Jakkoliv se automobilka Tesla dá považovat za jednu z nejprogresivnějších, její budoucnost je značně nejistá. Pokud by se totiž nepodařilo nastartovat plynulou a velkoobjemovou výrobu dostupného Modelu 3, již v létě by mohla být automobilka kompletně bez peněz. Elon Musk už ale nejspíš ví, jak by ještě mohl elektromobily využít.
Elon Musk je vizionářem jak se patří. Svou pozornost nezaměřuje pouze na jeden projekt, ale současně jich řídí hned několik. Během propagace každého z nich se však snaží, aby se pozornost dostala i k těm ostatním - a zvláště k Tesle.
Ostatně vzpomeňme si na minulý měsíc, kdy téměř celý svět obdivoval úspěchy společnosti Space X, jejíž Falcon Heavy, dosud největší a nejvýkonnější raketa, úspěšně vynesla do vesmíru první náklad - kterým byla Muskova osobní Tesla Roadster, která pak na sebe strhávala pozornost ještě několik dalších dnů.
Nyní Elon Musk podnikl další kreativní propagaci svých dvou společností, ovšem tentokrát propojil svou společnost Boring Company, jejíž úkolem je budovat síť tunelů pro přepravní systém pod městy, a elektromobil Tesla Model X.
Vše přitom začalo poměrně nevinně, když Elon Musk sdílel video, na kterém dokázala Tesla Model X odtáhnout 43 tun vážící náklaďák, ačkoliv se obě vozidla pohybovala čistě po sněhu. Jeden z uživatelů Twitteru se proto zeptal, jaké má Model X limity na zpevněném povrchu, načež od Muska přišla odpověď, kterou nejspíš nikdo nečekal.
Musk totiž vložil video, na kterém Tesla Model X vytahuje důlní vozík plný sutě, jehož váha se pohybuje okolo 113 tun! Ona suť přitom pochází z hloubení tunelů pro systém společnosti Boring Company, takže Musk opět skvěle spojil propagaci svých dvou projektů.
No real surface is perfect, but it did pull about 250,000 lbs of muck rail cars out of a tunnel pic.twitter.com/wlKbLwd0f7
— Elon Musk (@elonmusk) 22. března 2018
Model X samozřejmě není konstruován na podobnou zátěž, nicméně díky obrovskému točivému momentu, který dosahuje 9500 Nm, si s vozíkem plným sutě vcelku snadno poradil. Pokud by však měl tahat podobný náklad dnes a denně, jeho životnost by se dramaticky zkrátila.
Základem pro vysokou kapacitu v tažení je sice vysoký točivý moment, nicméně neméně důležitým faktorem je i tuhost karoserie, zpřevodování, váha a schopnost přenést veškerý točivý moment na silnice. Nicméně Model X nás svým posledním kouskem znovu ohromil a Elon Musk nám ukázal jeho ohromnou variabilitu. Kdyby automobilka zkrachovala a Modely X už by nikdo nechtěl, mohly by najít své uplatnění alespoň v Boring Company - tedy alespoň na chvíli.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?