Zhruba před rokem se objevilo obvinění, podle kterého italská automobilka Ferrari tiše tolerovala stáčení tachometrů ojetých Ferrari, čímž mohla dramaticky (a samozřejmě nezákonně) ovlivňovat jejich hodnotu. Tehdejší obvinění padlo od dlouhodobého prodejce těchto vozidel, nicméně nyní přicházejí nové informace z prestižního deníku Daily Mail, kterému se prý navíc podařilo dohledat jasné důkazy
Obvinění proti Ferrari vznesl jistý Robert “Bud” Root, podle kterého používali technici Ferrari diagnostické zařízení DEIS Tester, které je jinak potřeba k většině servisních zásahů, k záměrnému nulování tachometrů a nastavování nižšího nájezdu.
Normálně by to znělo jako pochybení jednotlivce, ovšem vzhledem ke schopnostem tohoto zařízení bylo potřeba nechat každou podobnou úpravu schválit vedením přímo ve Ferrari. A právě to neměl být problém ani v případě stáčení kilometrů, čímž mohla automobilka vcelku dramatickým způsobem zvyšovat ceny automobilů. A navíc systematicky.
Nepřímým důkazem viny jak pak podle Jalopniku i Daily Mail dokument od soudu, který prokazuje, že automobilka Ferrari dne 15. března 2017 zablokovala na diagnostice program "NQS ECU reset cycle", který sloužil právě k mazání / úpravě počtu najetých kilometrů. Spolu s úpravou samotného zařízení by pak mělo dojít i na opravu servisních postupů a výukových materiálů.
Stáčení najetých kilometrů je problém v takřka každé zemi světa, nicméně v případě luxusních sportovních automobilů značky Ferrari mohli zákazníci přijít až o několik milionů dolarů, tedy několik desítek milionu korun. Únik této zprávy pak příznivce automobilky nepatrně zaskočil a nyní se očekává malé zemětřesení na trhu s ojetými Ferrari.
Redaktoři webu Jalopnik se obrátili s žádostí o vysvětlení celého sporu přímo na americké zastoupení Ferrari, stejně jako redaktor Daily Mail, který je o pár dnů předběhl. V reakci na dotaz Daily Mail pak Krista Florin, ředitel pro komunikaci, uvedl, že automobilka ani technici nepodnikali žádné kroky v rozporu se zákonem. Samotné stažení / zablokování software pak mělo být dlouhodobě plánovanou akcí.
Podle tiskové zprávy vydané automobilkou Ferrari však není stažení / úprava aplikace žádným přiznáním. Automobilka tak nejspíš pouze reaguje na nepříliš populární pozornost. Na svou obranu také automobilka uvedla, že funkce schopná vymazat / upravit data z tachometru byla funkční pouze do prvních 500 kilometrů.
Na první pohled se tak může zdát, že tato metoda je pro překupníky s automobily zcela zbytečná. Na druhou stranu se ale může jednat pouze o obranu automobilky, která chce předejít poprasku na trhu, který by si jistě vyžádal snížení cen a pomalé "zdostupnění" i těch nejúžasnějších a nejextrémnějších vozů, u kterých by se objevilo sebemenší podezření na "profesionálně" stočený tachometr.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.