Pálení pneumatik je v zámoří vcelku oblíbenou kratochvílí, pro kterou však zákon nemá příliš velké pochopení. O tom se ostatně přesvědčil i jeden student, který si na internetu přečetl, že podle nedávného rozhodnutí soudu se pálení pneumatik považuje za svobodný projev názoru. Až policista s pokutovým bločkem mu ale vysvětlil, co to znamená satira.
Seržant Tracey Frost, který často hlídkuje poblíž střední školy Messalonskee v Main, si nedávno vyzkoušel roli učitele. Jednomu ze studentů, který se rozhodl pálit pneumatiky přímo před jeho očima, totiž musel vysvětlit, co to znamená satira a jak ji na internetu poznat.
Podle webu Bosten Globe se seržant Traceny nacházel zrovna poblíž školy, když přímo před jeho očima začal jeden ze studentů pálit pneumatiky svého pick-upu. Policista nemohl věřit svým očím a tak mladíka okamžitě zastavil a zeptal se ho, jestli se náhodou nezbláznil.
Student, který si byl naprosto jistý, že nic nespáchal, odvětil policistovy slovy „Nic s tím nemůžete udělat," a následně vytáhl svůj telefon. Na tom už měl připravený článek, který hlásal, že soud v Main rozhodl, že pálení pneumatik je nyní chráněno zákonem o svobodě projevu.
Mladík už si ale nevšiml, že článek byl umístěn na webu "New Maine News," což je velice populární satirický web. Policista mu tak nakonec místo pokuty dal lekci z rozlišování věrohodnosti zpráv na internetu a vysvětlil mu, co je to satira.
Frost přitom uvedl, že věrohodnost článku byla pochybná již od začátku, nicméně prohlášení soudce celou absurdnost jen podtrhovalo. V článku byl totiž citován soudce, který měl pronést „K čemu jsou dobré obrovské pick-upy? K čemu by byly dobré obrovské pneumatiky, řvoucí výfuky a obrovské motory, kdybyste všechnu tu sílu nemohli použít k jasnému vyjádření svých názorů a postojů?"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.