Ferrari 488 Pista je skutečným a velice výkonným vozem, jehož název však v mnohých budí otázky a v jiných dokonce přidušené posměšky. Ferrari 812 Curva už sice reálným vozem není, ovšem alespoň na grafice vypadá ještě extrémněji a schopněji. Bohužel extrémní je i jeho jméno.
Ferrari 488 Pista je skutečným uměleckým dílem, ovšem během jeho premiéry na ženevském autosalonu si někteří středo a východo-evropští návštěvníci nemohli odpustit tiché posměšky či narážky. Většině čtenářů už to nejspíše došlo, nicméně pokud to stále nechápete, zkuste si vygooglit, co v ruštině nebo polštině znamená výraz "Pizda."
V narážce na tento velice nešťastně zvolený název pak vznikl grafický model Ferrari 812 Curva. Skrytý význam tohoto názvu jistě nemusíme vysvětlovat, ovšem největší radost by z nového Ferrari jistě měli Poláci, pro které je výraz "ku*wa" dokonale univerzálním výrazem snad pro všechny životní situace. Naštěstí se však jednalo jen o aprílový žertík.
Ostatně Ferrari si podobnou "chybu" jistě nedovolí zopakovat dvakrát. Zvláště takto okatě. Pokud si ale odmyslíme všechny ty srandičky kolem názvu, pak by tento grafický koncept mohl představovat odlehčenou a výkonnější generaci modelu 812 Superfast.
Je sice nepravděpodobné, že by Ferrari nabídlo svým klientům model s takto mohutným křídlem, nicméně řada dalších prvků už tak nereálně nevypadá. Ať už se budeme bavit o výrazném zadním difuzéru, předním splitteru nebo masivních přívodech vzduchu, tohle auto je pořádně divoké, ovšem nikoliv nereálné.
V originálním aprílovém příspěvku, který zveřejnil web Gran Turismo Events, se objevila i falešná citace představitele prodejního oddělení automobilky Ferrari, která si dělá srandu z toho, že automobilka představuje většinu modelů až v době, kdy jsou už dávno vyprodány.
Ferrari 812 Curva se zkrátka stalo skvělým vtípkem, který ovšem poněkud zapadl. Autorovi grafiky, kterého na instagramu naleznete pod nickem @spdesignsest, však náleží smeknutí za nápad a jeho realizaci.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?