Měli jsme to štěstí být součástí tiskové konference, která se uskutečnila na konci minulého týdne. Zástupci mosteckého Autodromu zde slavnostně oznámili hned několik novinek pro letošní rok. Zdejší polygon, který je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, si pro fanoušky motoristického sportu připravil řadu závodů, soutěží a akcí pro širokou veřejnost. Ovšem prestižní šampionát supersportovních vozů, to tu ještě nebylo.
Řeč je o německé sérií závodů ADAC GT Masters, kterou mostecký autodrom přivítá jako českou premiéru ve dnech 27. až 29. dubna. Těšit se můžete na hlavní kategorii vozů GT3, která zde vyvrcholí sobotním i nedělním hodinovým mistrovským závodem. V autech se vystřídají dvoučlenné posádky, které budou řídit takové speciály jako Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, Ferrari 488 GT3, Honda NSX GT3 a Porsche 911 GT-3. Jedná se tedy o jedinečnou příležitost, poslechnout si naplno řvoucí motory všech těchto supersportovních vozů na jednom místě.
Přidanou hodnotou této podívané jsou samozřejmě zvučná jména ve startovním poli. Vítěz Le Mans 24h a mistr světa vytrvalostních závodů Timo Bernhard či dvojnásobný šampion DTM Timo Scheider. Chybět nebude ani české želízko v ohni, Filip Salaquarda, který se svým černým Audi reprezentuje tým ISR svého otce Igora Salaquardy.
Součástí víkendu budou i další vložené závody: ADAC TCR Germany, GT 4 Central European Cup a obnovený okruhový seriál Octavia Cup. I v nich je česká stopa nezanedbatelná. V ADAC TCR Germany bude usilovat o dobré umístění trojnásobný šampion evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC Petr Fulín, který osedlá novou Cupru TCR. V roli šéfa týmu Teiter Engineering v závodech vozů GT4 přijede na sever Čech jeden z našich nejlepších jezdců moderní historie Tomáš Enge.
Startovní listina obnoveného Octavia Cupu čítá v tuto chvíli 17 jezdců a 7 závodních víkendů. Závodní Octavie prošly před sezónou 2018 důkladným technickým upgradem tak, aby bezchybně fungovaly nejen na mosteckém polygonu, ale například i na legendárním Red Bull Ringu a Nurburgringu. Kromě spolehlivosti šlo promotérovi (kterým je Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most) zejména o to, aby byla všechna auta po technické stránce totožné a jediným rozdílem mezi auty byly schopnosti řidiče. „Jedině s totožnou technikou je to pravé cupové závodění,“ říká manažer Octavia Cupu Petr Fulín, který auta po celou dobu vývoje testoval.
Na své si však přijdou i příznivci historie, na konci června se na polygonu uskuteční již druhý ročník soubojů historických závodních aut. Tentokrát mezi nimi nebudou chybět závodní monoposty královské disciplíny formule 1, jež kroužily po světových okruzích do roku 1985. První zářijový víkend pak vyvrcholí závodní sezona tradičním, nejoblíbenějším a nejnavštěvovanějším závodem Czech Truck Prix. Letos evropský šampionát okruhových tahačů dorazí do Mostu už pošestadvacáté.
Autodrom Most také navázal spolupráci s novým exkluzivním partnerem, společností OMV. Ta zprovoznila v areálu autodromu samoobslužnou čerpací stanici pohonných hmot s nabídkou výhradně prémiových paliv MaxxMotion. „Paliva OMV odborná veřejnost i řada závodních týmů považují za jedna z nejlepších na trhu. Doplnit kvalitní beznín či naftu si tak nyní může každý návštěvník našich akcí,“ řekl Jose Zajíček.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?