Morgan se loučí s posledním mohykánem, v Ženevě představil dva speciály s motorem V8

Morgan Aero GT
Morgan Aero GT, foto: Morgan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. března 2018 12:51
Sdílej:

Britská automobilka Morgan nepatří k těm nejprogresivnějším hráčům na automobilovém trhu, přesto je o jejich tradičně pojaté modely zájem. Všechno hezké ale končí a tak i Morgan ohlásil konec svých atmosferických osmiválců. Loučí se s nimi ale s noblesou: dvěma speciálními modely.

Morgan přivezl na letošní ročník ženevského autosalonu hned dva speciální modely, Aero GT a Plus 8 50th Anniversary Edition. Oba jsou poháněny 4.8 litrovými motory V8 z dílen BMW a oba produkují 367 koní. Pro automobilku je to však naposledy, kdy tyto motory pod kapotou svých vozů nasazuje.

A zatím co motory jsou stejné, rozdíl mezi karoseriemi je ohromný. Oba vozy jsou sice dvoumístné otevřené roadstery, ovšem Aero GT může být vybaveno i zvláštní pevnou střechou. Aero GT se navíc celkově nese v duchu moderního designu, zatím co Plus 8 spíš sází na klasiku.

Rozdíl je také v počtu vyrobených kusů. Oba vozy jsou sice součástí speciální edice, ovšem zatím co Plus 8 bude vyrobeno v 50 kusech, Aero GT bude vyrobeno jen v osmi exemplářích - a všechny už mají svého kupce.

Kromě loučení se s atmosferickými motory V8 jde ale i o rozlučku s modelem Aero 8, na jehož základě je model Aero GT postaven. Model Plus 8 by se pak mohl dříve nebo později objevit s jiným (přeplňovaným motorem. Už během tohoto roku bychom se ale také měli dočkat zahájení výroby elektrické tříkolky, která bude pro Morgan dalším výrazný krokem kupředu.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?