Zhruba před rokem se objevilo obvinění, podle kterého italská automobilka Ferrari tiše tolerovala stáčení tachometrů ojetých Ferrari, čímž mohla dramaticky (a samozřejmě nezákonně) ovlivňovat jejich hodnotu. Tehdejší obvinění padlo od dlouhodobého prodejce těchto vozidel, nicméně nyní přicházejí nové informace z prestižního deníku Daily Mail, kterému se prý navíc podařilo dohledat jasné důkazy
Obvinění proti Ferrari vznesl jistý Robert “Bud” Root, podle kterého používali technici Ferrari diagnostické zařízení DEIS Tester, které je jinak potřeba k většině servisních zásahů, k záměrnému nulování tachometrů a nastavování nižšího nájezdu.
Normálně by to znělo jako pochybení jednotlivce, ovšem vzhledem ke schopnostem tohoto zařízení bylo potřeba nechat každou podobnou úpravu schválit vedením přímo ve Ferrari. A právě to neměl být problém ani v případě stáčení kilometrů, čímž mohla automobilka vcelku dramatickým způsobem zvyšovat ceny automobilů. A navíc systematicky.
Nepřímým důkazem viny jak pak podle Jalopniku i Daily Mail dokument od soudu, který prokazuje, že automobilka Ferrari dne 15. března 2017 zablokovala na diagnostice program "NQS ECU reset cycle", který sloužil právě k mazání / úpravě počtu najetých kilometrů. Spolu s úpravou samotného zařízení by pak mělo dojít i na opravu servisních postupů a výukových materiálů.
Stáčení najetých kilometrů je problém v takřka každé zemi světa, nicméně v případě luxusních sportovních automobilů značky Ferrari mohli zákazníci přijít až o několik milionů dolarů, tedy několik desítek milionu korun. Únik této zprávy pak příznivce automobilky nepatrně zaskočil a nyní se očekává malé zemětřesení na trhu s ojetými Ferrari.
Redaktoři webu Jalopnik se obrátili s žádostí o vysvětlení celého sporu přímo na americké zastoupení Ferrari, stejně jako redaktor Daily Mail, který je o pár dnů předběhl. V reakci na dotaz Daily Mail pak Krista Florin, ředitel pro komunikaci, uvedl, že automobilka ani technici nepodnikali žádné kroky v rozporu se zákonem. Samotné stažení / zablokování software pak mělo být dlouhodobě plánovanou akcí.
Podle tiskové zprávy vydané automobilkou Ferrari však není stažení / úprava aplikace žádným přiznáním. Automobilka tak nejspíš pouze reaguje na nepříliš populární pozornost. Na svou obranu také automobilka uvedla, že funkce schopná vymazat / upravit data z tachometru byla funkční pouze do prvních 500 kilometrů.
Na první pohled se tak může zdát, že tato metoda je pro překupníky s automobily zcela zbytečná. Na druhou stranu se ale může jednat pouze o obranu automobilky, která chce předejít poprasku na trhu, který by si jistě vyžádal snížení cen a pomalé "zdostupnění" i těch nejúžasnějších a nejextrémnějších vozů, u kterých by se objevilo sebemenší podezření na "profesionálně" stočený tachometr.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?