Mostecký autodrom láká mimořádně atraktivním programem. Na jaké novinky se můžeme těšit?

-jka / AutoRoad.cz, 10. dubna 2018, 17:01 Google+

Měli jsme to štěstí být součástí tiskové konference, která se uskutečnila na konci minulého týdne. Zástupci mosteckého Autodromu zde slavnostně oznámili hned několik novinek pro letošní rok. Zdejší polygon, který je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, si pro fanoušky motoristického sportu připravil řadu závodů, soutěží a akcí pro širokou veřejnost. Ovšem prestižní šampionát supersportovních vozů, to tu ještě nebylo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Autodrom Most

Autodrom Most | foto: Autodrom Most

Sdílejte článek

Řeč je o německé sérií závodů ADAC GT Masters, kterou mostecký autodrom přivítá jako českou premiéru ve dnech 27. až 29. dubna. Těšit se můžete na hlavní kategorii vozů GT3, která zde vyvrcholí sobotním i nedělním hodinovým mistrovským závodem. V autech se vystřídají dvoučlenné posádky, které budou řídit takové speciály jako Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, Ferrari 488 GT3, Honda NSX GT3 a Porsche 911 GT-3. Jedná se tedy o jedinečnou příležitost, poslechnout si naplno řvoucí motory všech těchto supersportovních vozů na jednom místě.

Přidanou hodnotou této podívané jsou samozřejmě zvučná jména ve startovním poli. Vítěz Le Mans 24h a mistr světa vytrvalostních závodů Timo Bernhard či dvojnásobný šampion DTM Timo Scheider. Chybět nebude ani české želízko v ohni, Filip Salaquarda, který se svým černým Audi reprezentuje tým ISR svého otce Igora Salaquardy.

ADAC GT-MASTERS 2018 - TEST (5:15) | zdroj: youtube.com

Součástí víkendu budou i další vložené závody: ADAC TCR Germany, GT 4 Central European Cup a obnovený okruhový seriál Octavia Cup. I v nich je česká stopa nezanedbatelná. V ADAC TCR Germany bude usilovat o dobré umístění trojnásobný šampion evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC Petr Fulín, který osedlá novou Cupru TCR. V roli šéfa týmu Teiter Engineering v závodech vozů GT4 přijede na sever Čech jeden z našich nejlepších jezdců moderní historie Tomáš Enge.

Startovní listina obnoveného Octavia Cupu čítá v tuto chvíli 17 jezdců a 7 závodních víkendů. Závodní Octavie prošly před sezónou 2018 důkladným technickým upgradem tak, aby bezchybně fungovaly nejen na mosteckém polygonu, ale například i na legendárním Red Bull Ringu a Nurburgringu. Kromě spolehlivosti šlo promotérovi (kterým je Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most) zejména o to, aby byla všechna auta po technické stránce totožné a jediným rozdílem mezi auty byly schopnosti řidiče. „Jedině s totožnou technikou je to pravé cupové závodění,“ říká manažer Octavia Cupu Petr Fulín, který auta po celou dobu vývoje testoval. 

img-responsive

Autodrom Most | foto: Autodrom Most

Na své si však přijdou i příznivci historie, na konci června se na polygonu uskuteční již druhý ročník soubojů historických závodních aut. Tentokrát mezi nimi nebudou chybět závodní monoposty královské disciplíny formule 1, jež kroužily po světových okruzích do roku 1985. První zářijový víkend pak vyvrcholí závodní sezona tradičním, nejoblíbenějším a nejnavštěvovanějším závodem Czech Truck Prix. Letos evropský šampionát okruhových tahačů dorazí do Mostu už pošestadvacáté.

Autodrom Most také navázal spolupráci s novým exkluzivním partnerem, společností OMV. Ta zprovoznila v areálu autodromu samoobslužnou čerpací stanici pohonných hmot s nabídkou výhradně prémiových paliv MaxxMotion. „Paliva OMV odborná veřejnost i řada závodních týmů považují za jedna z nejlepších na trhu. Doplnit kvalitní beznín či naftu si tak nyní může každý návštěvník našich akcí,“ řekl Jose Zajíček.

Vytisknout

Diskuze: Mostecký autodrom láká mimořádně atraktivním programem. Na jaké novinky se můžeme těšit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bouraný Mercedes-Benz C300 by většina lidí nejspíše odepsala, Arthur Tussik z něj však udělal zánovní vůz

Ruský kutil opět úřadoval. Zdemolovaný Mercedes byste po jeho zásahu nepoznali

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud