Zima v Česku ukazuje svou silnou stránku a řidiči denně bojují při ranním startování svých miláčků s námrazou. Podívali jsme se proto, jak se s nepříjemnou prací nejlépe vypořádat.
Pro mnohé z nás se stal z ranního škrábání téměř rituál. Pokud totiž nevlastníme garáž a v noci spadne teplota pod nulu, tak se této nepříjemné práci skoro nelze vyhnout. Existuje ale několik alternativ, jak se s námrazou vypořádat.
1) Klasické škrábání
K mechanickému odstranění námrazy lze použít vícero pomůcek. Specializované obchody dnes nabízejí například klasické špachtle. Je ale možné si pořídit špachtli, která je připevněná k rukavici. To je hned škrábání příjemnější, když nezebou ruce. Ti otrlejší z nás zase využívají kreditní karty.
2) Rozmrazovač ve spreji
Stále populárnější je využití chemie. K dostání jsou rozmrazovače na bázi lihu v rozprašovači. Rozmrazovač potom stačí nastříkat na sklo a nechat chvíli působit. Námraza povolí a stane se z ní kašovitá hmota. Ta se dá jednoduše setřít škrabkou nebo i stěračem.
3) Poslouží i karton
Stejně jako se v létě používají různá stínidla, aby se vůz nerozpaloval, tak v zimě lze využít například karton nebo klasické noviny. Na přední sklo je ale potřeba karton přichytit z vnější strany. Třeba pomocí stěračů.
4) Jen ne horkou vodu!
Horká voda samozřejmě v krátkodobém hledisku zamrzlé sklo rozmrazí, ale vyvoláním obrovského teplotního rozdílu může sklo prasknout.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.