Ferrari 488 Pista je skutečným a velice výkonným vozem, jehož název však v mnohých budí otázky a v jiných dokonce přidušené posměšky. Ferrari 812 Curva už sice reálným vozem není, ovšem alespoň na grafice vypadá ještě extrémněji a schopněji. Bohužel extrémní je i jeho jméno.
Ferrari 488 Pista je skutečným uměleckým dílem, ovšem během jeho premiéry na ženevském autosalonu si někteří středo a východo-evropští návštěvníci nemohli odpustit tiché posměšky či narážky. Většině čtenářů už to nejspíše došlo, nicméně pokud to stále nechápete, zkuste si vygooglit, co v ruštině nebo polštině znamená výraz "Pizda."
V narážce na tento velice nešťastně zvolený název pak vznikl grafický model Ferrari 812 Curva. Skrytý význam tohoto názvu jistě nemusíme vysvětlovat, ovšem největší radost by z nového Ferrari jistě měli Poláci, pro které je výraz "ku*wa" dokonale univerzálním výrazem snad pro všechny životní situace. Naštěstí se však jednalo jen o aprílový žertík.
Ostatně Ferrari si podobnou "chybu" jistě nedovolí zopakovat dvakrát. Zvláště takto okatě. Pokud si ale odmyslíme všechny ty srandičky kolem názvu, pak by tento grafický koncept mohl představovat odlehčenou a výkonnější generaci modelu 812 Superfast.
Je sice nepravděpodobné, že by Ferrari nabídlo svým klientům model s takto mohutným křídlem, nicméně řada dalších prvků už tak nereálně nevypadá. Ať už se budeme bavit o výrazném zadním difuzéru, předním splitteru nebo masivních přívodech vzduchu, tohle auto je pořádně divoké, ovšem nikoliv nereálné.
V originálním aprílovém příspěvku, který zveřejnil web Gran Turismo Events, se objevila i falešná citace představitele prodejního oddělení automobilky Ferrari, která si dělá srandu z toho, že automobilka představuje většinu modelů až v době, kdy jsou už dávno vyprodány.
Ferrari 812 Curva se zkrátka stalo skvělým vtípkem, který ovšem poněkud zapadl. Autorovi grafiky, kterého na instagramu naleznete pod nickem @spdesignsest, však náleží smeknutí za nápad a jeho realizaci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?