Společnost Honda povolala skupinu slavných závodních jezdců, kteří mají za úkol stanovit nové okruhové traťové rekordy na prominentních evropských závodních dráhách, a usiluje tím o upevnění špičkového postavení oceněného vozu Civic Type R.
Ačkoliv úplná jezdecká sestava ještě není finalizována, společnost Honda potvrdila, že této výzvy se zúčastní také Jenson Button (Spojené království), bývalý mistr světa ve Formuli 1, který v současnosti působí v sérii Super GT ve vozu NSX. K Jensonovi se v rámci této výzvy připojí jezdci z mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko), Esteban Guerrieri (Argentina), a také hvězda série Super GT ve vozu NSX, Bertrand Baguette (Belgie).
Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, byly stanoveny nové okruhové traťové rekordy na okruzích Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril a Hungaroring s vozem Civic Type R předchozí generace. Mezi jezdci byli závodníci ze seriálu British Touring Car Championship a World Touring Car Championship.
V rámci této akce v roce 2018 bude Honda usilovat o překonání časů dosažených na okruzích Silverstone (Spojené království), Spa-Francorchamps (Belgie) a Estoril (Portugalsko) z roku 2016 a ještě budou oznámeny další dráhy.
Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružící a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.
Nový vůz Honda Civic Type R je poháněn 2,0-litrovým motorem VTEC TURBO, který nabízí maximální výkon 320 HP při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm při 2 500 až 4 500 ot./min. Vůz dosahuje maximální rychlost 272 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut, 43,8 sekundy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?