Citroën « C3 CITY PARK »

ar1, 21. června 2005, 21:35 Google+

Citroën znovu prokazuje své novátorské schopnosti a přichází s vozem dokonale přizpůsobeným městskému provozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C3

C3 | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

Zcela nový systém

« C3 City Park » je vybaven vyspělým systémem pomoci při parkovacím manévru. Řidiči pomáhá poloautomatické zařízení a je naváděn pomocí centrální obrazovky a hlasovým zařízením.

Systém zahrnuje dvě funkce :
- Vyhledání místa pro zaparkování do mezery mezi vozidly
Počítač kontroluje vzdálenost mezi zaparkovanými vozidly a informuje řidiče o možnosti zaparkování.

- Poloautomatická asistence při parkování
Vůz se sám postará o natočení kol s ohledem na svou polohu a na polohu ostatních vozů nebo překážek vymezujících zjištěné místo pro zaparkování. Systém slouží jako « kopilot », který řidiči dává instrukce pro provedení zbývající části parkovacího manévru.

Princip činnosti

Řidič aktivuje detekci volného místa pomocí tlačítka umístěného na středové konzole (detekce se uvede do činnosti automaticky na pravé straně, po zapnutí směrových světel na levé straně). Tuto detekci, která může být prováděna při rychlosti nižší než 25 km/h, zajišťují tři snímače vzdálenosti, umožňující přesně lokalizovat okolní překážky. Snímače jsou zabudované v předním a zadním nárazníku.

Když je zjištěno dostatečně velké místo pro zaparkování, je vydán zvukový signál. V tomto případě může být asistence při parkovacím manévru potvrzena řidičem při zastavení vozu a poté může být zahájen manévr.

Řidič, který je zcela zbaven nutnosti otáčet volantem, pouze popojíždí s vozidlem dopředu nebo dozadu podle vydávaných optických a zvukových instrukcí. Automatické otáčení volantu je plynulé a závisí na změně polohy vozidla.

Systém může být kdykoliv deaktivován, například pohybem volantu, jestliže si řidič přeje vzít řízení znovu do svých rukou.

- CITROËN -
Vytisknout

Diskuze: Citroën « C3 CITY PARK »

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Clio

Renault Clio III: Větší než kdy před tím

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  3. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud