Společnost Ram Trucks, která byla do roku 2011 součástí společnosti Dodge, svolává téměř 300 tisíc starších pickupů Ram 1500, kterým hrozí doslova „odpadnutí" nádrže. To je způsobeno zejména posypovou solí, která narušuje strukturu konstrukce, která drží nádrž na místě.
Pickupy (Dodge) Ram 1500 jsou na amerických silnicích považovány za spolehlivé dělníky i držáky, které vydrží mnohé. Nyní ale musela společnost Ram Truck vyhlásit svolávací akci na téměř 300 000 vozidel. Ta se bude vztahovat zejména na modely, které se pohybují v místech, kde se v zimě používá k rozpouštění sněhu a ledu posypová sůl.
Podle vyjádření společnosti Fiat Chrysler Automobiles a amerického Národního úřadu pro správu silniční bezpečnosti totiž hrozí, že u starších modelů Ram 1500 vlivem posypové soli zkoroduje část podpěr, která drží palivovou nádrž. Pokud by se tak stalo, palivová nádrž by se mohla na svém pozici začít pohybovat.
Automobilka je sice přesvědčena, že "zbývající konstrukční prvky" jsou schopny nádrž udržet a její úplně odpadnutí nehrozí, nicméně i přesto se rozhodla svolat zhruba 300 000 vozidel, u kterých bude podpěra palivové nádrže dodatečně vyztužena.
Svolávací akce je omezena pouze na modely Ram 1500 z roku 2009 až 2012, které se navíc pohybují v oblastech s masivním využíváním posypové soli. Jen v USA se jedná o 21 oblastí, které celkově zahrnují cca 270 254 vozidel.
V sousední Kanadě by ale mělo být svoláno dalších 26 676 vozidel, 1 603 automobilů bude svoláno v Mexiku a dalších 5 269 mimo území Severní Ameriky. Automobily vyrobené před rokem 2009 nebo po roce 2012 jsou ze svolávací kampaně vynechány. Stejně tak jako vozy, které se nepohybují ve státech, kde se na silnicích používá sůl.
Svolávací akce se sice bude konat již od 27. dubna, nicméně majitelé těchto vozidel už si mají dávat pozor, zda neslyší při jízdě divné zvuky a zda při pohledu pod vůz nemají pocit, že nádrž se vychýlila ze svého místa.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.