Před pár týdne jsme mohly být svědky extrémního pokusu, během kterého zdolal spíše městský Range Rover Sport s hybridním pohonem 999 schodů vedoucích k tzv. Nebeské bráně. Experiment to byl působivý, ovšem automobilce zřejmě nestačil a tak se vrátila na místo znovu, tentokrát ale s výkonnějším vozem, který si vzal za cíl pokořit rychlostní rekord na tzv. dračí silnici, která k Nebeské bráně vede.
Dosavadním rekordmanem na silnici Tianmen, která měří 11 kilometrů a tvoří ji 99 zatáček, byl italský řidič Fabio Barone, který ji v roce 2016 ve svém Ferrari 458 Italia pokořil ve velice hezkém čase 10 minut a 13 sekund. Lidé z automobilky Land Rover však byli přesvědčeni, že by se silnice dala pokořit rychleji.
Na místo proto vyslali svůj nejvýkonnější model Range Rover Sport SVR, za jehož řidič usedl zkušený závodník ze stáje Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tung. Tomu se nakonec rekord skutečně podařilo překonat, když dosáhl času 9 minut a 51 sekund.
Jak je ale možné, že masivní SUV porazilo agilní sportovní Ferrari? Pojďme se nejprve podívat na řeč čísel. Ferrari 458 Italia je nepatrně slabší, jeho 4.5 litrový motor V8 totiž generuje 570 koní, zatím co kompresorem přeplňovaný 5.0 litrový motor V8 Range Roveru generuje výkon 575 koní, což je historicky nejvyšší výkon v historii automobilky.
Teoreticky je tedy SUV výkonnější, ovšem v praxi je Ferrari výrazně nižší a řidiči tak poskytuje nižší těžiště, díky čemuž by mělo být v zatáčkách snáze ovladatelné. Navíc je Ferrari i lehčí, což by mu také mělo dávat náskok. Jak je ale možní, že Range Rover přesto zvítězil?
Odpověď je potřeba hledat za volantem. Zatím co Range Rover řídil profesionální závodník a vítěz závodu typu Le Mans, za volantem Ferrari seděl "pouze" prezident "Ferrari Club Passione Rossa", což je sociálně-mediální skupina zaměřená na vozy Ferrari. Fabio Barbione tak možná měl zkušenosti s řízením, ovšem profesionálnímu závodníkovi nemůže sahat ani po kotník.
Range Rover však tímto tahem mohl rozehrát zajímavou hru, na kterou by mohly brzy reagovat další automobilky. Segment SUV je totiž v Číně poslední dobou velice populární, takže zatím co u nás se sporťáky předhánějí na Ringu, v Číně by se mohla SUVčka prohánět po silnici Tianmen .
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.