Pálení pneumatik je v zámoří vcelku oblíbenou kratochvílí, pro kterou však zákon nemá příliš velké pochopení. O tom se ostatně přesvědčil i jeden student, který si na internetu přečetl, že podle nedávného rozhodnutí soudu se pálení pneumatik považuje za svobodný projev názoru. Až policista s pokutovým bločkem mu ale vysvětlil, co to znamená satira.
Seržant Tracey Frost, který často hlídkuje poblíž střední školy Messalonskee v Main, si nedávno vyzkoušel roli učitele. Jednomu ze studentů, který se rozhodl pálit pneumatiky přímo před jeho očima, totiž musel vysvětlit, co to znamená satira a jak ji na internetu poznat.
Podle webu Bosten Globe se seržant Traceny nacházel zrovna poblíž školy, když přímo před jeho očima začal jeden ze studentů pálit pneumatiky svého pick-upu. Policista nemohl věřit svým očím a tak mladíka okamžitě zastavil a zeptal se ho, jestli se náhodou nezbláznil.
Student, který si byl naprosto jistý, že nic nespáchal, odvětil policistovy slovy „Nic s tím nemůžete udělat," a následně vytáhl svůj telefon. Na tom už měl připravený článek, který hlásal, že soud v Main rozhodl, že pálení pneumatik je nyní chráněno zákonem o svobodě projevu.
Mladík už si ale nevšiml, že článek byl umístěn na webu "New Maine News," což je velice populární satirický web. Policista mu tak nakonec místo pokuty dal lekci z rozlišování věrohodnosti zpráv na internetu a vysvětlil mu, co je to satira.
Frost přitom uvedl, že věrohodnost článku byla pochybná již od začátku, nicméně prohlášení soudce celou absurdnost jen podtrhovalo. V článku byl totiž citován soudce, který měl pronést „K čemu jsou dobré obrovské pick-upy? K čemu by byly dobré obrovské pneumatiky, řvoucí výfuky a obrovské motory, kdybyste všechnu tu sílu nemohli použít k jasnému vyjádření svých názorů a postojů?"
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.