Automobilka Tesla na tom není v posledních měsících vůbec dobře. Navzdory úspěchu, kterým byla výroba 2000 elektromobilů Model 3 týdně, totiž investoři ztrácí trpělivost a hodnota společnosti nedosahuje zrovna prémiových čísel. Elon Musk proto znovu usedl k Twitteru a jal se uklidňovat alespoň širší veřejnost.
Elon Musk je totiž na Twitteru skutečně aktivní a právě přes tuto sociální síť vypouští do světa nejvíce novinek a zajímavostí. Musk navíc reaguje na dotazy veřejnosti - a to poměrně obsáhle, takže ve výsledku prozradí více, než na co byl tázán.
Nedávno byl například dotázán, kdy konečně Tesla zahájí výrobu Modelu 3 s dvojicí elektromotorů a tím pádem i pohonem 4x4 - zatím jsou totiž všechny Modely 3 poháněny pouze zadní nápravou, zatím co ostatní Tesly se chlubí pohonem 4x4.
Odpověď Muska na tuto otázku byla obšírná - Model 3 s pohonem obou náprav bude zahájen až v momentě, kdy bude Tesla zvládat výrobu cca 5000 elektromobilů týdně. Musk chce totiž nejdříve zajistit dodávky čekajícím zákazníkům, než spustí výrobu komplexnějších modelů.
We need to achieve 5k/week with Model 3 before adding complexity that would inhibit production ramp
— Elon Musk (@elonmusk) 8. dubna 2018
Na otázku, kdy se výroba takového množství elektromobilů týdně dá očekávat, padl jako termín červenec tohoto roku. V této době pak bude možné například objednat Teslu i s bílými potahy - a komplexnost se zřejmě projeví na více prvcích výbavy.
Problém však je, že výrobu 5000 vozidel týdně nám Tesla původně slibovala už v první čtvrtině roku, což se asi opět nestihne. Je tedy otázkou, jestli Elon Musk dokáže tentokrát dostát slovu a vyrábět dostatečně množství Modelů 3 v červenci. A zda dokáže tou dobou rozšířit výrobu i o komplexnější modely s různou výbavou a technikou.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?