Měli jsme to štěstí být součástí tiskové konference, která se uskutečnila na konci minulého týdne. Zástupci mosteckého Autodromu zde slavnostně oznámili hned několik novinek pro letošní rok. Zdejší polygon, který je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, si pro fanoušky motoristického sportu připravil řadu závodů, soutěží a akcí pro širokou veřejnost. Ovšem prestižní šampionát supersportovních vozů, to tu ještě nebylo.
Řeč je o německé sérií závodů ADAC GT Masters, kterou mostecký autodrom přivítá jako českou premiéru ve dnech 27. až 29. dubna. Těšit se můžete na hlavní kategorii vozů GT3, která zde vyvrcholí sobotním i nedělním hodinovým mistrovským závodem. V autech se vystřídají dvoučlenné posádky, které budou řídit takové speciály jako Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, Ferrari 488 GT3, Honda NSX GT3 a Porsche 911 GT-3. Jedná se tedy o jedinečnou příležitost, poslechnout si naplno řvoucí motory všech těchto supersportovních vozů na jednom místě.
Přidanou hodnotou této podívané jsou samozřejmě zvučná jména ve startovním poli. Vítěz Le Mans 24h a mistr světa vytrvalostních závodů Timo Bernhard či dvojnásobný šampion DTM Timo Scheider. Chybět nebude ani české želízko v ohni, Filip Salaquarda, který se svým černým Audi reprezentuje tým ISR svého otce Igora Salaquardy.
Součástí víkendu budou i další vložené závody: ADAC TCR Germany, GT 4 Central European Cup a obnovený okruhový seriál Octavia Cup. I v nich je česká stopa nezanedbatelná. V ADAC TCR Germany bude usilovat o dobré umístění trojnásobný šampion evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC Petr Fulín, který osedlá novou Cupru TCR. V roli šéfa týmu Teiter Engineering v závodech vozů GT4 přijede na sever Čech jeden z našich nejlepších jezdců moderní historie Tomáš Enge.
Startovní listina obnoveného Octavia Cupu čítá v tuto chvíli 17 jezdců a 7 závodních víkendů. Závodní Octavie prošly před sezónou 2018 důkladným technickým upgradem tak, aby bezchybně fungovaly nejen na mosteckém polygonu, ale například i na legendárním Red Bull Ringu a Nurburgringu. Kromě spolehlivosti šlo promotérovi (kterým je Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most) zejména o to, aby byla všechna auta po technické stránce totožné a jediným rozdílem mezi auty byly schopnosti řidiče. „Jedině s totožnou technikou je to pravé cupové závodění,“ říká manažer Octavia Cupu Petr Fulín, který auta po celou dobu vývoje testoval.
Na své si však přijdou i příznivci historie, na konci června se na polygonu uskuteční již druhý ročník soubojů historických závodních aut. Tentokrát mezi nimi nebudou chybět závodní monoposty královské disciplíny formule 1, jež kroužily po světových okruzích do roku 1985. První zářijový víkend pak vyvrcholí závodní sezona tradičním, nejoblíbenějším a nejnavštěvovanějším závodem Czech Truck Prix. Letos evropský šampionát okruhových tahačů dorazí do Mostu už pošestadvacáté.
Autodrom Most také navázal spolupráci s novým exkluzivním partnerem, společností OMV. Ta zprovoznila v areálu autodromu samoobslužnou čerpací stanici pohonných hmot s nabídkou výhradně prémiových paliv MaxxMotion. „Paliva OMV odborná veřejnost i řada závodních týmů považují za jedna z nejlepších na trhu. Doplnit kvalitní beznín či naftu si tak nyní může každý návštěvník našich akcí,“ řekl Jose Zajíček.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.