Tesla na tom není v posledních měsících vůbec dobře. Navzdory úspěchu, kterým byla výroba 2000 elektromobilů Model 3 týdně, totiž investoři ztrácí trpělivost a hodnota společnosti nedosahuje zrovna prémiových čísel. Elon Musk proto znovu usedl k Twitteru a jal se uklidňovat alespoň širší veřejnost.
Elon Musk je totiž na Twitteru skutečně aktivní a právě přes tuto sociální síť vypouští do světa nejvíce novinek a zajímavostí. Musk navíc reaguje na dotazy veřejnosti - a to poměrně obsáhle, takže ve výsledku prozradí více, než na co byl tázán.
Nedávno byl například dotázán, kdy konečně Tesla zahájí výrobu Modelu 3 s dvojicí elektromotorů a tím pádem i pohonem 4x4 - zatím jsou totiž všechny Modely 3 poháněny pouze zadní nápravou, zatím co ostatní Tesly se chlubí pohonem 4x4.
Odpověď Muska na tuto otázku byla obšírná - Model 3 s pohonem obou náprav bude zahájen až v momentě, kdy bude Tesla zvládat výrobu cca 5000 elektromobilů týdně. Musk chce totiž nejdříve zajistit dodávky čekajícím zákazníkům, než spustí výrobu komplexnějších modelů.
We need to achieve 5k/week with Model 3 before adding complexity that would inhibit production ramp
— Elon Musk (@elonmusk) 8. dubna 2018
Na otázku, kdy se výroba takového množství elektromobilů týdně dá očekávat, padl jako termín červenec tohoto roku. V této době pak bude možné například objednat Teslu i s bílými potahy - a komplexnost se zřejmě projeví na více prvcích výbavy.
Problém však je, že výrobu 5000 vozidel týdně nám Tesla původně slibovala už v první čtvrtině roku, což se asi opět nestihne. Je tedy otázkou, jestli Elon Musk dokáže tentokrát dostát slovu a vyrábět dostatečně množství Modelů 3 v červenci. A zda dokáže tou dobou rozšířit výrobu i o komplexnější modely s různou výbavou a technikou.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?