Chtěl otestovat Teslu model 3 na okruhu. Dopadlo to hůř, než čekal

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. března 2018, 10:55 Aktualizováno 12.3.2018, 11:33 Google+

Elektromobily Tesla jsou známé hlavně pro svou úchvatnou akceleraci na rovinkách, ovšem okruhy nikdy nebyly jejich silnou doménou. Jeden z majitelů Tesly Model 3 se však rozhodl zjistit, jak si tento "dostupný" elektromobil povede během pár ostrých kol na známé a poměrně obtížné trati Laguna Seca.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model 3 si na okruhu nevedla vůbec špatně, ale nakonec ji zradily brzdy

Tesla Model 3 si na okruhu nevedla vůbec špatně, ale nakonec ji zradily brzdy | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Matt Crowley, majitel modré Tesly Model 3, chtěl na okru vyrazit původně se svým Porsche Cayman GT4, ovšem v tom mu zabránila kontrolka motoru. O zážitek z jízdy na okruhu se však nechtěl připravit a tak vyrazil se svou Teslou. Se zážitky se pak pochlubil jednak na Tesla Motors Club a jednak videm na YouTube.

Model 3 nebyl konstruován jako závodní vůz, ale spíše jako dostupný přepravní prostředek pro rodiny - tohle vystoupení na závodním okruhu tak byla možná celosvětová premiéra. Matt však byl relativně dobře připraven, neboť jeho Tesla s dojezdem 310 mil (500 km) měla nazuty kvalitní pneumatiky Pirelli PZero Nero GT a její podvozek byl snížek o 3,8 cm.

Když Matt přijel na okruh, Tesla mu zobrazovala zbývající dojezd cca 229 mil (368,5 km), ovšem po devíti ostrých kolech se dojezd zcvrkl na 94 mil, tedy cca 151,2 km. Jedno kolo na okruhu Laguna Seca přitom měří cca 2.2 míle (3.5 km), takže během devíti kol ujel cca 19.8 míle (31.8 kilometru).

Ztráta energie na okruhu tedy byla výrazná, ovšem je potřeba vzít v potaz, jaké nároky jsou na elektromobil během ostrých jízd vyvíjeny. Někteří poukazují i na to, že je v podstatě zázrak, že se Tesla po pár kolech nepřepnula do úsporného režimu kvůli příliš vysoké teplotě nebo příliš velké ztrátě energie.

Jedinou věcí, která na Tesle nakonec zradila, tak byly brzdy. Už během jízdy po okruhu se projevoval jejich výrazně slábnoucí účinek, ovšem po příjezdu domů čekala na Matta nemilé překvapení. Po zvednutí auta na zvedák a rozebrání třmenů brzdy se zjistilo, že z brzdových destiček téměř nic nezbylo. Matt proto zodpovědně nechtěl nic riskovat a pro odvoz Tesly do servisu si zavolal odtahovku.

Tesla Model 3 na okruhu Laguna Seca (20:33) | zdroj: youtube.com

Zajímavé však je, že těžká Tesla si na okruhu nevedla vůbec špatně. I z videa je vidět, že řidiči některých BMW před sebe Teslu ochotně pouští, neboť se jim slušně lepí na paty. Nejrychlejší kolo, kterého Matt dosáhl, pak mělo hodnotu 1:57.50. Matt ale není profesionální závodník a rozhodně nehnal Teslu na kraj možností. 

img-responsive

Z brzdových destiček Tesly Model 3 toho moc nezbylo | foto: youtube.com

Nejrychlejší kolo přitom s v první generací vozu Honda / Acura NSX zajel v čase 1:54.74 Steve Millen. Pokud by tedy Tesla vyrazila se zkušenějším řidičem a odolnějšími brzdami, možná by mohl být rekord okruhu v ohrožení. Na to si ale nejspíš budeme muset ještě počkat.

Vytisknout

Diskuze: Chtěl otestovat Teslu model 3 na okruhu. Dopadlo to hůř, než čekal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Mustang (2019) California Special

Ford opět sází na retro, Mustang California Special se vrací do 60. let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud