Jakkoliv se automobilka Tesla dá považovat za jednu z nejprogresivnějších, její budoucnost je značně nejistá. Pokud by se totiž nepodařilo nastartovat plynulou a velkoobjemovou výrobu dostupného Modelu 3, již v létě by mohla být automobilka kompletně bez peněz. Elon Musk už ale nejspíš ví, jak by ještě mohl elektromobily využít.
Elon Musk je vizionářem jak se patří. Svou pozornost nezaměřuje pouze na jeden projekt, ale současně jich řídí hned několik. Během propagace každého z nich se však snaží, aby se pozornost dostala i k těm ostatním - a zvláště k Tesle.
Ostatně vzpomeňme si na minulý měsíc, kdy téměř celý svět obdivoval úspěchy společnosti Space X, jejíž Falcon Heavy, dosud největší a nejvýkonnější raketa, úspěšně vynesla do vesmíru první náklad - kterým byla Muskova osobní Tesla Roadster, která pak na sebe strhávala pozornost ještě několik dalších dnů.
Nyní Elon Musk podnikl další kreativní propagaci svých dvou společností, ovšem tentokrát propojil svou společnost Boring Company, jejíž úkolem je budovat síť tunelů pro přepravní systém pod městy, a elektromobil Tesla Model X.
Vše přitom začalo poměrně nevinně, když Elon Musk sdílel video, na kterém dokázala Tesla Model X odtáhnout 43 tun vážící náklaďák, ačkoliv se obě vozidla pohybovala čistě po sněhu. Jeden z uživatelů Twitteru se proto zeptal, jaké má Model X limity na zpevněném povrchu, načež od Muska přišla odpověď, kterou nejspíš nikdo nečekal.
Musk totiž vložil video, na kterém Tesla Model X vytahuje důlní vozík plný sutě, jehož váha se pohybuje okolo 113 tun! Ona suť přitom pochází z hloubení tunelů pro systém společnosti Boring Company, takže Musk opět skvěle spojil propagaci svých dvou projektů.
No real surface is perfect, but it did pull about 250,000 lbs of muck rail cars out of a tunnel pic.twitter.com/wlKbLwd0f7
— Elon Musk (@elonmusk) 22. března 2018
Model X samozřejmě není konstruován na podobnou zátěž, nicméně díky obrovskému točivému momentu, který dosahuje 9500 Nm, si s vozíkem plným sutě vcelku snadno poradil. Pokud by však měl tahat podobný náklad dnes a denně, jeho životnost by se dramaticky zkrátila.
Základem pro vysokou kapacitu v tažení je sice vysoký točivý moment, nicméně neméně důležitým faktorem je i tuhost karoserie, zpřevodování, váha a schopnost přenést veškerý točivý moment na silnice. Nicméně Model X nás svým posledním kouskem znovu ohromil a Elon Musk nám ukázal jeho ohromnou variabilitu. Kdyby automobilka zkrachovala a Modely X už by nikdo nechtěl, mohly by najít své uplatnění alespoň v Boring Company - tedy alespoň na chvíli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.