Honda zaútočila na světové okruhy, Civic Type R má lámat jejich rekordy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. února 2018, 09:35 Google+

Společnost Honda povolala skupinu slavných závodních jezdců, kteří mají za úkol stanovit nové okruhové traťové rekordy na prominentních evropských závodních dráhách, a usiluje tím o upevnění špičkového postavení oceněného vozu Civic Type R.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic Type R

Honda Civic Type R | foto: Honda

Sdílejte článek

Ačkoliv úplná jezdecká sestava ještě není finalizována, společnost Honda potvrdila, že této výzvy se zúčastní také Jenson Button (Spojené království), bývalý mistr světa ve Formuli 1, který v současnosti působí v sérii Super GT ve vozu NSX. K Jensonovi se v rámci této výzvy připojí jezdci z mistrovství WTCR Tiago Monteiro (Portugalsko), Esteban Guerrieri (Argentina), a také hvězda série Super GT ve vozu NSX, Bertrand Baguette (Belgie).

Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, byly stanoveny nové okruhové traťové rekordy na okruzích Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza, Estoril a Hungaroring s vozem Civic Type R předchozí generace. Mezi jezdci byli závodníci ze seriálu British Touring Car Championship a World Touring Car Championship.

V rámci této akce v roce 2018 bude Honda usilovat o překonání časů dosažených na okruzích Silverstone (Spojené království), Spa-Francorchamps (Belgie) a Estoril (Portugalsko) z roku 2016 a ještě budou oznámeny další dráhy. 

Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Nejnovější vůz, který nosí slavný červený emblém „H“, byl součástí nejrozsáhlejšího vývojového programu zcela nové desáté generace Civic v dosavadní historii značky Honda. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružící a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.

Nový vůz Honda Civic Type R je poháněn 2,0-litrovým motorem VTEC TURBO, který nabízí maximální výkon 320 HP při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm při 2 500 až 4 500 ot./min. Vůz dosahuje maximální rychlost 272 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy. V dubnu 2017 se vůz z vývoje pro sériovou výrobu stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut, 43,8 sekundy.

Vytisknout

Diskuze: Honda zaútočila na světové okruhy, Civic Type R má lámat jejich rekordy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Palubní deska vzácného konceptu Ferrari Sergio

Tak tohle je síla! Ferrari mělo tiše tolerovat stáčení tachometrů. Kde je…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud