Konečně přichází dobré zprávy, které teď automobilka Tesla potřebuje jako sůl. Po smrtelné havárii Tesly Model X v režimu autopilota, největší svolávací akci v historii, prudkém poklesu ceny akcií a nevydařeném Muskově aprílovém fórku totiž unikla informace, podle které má Tesla našlápnuto k výrobě přes 2000 kusů Modelu 3 týdně. V kombinaci s dalšími modely pak jde o naprosto rekordní čísla.
Po záplavě negativních zpráv se na Teslu zřejmě usmálo štěstí. V interním mailu, který světu na Twitteru zveřejnil uživatel @Tweetermeyer, se totiž objevují informace, podle kterých se automobilce konečně podařilo překonat cíl výroby 2000 vozidel týdně.
E-mail, který všem zaměstnancům rozeslal Elon Musk, obsahuje následující: „Překonat hranici 2000 vyrobených elektromobilů Model 3 bylo extrémně náročné, ale dokázali jste to. Pokud půjdou věci podle plánu, snadno tuto hranici během sedmi dnů překonáme!
Navíc je celý výrobní systém Tesly postaven na pevných základech, takže nyní bychom měli být schopni zvýšit celkovou výrobu Modelů S, X a 3 na více než 4 000 vozidel týdně a stále pokračovat v růstu. To je větší tempo, než v roce 2017. Věřím, že na konci roku bude naše produkce čtyřnásobná oproti roku minulému.
Trvalo to pět let, než kombinovaná výroba Modelů S a X dosáhla 2000 kusů týdne. Stejného úspěchu dosáhl Model 3 již během 9 měsíců. To je dokonalý postup.
Nemůžu být více hrdý na spolupráci s vámi,
Elon"
Z interních zdrojů Tesly navíc unikl další e-mail, který hovoří o jakémsi "Acceleration Program", který měl být zahájen již včera. V rámci tohoto programu se pak mají zaměstnanci pokusit dosahovat ještě vyšších cílů.
Web Teslarati dodává, že již minulý měsíc se objevil mail, ve kterém Doug Field, starší viceprezident inženýrství v Tesle, motivuje zaměstnance k navýšení týdenní produkce z 200 na 300 vyrobených Modelů 3 na den. V této argumentaci pak pracovníky motivuje slovy o "haterech a kriticích," kteří automobilku podceňují. Jeho cílem je pak evidentně motivovat pracovníky k vyšším výkonům. A to se evidentně daří.
EXCLUSIVE: emails from a source inside Tesla show Musk and Tesla management rallying the troops and trying to accelerate sales as sentiment on the company turns negative. pic.twitter.com/u55MnJ8jsP
— Problem Magnet (@Tweetermeyer) 2. dubna 2018
Pokud by se e-mail Elona Muska ukázal být pravdivým, znamenalo by to, že zaměstnanci Tesly si předchozí maily vzali k srdci a podařilo se jim vyrábět 300 kusů modelu 3 denně ještě před koncem prvního čtvrtletí roku 2018. Taková informace by pak samozřejmě mohla pohnout s cenou akcií, která poklesla o 17 % na své historické minimum.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.