K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Chtěl otestovat Teslu model 3 na okruhu. Dopadlo to hůř, než čekal

-mao / AutoRoad.cz, 12. března 2018, 10:55 Aktualizováno 12.3.2018, 11:33 Google+

Elektromobily Tesla jsou známé hlavně pro svou úchvatnou akceleraci na rovinkách, ovšem okruhy nikdy nebyly jejich silnou doménou. Jeden z majitelů Tesly Model 3 se však rozhodl zjistit, jak si tento "dostupný" elektromobil povede během pár ostrých kol na známé a poměrně obtížné trati Laguna Seca.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model 3 si na okruhu nevedla vůbec špatně, ale nakonec ji zradily brzdy

Tesla Model 3 si na okruhu nevedla vůbec špatně, ale nakonec ji zradily brzdy | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Matt Crowley, majitel modré Tesly Model 3, chtěl na okru vyrazit původně se svým Porsche Cayman GT4, ovšem v tom mu zabránila kontrolka motoru. O zážitek z jízdy na okruhu se však nechtěl připravit a tak vyrazil se svou Teslou. Se zážitky se pak pochlubil jednak na Tesla Motors Club a jednak videm na YouTube.

Model 3 nebyl konstruován jako závodní vůz, ale spíše jako dostupný přepravní prostředek pro rodiny - tohle vystoupení na závodním okruhu tak byla možná celosvětová premiéra. Matt však byl relativně dobře připraven, neboť jeho Tesla s dojezdem 310 mil (500 km) měla nazuty kvalitní pneumatiky Pirelli PZero Nero GT a její podvozek byl snížek o 3,8 cm.

Když Matt přijel na okruh, Tesla mu zobrazovala zbývající dojezd cca 229 mil (368,5 km), ovšem po devíti ostrých kolech se dojezd zcvrkl na 94 mil, tedy cca 151,2 km. Jedno kolo na okruhu Laguna Seca přitom měří cca 2.2 míle (3.5 km), takže během devíti kol ujel cca 19.8 míle (31.8 kilometru).

Ztráta energie na okruhu tedy byla výrazná, ovšem je potřeba vzít v potaz, jaké nároky jsou na elektromobil během ostrých jízd vyvíjeny. Někteří poukazují i na to, že je v podstatě zázrak, že se Tesla po pár kolech nepřepnula do úsporného režimu kvůli příliš vysoké teplotě nebo příliš velké ztrátě energie.

Jedinou věcí, která na Tesle nakonec zradila, tak byly brzdy. Už během jízdy po okruhu se projevoval jejich výrazně slábnoucí účinek, ovšem po příjezdu domů čekala na Matta nemilé překvapení. Po zvednutí auta na zvedák a rozebrání třmenů brzdy se zjistilo, že z brzdových destiček téměř nic nezbylo. Matt proto zodpovědně nechtěl nic riskovat a pro odvoz Tesly do servisu si zavolal odtahovku.

Tesla Model 3 na okruhu Laguna Seca (20:33) | zdroj: youtube.com

Zajímavé však je, že těžká Tesla si na okruhu nevedla vůbec špatně. I z videa je vidět, že řidiči některých BMW před sebe Teslu ochotně pouští, neboť se jim slušně lepí na paty. Nejrychlejší kolo, kterého Matt dosáhl, pak mělo hodnotu 1:57.50. Matt ale není profesionální závodník a rozhodně nehnal Teslu na kraj možností. 

img-responsive

Z brzdových destiček Tesly Model 3 toho moc nezbylo | foto: youtube.com

Nejrychlejší kolo přitom s v první generací vozu Honda / Acura NSX zajel v čase 1:54.74 Steve Millen. Pokud by tedy Tesla vyrazila se zkušenějším řidičem a odolnějšími brzdami, možná by mohl být rekord okruhu v ohrožení. Na to si ale nejspíš budeme muset ještě počkat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Chtěl otestovat Teslu model 3 na okruhu. Dopadlo to hůř, než čekal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Růžový Land Rover série 2A v úpravě pro pouštní nasazení jednotek SAS se zapsal do historie pod přezdívkou Pink Panther

Růžový Land Rover jako tajná zbraň SAS? Pink Panther děsil nepřátele kdekoliv se objevil

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda pokračuje v rekordním tempu, prodeje táhnou hlavně SUV

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny

Škoda se pořádně odvázala! Čínský Kodiaq GT chce konkurovat BMW i Mercedesu

Ilustrační foto

Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Touareg je „vždy připojen“ i bez mobilního telefonu

Bez internetu ani ránu? Nový Touareg je díky eSIM neustále připojen k nejrychlejší síti

GPS

Zrádná GPS? Co vám hrozí na dovolené, pokud se dobře nepřipravíte?

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

Nové Audi Q8 dostalo české ceny, základ pořídíte za necelé 2 miliony

Nabouraný McLaren 720S za 6.6 milionu (zdroj: Jalopnik / Fairfax County Police Department (Sergeant Christopher Sharp))

V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

reklama
reklama

Doporučujeme

Ford Mustang (2019) California Special

Ford opět sází na retro, Mustang California Special se vrací do 60. let

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud