Automobilka Tesla vždy balancovala na velice úzké hraně, která byla tvořena především důvěrou investorů ve velké vize Elona Muska. Po smrtelné nehodě Modelu X, který měl tou dobou cestovat v režimu Autopilot, však důvěra investorů polevila a akcie společnosti zaznamenaly rekordní propad.
Mnozí prorokují krach Tesly již několik let, ovšem největší nárůst skeptiků přišel až s neschopností automobilky nastartovat životně důležitou výrobu elektromobilů Model 3, které se měly stát ekonomickou spásou a konečně měly firmu přivést k ziskům. To se ovšem dosud nestalo.
Prohlášení, které se objevilo na Twitteru Elona Muska, přesto mnohé překvapilo. V příspěvku totiž stojí následující: „Palo Alto, Kalifornie, 1. duben 2018 - Navzdory intenzivním snahám získat finance, včetně masivního prodeje velikonočních vajíček (Easter Eggs) na poslední chvíli, musíme se smutkem oznámit, že Tesla dnes naprosto zbankrotovala. Takže bankrot, tomu byste nevěřili.
Následně se objevil příspěvek, který zdůrazňoval jak špatně na tom automobilka je „Bankrot má několik částí a jak kritici tak správně poukazují, Tesla všemi prošla, včetně kapitoly 14 a půl (tedy té nejhorší)."
There are many chapters of bankruptcy and, as critics so rightly pointed out, Tesla has them *all*, including Chapter 14 and a half (the worst one).
— Elon Musk (@elonmusk) 1. dubna 2018
Dramatičnost celé situace podtrhla fotka spícího Elona Muska opřeného o jeden z elektromobilů Tesla, který drží kus kartonu s nápisem „Bankrupt". Příspěvek pak doplňuje komentář „Elon Musk byl nalezen v bezvědomí, opřený o Teslu Model 3. Kolem něj bylo několik lahví "Teslaquilly" a na jeho tvářích jsou stále patrné stopy slz."
Až poslední příspěvek ale prozrazuje, že se nejedná o skutečnou situaci ani o žádný výhled do budoucnosti, protože je přeci začátek nového měsíce. Elon Musk si tak vcelku trefně vystřelil ze svých příznivců.
Pravdou ale je, že s Teslou je to nyní skutečně nahnuté. Důvěru investorů už si sice Musk dokázal několikrát znovu získat, nicméně v posledních týdnech se nezdá, že by měl co nového slibovat. Vyšetřování spojené s nehodou Modelu X v autonomním režimu navíc investorům na klidu také nepřidá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?