Automobilka Tesla na tom není v posledních měsících vůbec dobře. Navzdory úspěchu, kterým byla výroba 2000 elektromobilů Model 3 týdně, totiž investoři ztrácí trpělivost a hodnota společnosti nedosahuje zrovna prémiových čísel. Elon Musk proto znovu usedl k Twitteru a jal se uklidňovat alespoň širší veřejnost.
Elon Musk je totiž na Twitteru skutečně aktivní a právě přes tuto sociální síť vypouští do světa nejvíce novinek a zajímavostí. Musk navíc reaguje na dotazy veřejnosti - a to poměrně obsáhle, takže ve výsledku prozradí více, než na co byl tázán.
Nedávno byl například dotázán, kdy konečně Tesla zahájí výrobu Modelu 3 s dvojicí elektromotorů a tím pádem i pohonem 4x4 - zatím jsou totiž všechny Modely 3 poháněny pouze zadní nápravou, zatím co ostatní Tesly se chlubí pohonem 4x4.
Odpověď Muska na tuto otázku byla obšírná - Model 3 s pohonem obou náprav bude zahájen až v momentě, kdy bude Tesla zvládat výrobu cca 5000 elektromobilů týdně. Musk chce totiž nejdříve zajistit dodávky čekajícím zákazníkům, než spustí výrobu komplexnějších modelů.
We need to achieve 5k/week with Model 3 before adding complexity that would inhibit production ramp
— Elon Musk (@elonmusk) 8. dubna 2018
Na otázku, kdy se výroba takového množství elektromobilů týdně dá očekávat, padl jako termín červenec tohoto roku. V této době pak bude možné například objednat Teslu i s bílými potahy - a komplexnost se zřejmě projeví na více prvcích výbavy.
Problém však je, že výrobu 5000 vozidel týdně nám Tesla původně slibovala už v první čtvrtině roku, což se asi opět nestihne. Je tedy otázkou, jestli Elon Musk dokáže tentokrát dostát slovu a vyrábět dostatečně množství Modelů 3 v červenci. A zda dokáže tou dobou rozšířit výrobu i o komplexnější modely s různou výbavou a technikou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.