Závodní vozy z předválečného období byly elegantní, rychlé, hlučné a pekelně nebezpečné. Řada automobilových nadšenců však každý den sní o tom, že se jednou za volantem podobného vozu ocitnou a budou si moci vychutnat burácení jeho motoru. Něco podobného je však vyhrazeno jen hrstce vybraných, což v mnoha lidech probouzí kreativitu.
Závodní vozy, které se účastnily závodů Grand Prix v období před druhou světovou válkou, jsou dnes ceněným sběratelským artiklem, který vyjde na miliony dolarů. Ovšem ani šťastní majitelé těchto vozů za jejich volanty příliš často neusedají.
Pravděpodobně nejsnazším a nejdostupnějším způsobem, jak se alespoň přiblížit k atmosféře těchto vozů, je tedy stavba vlastní zmenšené repliky. A to samozřejmě včetně toho úchvatného, nenažraného, ostrého a uřvaného motoru V16, který se ukrýval pod protáhlou zadní kapotou.
A jeden takový exemplář se objevil již v minulém roce na YouTube kanálu V12-factory, který se věnuje různým spalovacím motorům pro dálkově ovládané modely. Několik videí se zde totiž věnuje replice závodního automobilu Auto Union Type C z roku 1936 v měřítku 1:3 - a to včetně motoru.
Původní automobil, v životní velikosti, disponoval působivým 6.0 litrovým přeplňovaným motorem V16, který nabízel řidiči cca 500 koňských sil. Replika disponuje poměrně věrně zpracovaným a také kompresorem přeplňovaným motorem V16, ovšem jeho objem se smrskl na 0.2 litru.
Jakým výkonem motor disponuje absolutně netušíme, ale už jen video, na kterém vidíme celý vůz v pohybu, jak burácí a zatáčí, v nás vyvolává vlnu nadšení a obdivu. A také samozřejmě touhu něco podobného vlastnit.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.