Čínská automobilka Lynk & Co, stejně jako původně švédské Volvo, spadají do vlastnictví čínského koncernu Geely. Díky tomu spolu mohou automobilky sdílet řadu věcí, od platforem, přes technologie až po výrobní linky. A právě jednu z nejznámějších výrobních linek Volva využije ke svému vstupu na trh evropský trh automobilka Lynk & Co.
Jak už jsme v úvodu naznačili, automobilka Volvo je odnepaměti spjata se Švédskem. Snad jen zarytí fanoušci ale vědí, že od roku 1965 se automobily této značky úspěšně konstruují i v továrně Ghent, která se nachází v Belgii.
V současné chvíli patří tato továrna k jedněm z nejvýkonnějších závodů společnosti Volvo po celém světě. Zhruba 5000 lidí zde pracuje na výrobě nového modelu XC40, starších V40 a V60 a brzy do produkce přibyde ještě zcela nová V60.
Síť továren automobilky je ale samozřejmě mnohem větší. Nové výrobní závody by měly vzniknout v Číně a Malajsii, a brzy se rozjede výroba i v nové továrně v Severní Karolíně. Kromě toho se samozřejmě nachází několik závodů i v domovském Švédsku a pár opuštěných bývalých závodů zůstalo ve východní Kanadě, Thajsku a Nizozemí.
„Naše továrna v Ghentu, kde pracuje řada velice zkušených pracovníků, je jednou z nejefektivnějších továren na výrobu automobilů v Evropě," pronesl Javier Varela, viceprezident pro výrobu a logistiku společnosti Volvo. „Rozhodnutí společnosti Lynk & Co zahájit výrobu nových modelů právě v Ghentu podtrhuje vysokou úroveň, která je základem globální výrobní strategie společnosti Volvo."
Výroba nových modelů Lynk & Co nezačne dříve jak na jaře příštího roku. Nicméně jakmile začne, nebude to jediná věc, kterou tyto dvě značky sdílí. Nejnovější model z produkce Lynk & Co totiž využívá stejné platformy CMA (Compact Modular Architecture), jako Volvo XC40.
Další spojitost je ryze na ekonomické bázi. Když Geely spustilo v roce 2015 společnost Lynk & Co, Volvo ještě ten rok zakoupilo v této společnosti 30 %.Geely Auto si ponechalo 50 %, zatím co mateřská společnost Zhejiang Geely Holding dostalo zbývajících 20 %.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.