Čínská automobilka Lynk & Co, stejně jako původně švédské Volvo, spadají do vlastnictví čínského koncernu Geely. Díky tomu spolu mohou automobilky sdílet řadu věcí, od platforem, přes technologie až po výrobní linky. A právě jednu z nejznámějších výrobních linek Volva využije ke svému vstupu na trh evropský trh automobilka Lynk & Co.
Jak už jsme v úvodu naznačili, automobilka Volvo je odnepaměti spjata se Švédskem. Snad jen zarytí fanoušci ale vědí, že od roku 1965 se automobily této značky úspěšně konstruují i v továrně Ghent, která se nachází v Belgii.
V současné chvíli patří tato továrna k jedněm z nejvýkonnějších závodů společnosti Volvo po celém světě. Zhruba 5000 lidí zde pracuje na výrobě nového modelu XC40, starších V40 a V60 a brzy do produkce přibyde ještě zcela nová V60.
Síť továren automobilky je ale samozřejmě mnohem větší. Nové výrobní závody by měly vzniknout v Číně a Malajsii, a brzy se rozjede výroba i v nové továrně v Severní Karolíně. Kromě toho se samozřejmě nachází několik závodů i v domovském Švédsku a pár opuštěných bývalých závodů zůstalo ve východní Kanadě, Thajsku a Nizozemí.
„Naše továrna v Ghentu, kde pracuje řada velice zkušených pracovníků, je jednou z nejefektivnějších továren na výrobu automobilů v Evropě," pronesl Javier Varela, viceprezident pro výrobu a logistiku společnosti Volvo. „Rozhodnutí společnosti Lynk & Co zahájit výrobu nových modelů právě v Ghentu podtrhuje vysokou úroveň, která je základem globální výrobní strategie společnosti Volvo."
Výroba nových modelů Lynk & Co nezačne dříve jak na jaře příštího roku. Nicméně jakmile začne, nebude to jediná věc, kterou tyto dvě značky sdílí. Nejnovější model z produkce Lynk & Co totiž využívá stejné platformy CMA (Compact Modular Architecture), jako Volvo XC40.
Další spojitost je ryze na ekonomické bázi. Když Geely spustilo v roce 2015 společnost Lynk & Co, Volvo ještě ten rok zakoupilo v této společnosti 30 %.Geely Auto si ponechalo 50 %, zatím co mateřská společnost Zhejiang Geely Holding dostalo zbývajících 20 %.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?