Čínská automobilka Lynk & Co, stejně jako původně švédské Volvo, spadají do vlastnictví čínského koncernu Geely. Díky tomu spolu mohou automobilky sdílet řadu věcí, od platforem, přes technologie až po výrobní linky. A právě jednu z nejznámějších výrobních linek Volva využije ke svému vstupu na trh evropský trh automobilka Lynk & Co.
Jak už jsme v úvodu naznačili, automobilka Volvo je odnepaměti spjata se Švédskem. Snad jen zarytí fanoušci ale vědí, že od roku 1965 se automobily této značky úspěšně konstruují i v továrně Ghent, která se nachází v Belgii.
V současné chvíli patří tato továrna k jedněm z nejvýkonnějších závodů společnosti Volvo po celém světě. Zhruba 5000 lidí zde pracuje na výrobě nového modelu XC40, starších V40 a V60 a brzy do produkce přibyde ještě zcela nová V60.
Síť továren automobilky je ale samozřejmě mnohem větší. Nové výrobní závody by měly vzniknout v Číně a Malajsii, a brzy se rozjede výroba i v nové továrně v Severní Karolíně. Kromě toho se samozřejmě nachází několik závodů i v domovském Švédsku a pár opuštěných bývalých závodů zůstalo ve východní Kanadě, Thajsku a Nizozemí.
„Naše továrna v Ghentu, kde pracuje řada velice zkušených pracovníků, je jednou z nejefektivnějších továren na výrobu automobilů v Evropě," pronesl Javier Varela, viceprezident pro výrobu a logistiku společnosti Volvo. „Rozhodnutí společnosti Lynk & Co zahájit výrobu nových modelů právě v Ghentu podtrhuje vysokou úroveň, která je základem globální výrobní strategie společnosti Volvo."
Výroba nových modelů Lynk & Co nezačne dříve jak na jaře příštího roku. Nicméně jakmile začne, nebude to jediná věc, kterou tyto dvě značky sdílí. Nejnovější model z produkce Lynk & Co totiž využívá stejné platformy CMA (Compact Modular Architecture), jako Volvo XC40.
Další spojitost je ryze na ekonomické bázi. Když Geely spustilo v roce 2015 společnost Lynk & Co, Volvo ještě ten rok zakoupilo v této společnosti 30 %.Geely Auto si ponechalo 50 %, zatím co mateřská společnost Zhejiang Geely Holding dostalo zbývajících 20 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.