Jak už jsme v úvodu naznačili, automobilka Volvo je odnepaměti spjata se Švédskem. Snad jen zarytí fanoušci ale vědí, že od roku 1965 se automobily této značky úspěšně konstruují i v továrně Ghent, která se nachází v Belgii.
V současné chvíli patří tato továrna k jedněm z nejvýkonnějších závodů společnosti Volvo po celém světě. Zhruba 5000 lidí zde pracuje na výrobě nového modelu XC40, starších V40 a V60 a brzy do produkce přibyde ještě zcela nová V60.
Síť továren automobilky je ale samozřejmě mnohem větší. Nové výrobní závody by měly vzniknout v Číně a Malajsii, a brzy se rozjede výroba i v nové továrně v Severní Karolíně. Kromě toho se samozřejmě nachází několik závodů i v domovském Švédsku a pár opuštěných bývalých závodů zůstalo ve východní Kanadě, Thajsku a Nizozemí.
„Naše továrna v Ghentu, kde pracuje řada velice zkušených pracovníků, je jednou z nejefektivnějších továren na výrobu automobilů v Evropě," pronesl Javier Varela, viceprezident pro výrobu a logistiku společnosti Volvo. „Rozhodnutí společnosti Lynk & Co zahájit výrobu nových modelů právě v Ghentu podtrhuje vysokou úroveň, která je základem globální výrobní strategie společnosti Volvo."
Výroba nových modelů Lynk & Co nezačne dříve jak na jaře příštího roku. Nicméně jakmile začne, nebude to jediná věc, kterou tyto dvě značky sdílí. Nejnovější model z produkce Lynk & Co totiž využívá stejné platformy CMA (Compact Modular Architecture), jako Volvo XC40.
Další spojitost je ryze na ekonomické bázi. Když Geely spustilo v roce 2015 společnost Lynk & Co, Volvo ještě ten rok zakoupilo v této společnosti 30 %.Geely Auto si ponechalo 50 %, zatím co mateřská společnost Zhejiang Geely Holding dostalo zbývajících 20 %.