Automobilka Tesla vždy balancovala na velice úzké hraně, která byla tvořena především důvěrou investorů ve velké vize Elona Muska. Po smrtelné nehodě Modelu X, který měl tou dobou cestovat v režimu Autopilot, však důvěra investorů polevila a akcie společnosti zaznamenaly rekordní propad.
Mnozí prorokují krach Tesly již několik let, ovšem největší nárůst skeptiků přišel až s neschopností automobilky nastartovat životně důležitou výrobu elektromobilů Model 3, které se měly stát ekonomickou spásou a konečně měly firmu přivést k ziskům. To se ovšem dosud nestalo.
Prohlášení, které se objevilo na Twitteru Elona Muska, přesto mnohé překvapilo. V příspěvku totiž stojí následující: „Palo Alto, Kalifornie, 1. duben 2018 - Navzdory intenzivním snahám získat finance, včetně masivního prodeje velikonočních vajíček (Easter Eggs) na poslední chvíli, musíme se smutkem oznámit, že Tesla dnes naprosto zbankrotovala. Takže bankrot, tomu byste nevěřili.
Následně se objevil příspěvek, který zdůrazňoval jak špatně na tom automobilka je „Bankrot má několik částí a jak kritici tak správně poukazují, Tesla všemi prošla, včetně kapitoly 14 a půl (tedy té nejhorší)."
There are many chapters of bankruptcy and, as critics so rightly pointed out, Tesla has them *all*, including Chapter 14 and a half (the worst one).
— Elon Musk (@elonmusk) 1. dubna 2018
Dramatičnost celé situace podtrhla fotka spícího Elona Muska opřeného o jeden z elektromobilů Tesla, který drží kus kartonu s nápisem „Bankrupt". Příspěvek pak doplňuje komentář „Elon Musk byl nalezen v bezvědomí, opřený o Teslu Model 3. Kolem něj bylo několik lahví "Teslaquilly" a na jeho tvářích jsou stále patrné stopy slz."
Až poslední příspěvek ale prozrazuje, že se nejedná o skutečnou situaci ani o žádný výhled do budoucnosti, protože je přeci začátek nového měsíce. Elon Musk si tak vcelku trefně vystřelil ze svých příznivců.
Pravdou ale je, že s Teslou je to nyní skutečně nahnuté. Důvěru investorů už si sice Musk dokázal několikrát znovu získat, nicméně v posledních týdnech se nezdá, že by měl co nového slibovat. Vyšetřování spojené s nehodou Modelu X v autonomním režimu navíc investorům na klidu také nepřidá.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?