Range Rover rychlejší než Ferrari? Nemožné se stává skutečností

Range Rover Sport SVR
Range Rover Sport SVR, foto: Land Rover
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. března 2018 15:20
Sdílej:

Před pár týdne jsme mohly být svědky extrémního pokusu, během kterého zdolal spíše městský Range Rover Sport s hybridním pohonem 999 schodů vedoucích k tzv. Nebeské bráně. Experiment to byl působivý, ovšem automobilce zřejmě nestačil a tak se vrátila na místo znovu, tentokrát ale s výkonnějším vozem, který si vzal za cíl pokořit rychlostní rekord na tzv. dračí silnici, která k Nebeské bráně vede.

Dosavadním rekordmanem na silnici Tianmen, která měří 11 kilometrů a tvoří ji 99 zatáček, byl italský řidič Fabio Barone, který ji v roce 2016 ve svém Ferrari 458 Italia pokořil ve velice hezkém čase 10 minut a 13 sekund. Lidé z automobilky Land Rover však byli přesvědčeni, že by se silnice dala pokořit rychleji.

Na místo proto vyslali svůj nejvýkonnější model Range Rover Sport SVR, za jehož řidič usedl zkušený závodník ze stáje Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tung. Tomu se nakonec rekord skutečně podařilo překonat, když dosáhl času 9 minut a 51 sekund.

Jak je ale možné, že masivní SUV porazilo agilní sportovní Ferrari? Pojďme se nejprve podívat na řeč čísel. Ferrari 458 Italia je nepatrně slabší, jeho 4.5 litrový motor V8 totiž generuje 570 koní, zatím co kompresorem přeplňovaný 5.0 litrový motor V8 Range Roveru generuje výkon 575 koní, což je historicky nejvyšší výkon v historii automobilky.

Teoreticky je tedy SUV výkonnější, ovšem v praxi je Ferrari výrazně nižší a řidiči tak poskytuje nižší těžiště, díky čemuž by mělo být v zatáčkách snáze ovladatelné. Navíc je Ferrari i lehčí, což by mu také mělo dávat náskok. Jak je ale možní, že Range Rover přesto zvítězil?

Odpověď je potřeba hledat za volantem. Zatím co Range Rover řídil profesionální závodník a vítěz závodu typu Le Mans, za volantem Ferrari seděl "pouze" prezident "Ferrari Club Passione Rossa", což je sociálně-mediální skupina zaměřená na vozy Ferrari. Fabio Barbione tak možná měl zkušenosti s řízením, ovšem profesionálnímu závodníkovi nemůže sahat ani po kotník.

Range Rover však tímto tahem mohl rozehrát zajímavou hru, na kterou by mohly brzy reagovat další automobilky. Segment SUV je totiž v Číně poslední dobou velice populární, takže zatím co u nás se sporťáky předhánějí na Ringu, v Číně by se mohla SUVčka prohánět po silnici Tianmen .

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?