BMW představilo upravené M4 DTM. Zkrotit ho bude chtít zkušenosti a odvahu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. března 2018, 10:30 Google+

Automobilky BMW a Mercedes spolu soupeří v celé řadě odvětví, ovšem tento rok je to naposledy, co se utkají na závodech DTM. Mercedes se nejspíš bude snažit rozloučit z prvních míst, ovšem předtím si bude muset poradit s novým BMW M4 DTM, se kterým se automobilka před pár dny pochlubila

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M4 DTM 2018

BMW M4 DTM 2018 | foto: BMW

Sdílejte článek

V základech zůstává nové BMW M4 DTM stejné, ovšem vzhledem k novým regulacím omezující míru přítlaku sáhli konstruktéři do jeho aerodynamické výbavy a trochu ji očesali. Nový model tak bude nepatrně rychlejší a navíc bude od pilota vyžadovat více zkušeností, více uvažování a bezpochyby i vyšší soustředění.

Designové změny jsou vidět již na první pohled, přesto nám ale BMW přichystalo i praktickou tabulku, která srovnává změny mezi minulým a současným provedením. Z boku si tak můžeme všimnou zjednodušení vzduchových kanálků, které navíc přišly o svou bodní stěnu. Na krajích předního nárazníků ubyly karbonové usměrňovače proudění vzduchu a zadní část byla také výrazným způsobem zjednodušena.

Bruno Spengler, šampion z roku 2012, už se nemůže dočkat, až novou generaci BMW M4 DTM 2018 vyveze na závodní trať. "Méně přítlaku bude znamenat větší výzvu pro řidiče, kteří jezdí s autem na limitu. Nové regulace také vyvíjí vyšší tlak na konstruktéry a jejich práci při ladění vozu, neboť nyní bude mechanická přilnavost důležitější než kdy dřív."

Kanadský řidič však není jediný, kdo usedne za volant nové M4 DTM. Spolu s ním si nové DTM užije i Philipp Eng, Joel Eriksson, Augusto Farfus, Marco Wittmann nebo Timo Glock. Ti všichni se pak na startovním roštu utkají s konkurencí v podobně Audi RS5 nebo Mercedes-AMG C63. Největší konkurence se pak očekává právě od druhého jmenovaného, neboť pro Mercedes se jedná o poslední sezónu v DTM.

Vytisknout

Diskuze: BMW představilo upravené M4 DTM. Zkrotit ho bude chtít zkušenosti a odvahu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hostesky se během let staly neodmyslitelnou součástí autosalonů

Konec krásných hostesek na autosalonech? Automobilky svírá strach

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud