Automobilka Tesla vždy balancovala na velice úzké hraně, která byla tvořena především důvěrou investorů ve velké vize Elona Muska. Po smrtelné nehodě Modelu X, který měl tou dobou cestovat v režimu Autopilot, však důvěra investorů polevila a akcie společnosti zaznamenaly rekordní propad.
Mnozí prorokují krach Tesly již několik let, ovšem největší nárůst skeptiků přišel až s neschopností automobilky nastartovat životně důležitou výrobu elektromobilů Model 3, které se měly stát ekonomickou spásou a konečně měly firmu přivést k ziskům. To se ovšem dosud nestalo.
Prohlášení, které se objevilo na Twitteru Elona Muska, přesto mnohé překvapilo. V příspěvku totiž stojí následující: „Palo Alto, Kalifornie, 1. duben 2018 - Navzdory intenzivním snahám získat finance, včetně masivního prodeje velikonočních vajíček (Easter Eggs) na poslední chvíli, musíme se smutkem oznámit, že Tesla dnes naprosto zbankrotovala. Takže bankrot, tomu byste nevěřili.
Následně se objevil příspěvek, který zdůrazňoval jak špatně na tom automobilka je „Bankrot má několik částí a jak kritici tak správně poukazují, Tesla všemi prošla, včetně kapitoly 14 a půl (tedy té nejhorší)."
There are many chapters of bankruptcy and, as critics so rightly pointed out, Tesla has them *all*, including Chapter 14 and a half (the worst one).
— Elon Musk (@elonmusk) 1. dubna 2018
Dramatičnost celé situace podtrhla fotka spícího Elona Muska opřeného o jeden z elektromobilů Tesla, který drží kus kartonu s nápisem „Bankrupt". Příspěvek pak doplňuje komentář „Elon Musk byl nalezen v bezvědomí, opřený o Teslu Model 3. Kolem něj bylo několik lahví "Teslaquilly" a na jeho tvářích jsou stále patrné stopy slz."
Až poslední příspěvek ale prozrazuje, že se nejedná o skutečnou situaci ani o žádný výhled do budoucnosti, protože je přeci začátek nového měsíce. Elon Musk si tak vcelku trefně vystřelil ze svých příznivců.
Pravdou ale je, že s Teslou je to nyní skutečně nahnuté. Důvěru investorů už si sice Musk dokázal několikrát znovu získat, nicméně v posledních týdnech se nezdá, že by měl co nového slibovat. Vyšetřování spojené s nehodou Modelu X v autonomním režimu navíc investorům na klidu také nepřidá.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?