Ruský automobilový průmysl je plný šílených kousků, ovšem i místní zakázkoví výrobci či úpravci aut se umí na některých strojích vyřádit zajímavým způsobem. Skvělým důkazem budiž tato tajemná parodie na hot-rod, jejíž celá karoserie je potažena pravou bizoní kůží.
Z fotografií, které se na internetu začaly objevovat kolem roku 2013, je velice těžké identifikovat, jaký automobil se stal základem pro tuto zvláštní stavbu. Podle videa, publikovaného na YouTube účtu Ruptly, by se mělo jednat o starší Peugeot, jehož karoserie však prošla výraznou modifikací a nakonec byla kompletně vyrobena z laminátu.
Laminát ušetřil zhruba 40 % původní hmotnosti karoserie, ovšem aby něco vydržel, dostalo se mu "úpravy" ve stylu Buffalo Billa. Pokud máte rádi styl amerických automobilů z 60. let, možná si tenhle stroj zamilujete. Pokud ale preferujete ochranu zvířat a ohrožených druhů, pravděpodobně budete stroj upřímně nenávidět.
Ať už se ale postavíte na jakoukoliv stranu barikády, rozhodně budete žasnout nad cenou téměř dvou milionů euro, za kterou před lety vůz prodávala ruská designérská skupina "Workshop of Functional Luxury". Největší hodnotu na voze přitom má právě jeho kontroverzní karoserie, která je celá potažená pravou bizoní kůží, zpracovanou odborníky ze středního východu.
Kůže se však nenachází jen na karoserii, ale také pod ní. Speciální kožený obal dostaly různé části motoru nebo víčko nádrže. Další kůže se nachází v zavazadlovém prostoru a samozřejmě i v interiéru. Ostatně interiér je sám o sobě jen další ukázkou různých kožených doplňků. Pro milovníky kůže to může být ráj, na nás to ale působí spíše nevkusně.
Pokud by vás zajímalo, kolik toho kůže na karoserii vydrží, pak prý nemusíte mít obavy. Díky zpracování tradičními metodami, používanými na středním východě po stovky let, by měla být odolná vůči vodě, horkům panujícím na středním východě i krutým mrazům, se kterými se v Rusku pravidelně potýkají.
Jak už jsme výše avizovali, o technice vozu se toho příliš zjistit nepovedlo. Víme však, že pod kapotou se ukrývá 2.5 litrový benzínový šestiválec, který skrze automatickou převodovku posílá výkon na zadní kola. Zajímavostí je také volant umístěný na pravé straně, ačkoliv vůz jezdil po ruských silnicích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.