Řeč je o německé sérií závodů ADAC GT Masters, kterou mostecký autodrom přivítá jako českou premiéru ve dnech 27. až 29. dubna. Těšit se můžete na hlavní kategorii vozů GT3, která zde vyvrcholí sobotním i nedělním hodinovým mistrovským závodem. V autech se vystřídají dvoučlenné posádky, které budou řídit takové speciály jako Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, Ferrari 488 GT3, Honda NSX GT3 a Porsche 911 GT-3. Jedná se tedy o jedinečnou příležitost, poslechnout si naplno řvoucí motory všech těchto supersportovních vozů na jednom místě.
Přidanou hodnotou této podívané jsou samozřejmě zvučná jména ve startovním poli. Vítěz Le Mans 24h a mistr světa vytrvalostních závodů Timo Bernhard či dvojnásobný šampion DTM Timo Scheider. Chybět nebude ani české želízko v ohni, Filip Salaquarda, který se svým černým Audi reprezentuje tým ISR svého otce Igora Salaquardy.
Součástí víkendu budou i další vložené závody: ADAC TCR Germany, GT 4 Central European Cup a obnovený okruhový seriál Octavia Cup. I v nich je česká stopa nezanedbatelná. V ADAC TCR Germany bude usilovat o dobré umístění trojnásobný šampion evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC Petr Fulín, který osedlá novou Cupru TCR. V roli šéfa týmu Teiter Engineering v závodech vozů GT4 přijede na sever Čech jeden z našich nejlepších jezdců moderní historie Tomáš Enge.
Startovní listina obnoveného Octavia Cupu čítá v tuto chvíli 17 jezdců a 7 závodních víkendů. Závodní Octavie prošly před sezónou 2018 důkladným technickým upgradem tak, aby bezchybně fungovaly nejen na mosteckém polygonu, ale například i na legendárním Red Bull Ringu a Nurburgringu. Kromě spolehlivosti šlo promotérovi (kterým je Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most) zejména o to, aby byla všechna auta po technické stránce totožné a jediným rozdílem mezi auty byly schopnosti řidiče. „Jedině s totožnou technikou je to pravé cupové závodění,“ říká manažer Octavia Cupu Petr Fulín, který auta po celou dobu vývoje testoval.
Na své si však přijdou i příznivci historie, na konci června se na polygonu uskuteční již druhý ročník soubojů historických závodních aut. Tentokrát mezi nimi nebudou chybět závodní monoposty královské disciplíny formule 1, jež kroužily po světových okruzích do roku 1985. První zářijový víkend pak vyvrcholí závodní sezona tradičním, nejoblíbenějším a nejnavštěvovanějším závodem Czech Truck Prix. Letos evropský šampionát okruhových tahačů dorazí do Mostu už pošestadvacáté.
Autodrom Most také navázal spolupráci s novým exkluzivním partnerem, společností OMV. Ta zprovoznila v areálu autodromu samoobslužnou čerpací stanici pohonných hmot s nabídkou výhradně prémiových paliv MaxxMotion. „Paliva OMV odborná veřejnost i řada závodních týmů považují za jedna z nejlepších na trhu. Doplnit kvalitní beznín či naftu si tak nyní může každý návštěvník našich akcí,“ řekl Jose Zajíček.