Automobilka Seat, konkrétně tedy její sportovní divize Cupra, si rozhodně neklade nízké cíle. Podle posledních zpráv bychom se totiž okolo roku 2020 mohli dočkat extrémně výkonného elektrického crossoveru, který ve vrcholné výbavě nabídne až 300 koní. Současně se bude jednat zřejmě o vrchol plánu, podle kterého by Seat do roku 2020 rád představoval nový automobil každých šest měsíců
Nový Crossover, nebo chcete-li CUV (Crossover Utility Vehicle) byl již od začátku navrhován jako Cupra, nicméně pro potřeby Seatu bude k dispozici i jeho méně výkonná a cenově dostupnější varianta, jak uvedl šéf automobilky Seat Luca de Meo pro Autocar.
Jak se dalo předpokládat, vůz vznikne na základech variabilní platformy MQB z produkce koncernu Volkswagen a hned za modelem Leon se bude jednat o druhý model z nabídky Cupra, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonným systémem.
Detaily jsou zatím tajné, nicméně ředitel vývojového a výzkumného oddělení společnosti Cupra Matthias Rabe prozradil, že vůz by měl být k dispozici v řadě výbav a s odlišnými výkony v rozsahu od cca 200 až po více než 300 koní.
Pokud by nový model skutečně nabídl více než 300 koňských sil, překonal by tak i ostré SUV Cupra Ateca, z jehož 2.0 litrového přeplňovaného motoru vymáčkli technici "pouze" 296 koní. Ovšem i tak je to dost na to, aby Ateca akcelerovala z 0 na 100 km/h během 5.4 sekundy. Nový Crossover by tak měl být ještě rychlejší a agilnější na sprintech.
Kromě výkonného hybridního CUV se však předpokládá, že španělská automobilka také aktivně pracuje na novém čistě elektrickém modelu, který by podle webu CarScoops mohl nést název Born, Born-E nebo E-Born. Detaily jsou zatím opět tajné, nicméně výsledku bychom se podle všeho měli dočkat v roce 2020, velikostně by se měl vůz podobat modelu Leon a technicky se nejspíš bude jednat o blízkého příbuzného produkční verze elektrického konceptu Volkswagen I.D. hatchback, který by měl dorazit na trhy někdy koncem roku 2019.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.