Měli jsme to štěstí být součástí tiskové konference, která se uskutečnila na konci minulého týdne. Zástupci mosteckého Autodromu zde slavnostně oznámili hned několik novinek pro letošní rok. Zdejší polygon, který je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, si pro fanoušky motoristického sportu připravil řadu závodů, soutěží a akcí pro širokou veřejnost. Ovšem prestižní šampionát supersportovních vozů, to tu ještě nebylo.
Řeč je o německé sérií závodů ADAC GT Masters, kterou mostecký autodrom přivítá jako českou premiéru ve dnech 27. až 29. dubna. Těšit se můžete na hlavní kategorii vozů GT3, která zde vyvrcholí sobotním i nedělním hodinovým mistrovským závodem. V autech se vystřídají dvoučlenné posádky, které budou řídit takové speciály jako Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, Ferrari 488 GT3, Honda NSX GT3 a Porsche 911 GT-3. Jedná se tedy o jedinečnou příležitost, poslechnout si naplno řvoucí motory všech těchto supersportovních vozů na jednom místě.
Přidanou hodnotou této podívané jsou samozřejmě zvučná jména ve startovním poli. Vítěz Le Mans 24h a mistr světa vytrvalostních závodů Timo Bernhard či dvojnásobný šampion DTM Timo Scheider. Chybět nebude ani české želízko v ohni, Filip Salaquarda, který se svým černým Audi reprezentuje tým ISR svého otce Igora Salaquardy.
Součástí víkendu budou i další vložené závody: ADAC TCR Germany, GT 4 Central European Cup a obnovený okruhový seriál Octavia Cup. I v nich je česká stopa nezanedbatelná. V ADAC TCR Germany bude usilovat o dobré umístění trojnásobný šampion evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC Petr Fulín, který osedlá novou Cupru TCR. V roli šéfa týmu Teiter Engineering v závodech vozů GT4 přijede na sever Čech jeden z našich nejlepších jezdců moderní historie Tomáš Enge.
Startovní listina obnoveného Octavia Cupu čítá v tuto chvíli 17 jezdců a 7 závodních víkendů. Závodní Octavie prošly před sezónou 2018 důkladným technickým upgradem tak, aby bezchybně fungovaly nejen na mosteckém polygonu, ale například i na legendárním Red Bull Ringu a Nurburgringu. Kromě spolehlivosti šlo promotérovi (kterým je Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most) zejména o to, aby byla všechna auta po technické stránce totožné a jediným rozdílem mezi auty byly schopnosti řidiče. „Jedině s totožnou technikou je to pravé cupové závodění,“ říká manažer Octavia Cupu Petr Fulín, který auta po celou dobu vývoje testoval.
Na své si však přijdou i příznivci historie, na konci června se na polygonu uskuteční již druhý ročník soubojů historických závodních aut. Tentokrát mezi nimi nebudou chybět závodní monoposty královské disciplíny formule 1, jež kroužily po světových okruzích do roku 1985. První zářijový víkend pak vyvrcholí závodní sezona tradičním, nejoblíbenějším a nejnavštěvovanějším závodem Czech Truck Prix. Letos evropský šampionát okruhových tahačů dorazí do Mostu už pošestadvacáté.
Autodrom Most také navázal spolupráci s novým exkluzivním partnerem, společností OMV. Ta zprovoznila v areálu autodromu samoobslužnou čerpací stanici pohonných hmot s nabídkou výhradně prémiových paliv MaxxMotion. „Paliva OMV odborná veřejnost i řada závodních týmů považují za jedna z nejlepších na trhu. Doplnit kvalitní beznín či naftu si tak nyní může každý návštěvník našich akcí,“ řekl Jose Zajíček.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.