Automobilky BMW a Mercedes spolu soupeří v celé řadě odvětví, ovšem tento rok je to naposledy, co se utkají na závodech DTM. Mercedes se nejspíš bude snažit rozloučit z prvních míst, ovšem předtím si bude muset poradit s novým BMW M4 DTM, se kterým se automobilka před pár dny pochlubila
V základech zůstává nové BMW M4 DTM stejné, ovšem vzhledem k novým regulacím omezující míru přítlaku sáhli konstruktéři do jeho aerodynamické výbavy a trochu ji očesali. Nový model tak bude nepatrně rychlejší a navíc bude od pilota vyžadovat více zkušeností, více uvažování a bezpochyby i vyšší soustředění.
Designové změny jsou vidět již na první pohled, přesto nám ale BMW přichystalo i praktickou tabulku, která srovnává změny mezi minulým a současným provedením. Z boku si tak můžeme všimnou zjednodušení vzduchových kanálků, které navíc přišly o svou bodní stěnu. Na krajích předního nárazníků ubyly karbonové usměrňovače proudění vzduchu a zadní část byla také výrazným způsobem zjednodušena.
Bruno Spengler, šampion z roku 2012, už se nemůže dočkat, až novou generaci BMW M4 DTM 2018 vyveze na závodní trať. "Méně přítlaku bude znamenat větší výzvu pro řidiče, kteří jezdí s autem na limitu. Nové regulace také vyvíjí vyšší tlak na konstruktéry a jejich práci při ladění vozu, neboť nyní bude mechanická přilnavost důležitější než kdy dřív."
Kanadský řidič však není jediný, kdo usedne za volant nové M4 DTM. Spolu s ním si nové DTM užije i Philipp Eng, Joel Eriksson, Augusto Farfus, Marco Wittmann nebo Timo Glock. Ti všichni se pak na startovním roštu utkají s konkurencí v podobně Audi RS5 nebo Mercedes-AMG C63. Největší konkurence se pak očekává právě od druhého jmenovaného, neboť pro Mercedes se jedná o poslední sezónu v DTM.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.