Společnost Ram Trucks, která byla do roku 2011 součástí společnosti Dodge, svolává téměř 300 tisíc starších pickupů Ram 1500, kterým hrozí doslova „odpadnutí" nádrže. To je způsobeno zejména posypovou solí, která narušuje strukturu konstrukce, která drží nádrž na místě.
Pickupy (Dodge) Ram 1500 jsou na amerických silnicích považovány za spolehlivé dělníky i držáky, které vydrží mnohé. Nyní ale musela společnost Ram Truck vyhlásit svolávací akci na téměř 300 000 vozidel. Ta se bude vztahovat zejména na modely, které se pohybují v místech, kde se v zimě používá k rozpouštění sněhu a ledu posypová sůl.
Podle vyjádření společnosti Fiat Chrysler Automobiles a amerického Národního úřadu pro správu silniční bezpečnosti totiž hrozí, že u starších modelů Ram 1500 vlivem posypové soli zkoroduje část podpěr, která drží palivovou nádrž. Pokud by se tak stalo, palivová nádrž by se mohla na svém pozici začít pohybovat.
Automobilka je sice přesvědčena, že "zbývající konstrukční prvky" jsou schopny nádrž udržet a její úplně odpadnutí nehrozí, nicméně i přesto se rozhodla svolat zhruba 300 000 vozidel, u kterých bude podpěra palivové nádrže dodatečně vyztužena.
Svolávací akce je omezena pouze na modely Ram 1500 z roku 2009 až 2012, které se navíc pohybují v oblastech s masivním využíváním posypové soli. Jen v USA se jedná o 21 oblastí, které celkově zahrnují cca 270 254 vozidel.
V sousední Kanadě by ale mělo být svoláno dalších 26 676 vozidel, 1 603 automobilů bude svoláno v Mexiku a dalších 5 269 mimo území Severní Ameriky. Automobily vyrobené před rokem 2009 nebo po roce 2012 jsou ze svolávací kampaně vynechány. Stejně tak jako vozy, které se nepohybují ve státech, kde se na silnicích používá sůl.
Svolávací akce se sice bude konat již od 27. dubna, nicméně majitelé těchto vozidel už si mají dávat pozor, zda neslyší při jízdě divné zvuky a zda při pohledu pod vůz nemají pocit, že nádrž se vychýlila ze svého místa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?