Jakkoliv se automobilka Tesla dá považovat za jednu z nejprogresivnějších, její budoucnost je značně nejistá. Pokud by se totiž nepodařilo nastartovat plynulou a velkoobjemovou výrobu dostupného Modelu 3, již v létě by mohla být automobilka kompletně bez peněz. Elon Musk už ale nejspíš ví, jak by ještě mohl elektromobily využít.
Elon Musk je vizionářem jak se patří. Svou pozornost nezaměřuje pouze na jeden projekt, ale současně jich řídí hned několik. Během propagace každého z nich se však snaží, aby se pozornost dostala i k těm ostatním - a zvláště k Tesle.
Ostatně vzpomeňme si na minulý měsíc, kdy téměř celý svět obdivoval úspěchy společnosti Space X, jejíž Falcon Heavy, dosud největší a nejvýkonnější raketa, úspěšně vynesla do vesmíru první náklad - kterým byla Muskova osobní Tesla Roadster, která pak na sebe strhávala pozornost ještě několik dalších dnů.
Nyní Elon Musk podnikl další kreativní propagaci svých dvou společností, ovšem tentokrát propojil svou společnost Boring Company, jejíž úkolem je budovat síť tunelů pro přepravní systém pod městy, a elektromobil Tesla Model X.
Vše přitom začalo poměrně nevinně, když Elon Musk sdílel video, na kterém dokázala Tesla Model X odtáhnout 43 tun vážící náklaďák, ačkoliv se obě vozidla pohybovala čistě po sněhu. Jeden z uživatelů Twitteru se proto zeptal, jaké má Model X limity na zpevněném povrchu, načež od Muska přišla odpověď, kterou nejspíš nikdo nečekal.
Musk totiž vložil video, na kterém Tesla Model X vytahuje důlní vozík plný sutě, jehož váha se pohybuje okolo 113 tun! Ona suť přitom pochází z hloubení tunelů pro systém společnosti Boring Company, takže Musk opět skvěle spojil propagaci svých dvou projektů.
No real surface is perfect, but it did pull about 250,000 lbs of muck rail cars out of a tunnel pic.twitter.com/wlKbLwd0f7
— Elon Musk (@elonmusk) 22. března 2018
Model X samozřejmě není konstruován na podobnou zátěž, nicméně díky obrovskému točivému momentu, který dosahuje 9500 Nm, si s vozíkem plným sutě vcelku snadno poradil. Pokud by však měl tahat podobný náklad dnes a denně, jeho životnost by se dramaticky zkrátila.
Základem pro vysokou kapacitu v tažení je sice vysoký točivý moment, nicméně neméně důležitým faktorem je i tuhost karoserie, zpřevodování, váha a schopnost přenést veškerý točivý moment na silnice. Nicméně Model X nás svým posledním kouskem znovu ohromil a Elon Musk nám ukázal jeho ohromnou variabilitu. Kdyby automobilka zkrachovala a Modely X už by nikdo nechtěl, mohly by najít své uplatnění alespoň v Boring Company - tedy alespoň na chvíli.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?