Honda zaútočila na světové okruhy, Civic Type R má lámat jejich rekordy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. února 2018, 09:35 Google+

Společnost Honda povolala skupinu slavných závodních jezdců, kteří mají za úkol stanovit nové okruhové traťové rekordy na prominentních evropských závodních dráhách, a usiluje tím o upevnění špičkového postavení oceněného vozu Civic Type R.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic Type R

Honda Civic Type R | foto: Honda

Sdílejte článek

Ačkoliv úplná jezdecká sestava ještě není finalizována, společnost Honda potvrdila, že této výzvy se zúčastní také Jenson Button (Spojené království), bývalý mistr světa ve Formuli 1, který v současnosti působí v sérii Super GT ve vozu NSX. K Jensonovi se v rámci této výzvy připojí jezdci z mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko), Esteban Guerrieri (Argentina), a také hvězda série Super GT ve vozu NSX, Bertrand Baguette (Belgie).

Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, byly stanoveny nové okruhové traťové rekordy na okruzích Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril a Hungaroring s vozem Civic Type R předchozí generace. Mezi jezdci byli závodníci ze seriálu British Touring Car Championship a World Touring Car Championship.

V rámci této akce v roce 2018 bude Honda usilovat o překonání časů dosažených na okruzích Silverstone (Spojené království), Spa-Francorchamps (Belgie) a Estoril (Portugalsko) z roku 2016 a ještě budou oznámeny další dráhy. 

Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružící a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.

Nový vůz Honda Civic Type R je poháněn 2,0-litrovým motorem VTEC TURBO, který nabízí maximální výkon 320 HP při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm při 2 500 až 4 500 ot./min. Vůz dosahuje maximální rychlost 272 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut, 43,8 sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Honda zaútočila na světové okruhy, Civic Type R má lámat jejich rekordy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Palubní deska vzácného konceptu Ferrari Sergio

Tak tohle je síla! Ferrari mělo tiše tolerovat stáčení tachometrů. Kde je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud