Jakkoliv se automobilka Tesla dá považovat za jednu z nejprogresivnějších, její budoucnost je značně nejistá. Pokud by se totiž nepodařilo nastartovat plynulou a velkoobjemovou výrobu dostupného Modelu 3, již v létě by mohla být automobilka kompletně bez peněz. Elon Musk už ale nejspíš ví, jak by ještě mohl elektromobily využít.
Elon Musk je vizionářem jak se patří. Svou pozornost nezaměřuje pouze na jeden projekt, ale současně jich řídí hned několik. Během propagace každého z nich se však snaží, aby se pozornost dostala i k těm ostatním - a zvláště k Tesle.
Ostatně vzpomeňme si na minulý měsíc, kdy téměř celý svět obdivoval úspěchy společnosti Space X, jejíž Falcon Heavy, dosud největší a nejvýkonnější raketa, úspěšně vynesla do vesmíru první náklad - kterým byla Muskova osobní Tesla Roadster, která pak na sebe strhávala pozornost ještě několik dalších dnů.
Nyní Elon Musk podnikl další kreativní propagaci svých dvou společností, ovšem tentokrát propojil svou společnost Boring Company, jejíž úkolem je budovat síť tunelů pro přepravní systém pod městy, a elektromobil Tesla Model X.
Vše přitom začalo poměrně nevinně, když Elon Musk sdílel video, na kterém dokázala Tesla Model X odtáhnout 43 tun vážící náklaďák, ačkoliv se obě vozidla pohybovala čistě po sněhu. Jeden z uživatelů Twitteru se proto zeptal, jaké má Model X limity na zpevněném povrchu, načež od Muska přišla odpověď, kterou nejspíš nikdo nečekal.
Musk totiž vložil video, na kterém Tesla Model X vytahuje důlní vozík plný sutě, jehož váha se pohybuje okolo 113 tun! Ona suť přitom pochází z hloubení tunelů pro systém společnosti Boring Company, takže Musk opět skvěle spojil propagaci svých dvou projektů.
No real surface is perfect, but it did pull about 250,000 lbs of muck rail cars out of a tunnel pic.twitter.com/wlKbLwd0f7
— Elon Musk (@elonmusk) 22. března 2018
Model X samozřejmě není konstruován na podobnou zátěž, nicméně díky obrovskému točivému momentu, který dosahuje 9500 Nm, si s vozíkem plným sutě vcelku snadno poradil. Pokud by však měl tahat podobný náklad dnes a denně, jeho životnost by se dramaticky zkrátila.
Základem pro vysokou kapacitu v tažení je sice vysoký točivý moment, nicméně neméně důležitým faktorem je i tuhost karoserie, zpřevodování, váha a schopnost přenést veškerý točivý moment na silnice. Nicméně Model X nás svým posledním kouskem znovu ohromil a Elon Musk nám ukázal jeho ohromnou variabilitu. Kdyby automobilka zkrachovala a Modely X už by nikdo nechtěl, mohly by najít své uplatnění alespoň v Boring Company - tedy alespoň na chvíli.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.