BMW představilo upravené M4 DTM. Zkrotit ho bude chtít zkušenosti a odvahu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. března 2018, 10:30 Google+

Automobilky BMW a Mercedes spolu soupeří v celé řadě odvětví, ovšem tento rok je to naposledy, co se utkají na závodech DTM. Mercedes se nejspíš bude snažit rozloučit z prvních míst, ovšem předtím si bude muset poradit s novým BMW M4 DTM, se kterým se automobilka před pár dny pochlubila

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M4 DTM 2018

BMW M4 DTM 2018 | foto: BMW

Sdílejte článek

V základech zůstává nové BMW M4 DTM stejné, ovšem vzhledem k novým regulacím omezující míru přítlaku sáhli konstruktéři do jeho aerodynamické výbavy a trochu ji očesali. Nový model tak bude nepatrně rychlejší a navíc bude od pilota vyžadovat více zkušeností, více uvažování a bezpochyby i vyšší soustředění.

Designové změny jsou vidět již na první pohled, přesto nám ale BMW přichystalo i praktickou tabulku, která srovnává změny mezi minulým a současným provedením. Z boku si tak můžeme všimnou zjednodušení vzduchových kanálků, které navíc přišly o svou bodní stěnu. Na krajích předního nárazníků ubyly karbonové usměrňovače proudění vzduchu a zadní část byla také výrazným způsobem zjednodušena.

Bruno Spengler, šampion z roku 2012, už se nemůže dočkat, až novou generaci BMW M4 DTM 2018 vyveze na závodní trať. "Méně přítlaku bude znamenat větší výzvu pro řidiče, kteří jezdí s autem na limitu. Nové regulace také vyvíjí vyšší tlak na konstruktéry a jejich práci při ladění vozu, neboť nyní bude mechanická přilnavost důležitější než kdy dřív."

Kanadský řidič však není jediný, kdo usedne za volant nové M4 DTM. Spolu s ním si nové DTM užije i Philipp Eng, Joel Eriksson, Augusto Farfus, Marco Wittmann nebo Timo Glock. Ti všichni se pak na startovním roštu utkají s konkurencí v podobně Audi RS5 nebo Mercedes-AMG C63. Největší konkurence se pak očekává právě od druhého jmenovaného, neboť pro Mercedes se jedná o poslední sezónu v DTM.

Vytisknout

Diskuze: BMW představilo upravené M4 DTM. Zkrotit ho bude chtít zkušenosti a odvahu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Hostesky se během let staly neodmyslitelnou součástí autosalonů

Konec krásných hostesek na autosalonech? Automobilky svírá strach

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud