Automobilky BMW a Mercedes spolu soupeří v celé řadě odvětví, ovšem tento rok je to naposledy, co se utkají na závodech DTM. Mercedes se nejspíš bude snažit rozloučit z prvních míst, ovšem předtím si bude muset poradit s novým BMW M4 DTM, se kterým se automobilka před pár dny pochlubila
V základech zůstává nové BMW M4 DTM stejné, ovšem vzhledem k novým regulacím omezující míru přítlaku sáhli konstruktéři do jeho aerodynamické výbavy a trochu ji očesali. Nový model tak bude nepatrně rychlejší a navíc bude od pilota vyžadovat více zkušeností, více uvažování a bezpochyby i vyšší soustředění.
Designové změny jsou vidět již na první pohled, přesto nám ale BMW přichystalo i praktickou tabulku, která srovnává změny mezi minulým a současným provedením. Z boku si tak můžeme všimnou zjednodušení vzduchových kanálků, které navíc přišly o svou bodní stěnu. Na krajích předního nárazníků ubyly karbonové usměrňovače proudění vzduchu a zadní část byla také výrazným způsobem zjednodušena.
Bruno Spengler, šampion z roku 2012, už se nemůže dočkat, až novou generaci BMW M4 DTM 2018 vyveze na závodní trať. "Méně přítlaku bude znamenat větší výzvu pro řidiče, kteří jezdí s autem na limitu. Nové regulace také vyvíjí vyšší tlak na konstruktéry a jejich práci při ladění vozu, neboť nyní bude mechanická přilnavost důležitější než kdy dřív."
Kanadský řidič však není jediný, kdo usedne za volant nové M4 DTM. Spolu s ním si nové DTM užije i Philipp Eng, Joel Eriksson, Augusto Farfus, Marco Wittmann nebo Timo Glock. Ti všichni se pak na startovním roštu utkají s konkurencí v podobně Audi RS5 nebo Mercedes-AMG C63. Největší konkurence se pak očekává právě od druhého jmenovaného, neboť pro Mercedes se jedná o poslední sezónu v DTM.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).