Závodní vozy z předválečného období byly elegantní, rychlé, hlučné a pekelně nebezpečné. Řada automobilových nadšenců však každý den sní o tom, že se jednou za volantem podobného vozu ocitnou a budou si moci vychutnat burácení jeho motoru. Něco podobného je však vyhrazeno jen hrstce vybraných, což v mnoha lidech probouzí kreativitu.
Závodní vozy, které se účastnily závodů Grand Prix v období před druhou světovou válkou, jsou dnes ceněným sběratelským artiklem, který vyjde na miliony dolarů. Ovšem ani šťastní majitelé těchto vozů za jejich volanty příliš často neusedají.
Pravděpodobně nejsnazším a nejdostupnějším způsobem, jak se alespoň přiblížit k atmosféře těchto vozů, je tedy stavba vlastní zmenšené repliky. A to samozřejmě včetně toho úchvatného, nenažraného, ostrého a uřvaného motoru V16, který se ukrýval pod protáhlou zadní kapotou.
A jeden takový exemplář se objevil již v minulém roce na YouTube kanálu V12-factory, který se věnuje různým spalovacím motorům pro dálkově ovládané modely. Několik videí se zde totiž věnuje replice závodního automobilu Auto Union Type C z roku 1936 v měřítku 1:3 - a to včetně motoru.
Původní automobil, v životní velikosti, disponoval působivým 6.0 litrovým přeplňovaným motorem V16, který nabízel řidiči cca 500 koňských sil. Replika disponuje poměrně věrně zpracovaným a také kompresorem přeplňovaným motorem V16, ovšem jeho objem se smrskl na 0.2 litru.
Jakým výkonem motor disponuje absolutně netušíme, ale už jen video, na kterém vidíme celý vůz v pohybu, jak burácí a zatáčí, v nás vyvolává vlnu nadšení a obdivu. A také samozřejmě touhu něco podobného vlastnit.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.