Společnost Ram Trucks, která byla do roku 2011 součástí společnosti Dodge, svolává téměř 300 tisíc starších pickupů Ram 1500, kterým hrozí doslova „odpadnutí" nádrže. To je způsobeno zejména posypovou solí, která narušuje strukturu konstrukce, která drží nádrž na místě.
Pickupy (Dodge) Ram 1500 jsou na amerických silnicích považovány za spolehlivé dělníky i držáky, které vydrží mnohé. Nyní ale musela společnost Ram Truck vyhlásit svolávací akci na téměř 300 000 vozidel. Ta se bude vztahovat zejména na modely, které se pohybují v místech, kde se v zimě používá k rozpouštění sněhu a ledu posypová sůl.
Podle vyjádření společnosti Fiat Chrysler Automobiles a amerického Národního úřadu pro správu silniční bezpečnosti totiž hrozí, že u starších modelů Ram 1500 vlivem posypové soli zkoroduje část podpěr, která drží palivovou nádrž. Pokud by se tak stalo, palivová nádrž by se mohla na svém pozici začít pohybovat.
Automobilka je sice přesvědčena, že "zbývající konstrukční prvky" jsou schopny nádrž udržet a její úplně odpadnutí nehrozí, nicméně i přesto se rozhodla svolat zhruba 300 000 vozidel, u kterých bude podpěra palivové nádrže dodatečně vyztužena.
Svolávací akce je omezena pouze na modely Ram 1500 z roku 2009 až 2012, které se navíc pohybují v oblastech s masivním využíváním posypové soli. Jen v USA se jedná o 21 oblastí, které celkově zahrnují cca 270 254 vozidel.
V sousední Kanadě by ale mělo být svoláno dalších 26 676 vozidel, 1 603 automobilů bude svoláno v Mexiku a dalších 5 269 mimo území Severní Ameriky. Automobily vyrobené před rokem 2009 nebo po roce 2012 jsou ze svolávací kampaně vynechány. Stejně tak jako vozy, které se nepohybují ve státech, kde se na silnicích používá sůl.
Svolávací akce se sice bude konat již od 27. dubna, nicméně majitelé těchto vozidel už si mají dávat pozor, zda neslyší při jízdě divné zvuky a zda při pohledu pod vůz nemají pocit, že nádrž se vychýlila ze svého místa.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?