Konečně přichází dobré zprávy, které teď automobilka Tesla potřebuje jako sůl. Po smrtelné havárii Tesly Model X v režimu autopilota, největší svolávací akci v historii, prudkém poklesu ceny akcií a nevydařeném Muskově aprílovém fórku totiž unikla informace, podle které má Tesla našlápnuto k výrobě přes 2000 kusů Modelu 3 týdně. V kombinaci s dalšími modely pak jde o naprosto rekordní čísla.
Po záplavě negativních zpráv se na Teslu zřejmě usmálo štěstí. V interním mailu, který světu na Twitteru zveřejnil uživatel @Tweetermeyer, se totiž objevují informace, podle kterých se automobilce konečně podařilo překonat cíl výroby 2000 vozidel týdně.
E-mail, který všem zaměstnancům rozeslal Elon Musk, obsahuje následující: „Překonat hranici 2000 vyrobených elektromobilů Model 3 bylo extrémně náročné, ale dokázali jste to. Pokud půjdou věci podle plánu, snadno tuto hranici během sedmi dnů překonáme!
Navíc je celý výrobní systém Tesly postaven na pevných základech, takže nyní bychom měli být schopni zvýšit celkovou výrobu Modelů S, X a 3 na více než 4 000 vozidel týdně a stále pokračovat v růstu. To je větší tempo, než v roce 2017. Věřím, že na konci roku bude naše produkce čtyřnásobná oproti roku minulému.
Trvalo to pět let, než kombinovaná výroba Modelů S a X dosáhla 2000 kusů týdne. Stejného úspěchu dosáhl Model 3 již během 9 měsíců. To je dokonalý postup.
Nemůžu být více hrdý na spolupráci s vámi,
Elon"
Z interních zdrojů Tesly navíc unikl další e-mail, který hovoří o jakémsi "Acceleration Program", který měl být zahájen již včera. V rámci tohoto programu se pak mají zaměstnanci pokusit dosahovat ještě vyšších cílů.
Web Teslarati dodává, že již minulý měsíc se objevil mail, ve kterém Doug Field, starší viceprezident inženýrství v Tesle, motivuje zaměstnance k navýšení týdenní produkce z 200 na 300 vyrobených Modelů 3 na den. V této argumentaci pak pracovníky motivuje slovy o "haterech a kriticích," kteří automobilku podceňují. Jeho cílem je pak evidentně motivovat pracovníky k vyšším výkonům. A to se evidentně daří.
EXCLUSIVE: emails from a source inside Tesla show Musk and Tesla management rallying the troops and trying to accelerate sales as sentiment on the company turns negative. pic.twitter.com/u55MnJ8jsP
— Problem Magnet (@Tweetermeyer) 2. dubna 2018
Pokud by se e-mail Elona Muska ukázal být pravdivým, znamenalo by to, že zaměstnanci Tesly si předchozí maily vzali k srdci a podařilo se jim vyrábět 300 kusů modelu 3 denně ještě před koncem prvního čtvrtletí roku 2018. Taková informace by pak samozřejmě mohla pohnout s cenou akcií, která poklesla o 17 % na své historické minimum.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?