Zhruba před rokem se objevilo obvinění, podle kterého italská automobilka Ferrari tiše tolerovala stáčení tachometrů ojetých Ferrari, čímž mohla dramaticky (a samozřejmě nezákonně) ovlivňovat jejich hodnotu. Tehdejší obvinění padlo od dlouhodobého prodejce těchto vozidel, nicméně nyní přicházejí nové informace z prestižního deníku Daily Mail, kterému se prý navíc podařilo dohledat jasné důkazy
Obvinění proti Ferrari vznesl jistý Robert “Bud” Root, podle kterého používali technici Ferrari diagnostické zařízení DEIS Tester, které je jinak potřeba k většině servisních zásahů, k záměrnému nulování tachometrů a nastavování nižšího nájezdu.
Normálně by to znělo jako pochybení jednotlivce, ovšem vzhledem ke schopnostem tohoto zařízení bylo potřeba nechat každou podobnou úpravu schválit vedením přímo ve Ferrari. A právě to neměl být problém ani v případě stáčení kilometrů, čímž mohla automobilka vcelku dramatickým způsobem zvyšovat ceny automobilů. A navíc systematicky.
Nepřímým důkazem viny jak pak podle Jalopniku i Daily Mail dokument od soudu, který prokazuje, že automobilka Ferrari dne 15. března 2017 zablokovala na diagnostice program "NQS ECU reset cycle", který sloužil právě k mazání / úpravě počtu najetých kilometrů. Spolu s úpravou samotného zařízení by pak mělo dojít i na opravu servisních postupů a výukových materiálů.
Stáčení najetých kilometrů je problém v takřka každé zemi světa, nicméně v případě luxusních sportovních automobilů značky Ferrari mohli zákazníci přijít až o několik milionů dolarů, tedy několik desítek milionu korun. Únik této zprávy pak příznivce automobilky nepatrně zaskočil a nyní se očekává malé zemětřesení na trhu s ojetými Ferrari.
Redaktoři webu Jalopnik se obrátili s žádostí o vysvětlení celého sporu přímo na americké zastoupení Ferrari, stejně jako redaktor Daily Mail, který je o pár dnů předběhl. V reakci na dotaz Daily Mail pak Krista Florin, ředitel pro komunikaci, uvedl, že automobilka ani technici nepodnikali žádné kroky v rozporu se zákonem. Samotné stažení / zablokování software pak mělo být dlouhodobě plánovanou akcí.
Podle tiskové zprávy vydané automobilkou Ferrari však není stažení / úprava aplikace žádným přiznáním. Automobilka tak nejspíš pouze reaguje na nepříliš populární pozornost. Na svou obranu také automobilka uvedla, že funkce schopná vymazat / upravit data z tachometru byla funkční pouze do prvních 500 kilometrů.
Na první pohled se tak může zdát, že tato metoda je pro překupníky s automobily zcela zbytečná. Na druhou stranu se ale může jednat pouze o obranu automobilky, která chce předejít poprasku na trhu, který by si jistě vyžádal snížení cen a pomalé "zdostupnění" i těch nejúžasnějších a nejextrémnějších vozů, u kterých by se objevilo sebemenší podezření na "profesionálně" stočený tachometr.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.