Závodní vozy z předválečného období byly elegantní, rychlé, hlučné a pekelně nebezpečné. Řada automobilových nadšenců však každý den sní o tom, že se jednou za volantem podobného vozu ocitnou a budou si moci vychutnat burácení jeho motoru. Něco podobného je však vyhrazeno jen hrstce vybraných, což v mnoha lidech probouzí kreativitu.
Závodní vozy, které se účastnily závodů Grand Prix v období před druhou světovou válkou, jsou dnes ceněným sběratelským artiklem, který vyjde na miliony dolarů. Ovšem ani šťastní majitelé těchto vozů za jejich volanty příliš často neusedají.
Pravděpodobně nejsnazším a nejdostupnějším způsobem, jak se alespoň přiblížit k atmosféře těchto vozů, je tedy stavba vlastní zmenšené repliky. A to samozřejmě včetně toho úchvatného, nenažraného, ostrého a uřvaného motoru V16, který se ukrýval pod protáhlou zadní kapotou.
A jeden takový exemplář se objevil již v minulém roce na YouTube kanálu V12-factory, který se věnuje různým spalovacím motorům pro dálkově ovládané modely. Několik videí se zde totiž věnuje replice závodního automobilu Auto Union Type C z roku 1936 v měřítku 1:3 - a to včetně motoru.
Původní automobil, v životní velikosti, disponoval působivým 6.0 litrovým přeplňovaným motorem V16, který nabízel řidiči cca 500 koňských sil. Replika disponuje poměrně věrně zpracovaným a také kompresorem přeplňovaným motorem V16, ovšem jeho objem se smrskl na 0.2 litru.
Jakým výkonem motor disponuje absolutně netušíme, ale už jen video, na kterém vidíme celý vůz v pohybu, jak burácí a zatáčí, v nás vyvolává vlnu nadšení a obdivu. A také samozřejmě touhu něco podobného vlastnit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.