Ferrari 488 Pista je skutečným a velice výkonným vozem, jehož název však v mnohých budí otázky a v jiných dokonce přidušené posměšky. Ferrari 812 Curva už sice reálným vozem není, ovšem alespoň na grafice vypadá ještě extrémněji a schopněji. Bohužel extrémní je i jeho jméno.
Ferrari 488 Pista je skutečným uměleckým dílem, ovšem během jeho premiéry na ženevském autosalonu si někteří středo a východo-evropští návštěvníci nemohli odpustit tiché posměšky či narážky. Většině čtenářů už to nejspíše došlo, nicméně pokud to stále nechápete, zkuste si vygooglit, co v ruštině nebo polštině znamená výraz "Pizda."
V narážce na tento velice nešťastně zvolený název pak vznikl grafický model Ferrari 812 Curva. Skrytý význam tohoto názvu jistě nemusíme vysvětlovat, ovšem největší radost by z nového Ferrari jistě měli Poláci, pro které je výraz "ku*wa" dokonale univerzálním výrazem snad pro všechny životní situace. Naštěstí se však jednalo jen o aprílový žertík.
Ostatně Ferrari si podobnou "chybu" jistě nedovolí zopakovat dvakrát. Zvláště takto okatě. Pokud si ale odmyslíme všechny ty srandičky kolem názvu, pak by tento grafický koncept mohl představovat odlehčenou a výkonnější generaci modelu 812 Superfast.
Je sice nepravděpodobné, že by Ferrari nabídlo svým klientům model s takto mohutným křídlem, nicméně řada dalších prvků už tak nereálně nevypadá. Ať už se budeme bavit o výrazném zadním difuzéru, předním splitteru nebo masivních přívodech vzduchu, tohle auto je pořádně divoké, ovšem nikoliv nereálné.
V originálním aprílovém příspěvku, který zveřejnil web Gran Turismo Events, se objevila i falešná citace představitele prodejního oddělení automobilky Ferrari, která si dělá srandu z toho, že automobilka představuje většinu modelů až v době, kdy jsou už dávno vyprodány.
Ferrari 812 Curva se zkrátka stalo skvělým vtípkem, který ovšem poněkud zapadl. Autorovi grafiky, kterého na instagramu naleznete pod nickem @spdesignsest, však náleží smeknutí za nápad a jeho realizaci.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?