Zhruba před rokem se objevilo obvinění, podle kterého italská automobilka Ferrari tiše tolerovala stáčení tachometrů ojetých Ferrari, čímž mohla dramaticky (a samozřejmě nezákonně) ovlivňovat jejich hodnotu. Tehdejší obvinění padlo od dlouhodobého prodejce těchto vozidel, nicméně nyní přicházejí nové informace z prestižního deníku Daily Mail, kterému se prý navíc podařilo dohledat jasné důkazy
Obvinění proti Ferrari vznesl jistý Robert “Bud” Root, podle kterého používali technici Ferrari diagnostické zařízení DEIS Tester, které je jinak potřeba k většině servisních zásahů, k záměrnému nulování tachometrů a nastavování nižšího nájezdu.
Normálně by to znělo jako pochybení jednotlivce, ovšem vzhledem ke schopnostem tohoto zařízení bylo potřeba nechat každou podobnou úpravu schválit vedením přímo ve Ferrari. A právě to neměl být problém ani v případě stáčení kilometrů, čímž mohla automobilka vcelku dramatickým způsobem zvyšovat ceny automobilů. A navíc systematicky.
Nepřímým důkazem viny jak pak podle Jalopniku i Daily Mail dokument od soudu, který prokazuje, že automobilka Ferrari dne 15. března 2017 zablokovala na diagnostice program "NQS ECU reset cycle", který sloužil právě k mazání / úpravě počtu najetých kilometrů. Spolu s úpravou samotného zařízení by pak mělo dojít i na opravu servisních postupů a výukových materiálů.
Stáčení najetých kilometrů je problém v takřka každé zemi světa, nicméně v případě luxusních sportovních automobilů značky Ferrari mohli zákazníci přijít až o několik milionů dolarů, tedy několik desítek milionu korun. Únik této zprávy pak příznivce automobilky nepatrně zaskočil a nyní se očekává malé zemětřesení na trhu s ojetými Ferrari.
Redaktoři webu Jalopnik se obrátili s žádostí o vysvětlení celého sporu přímo na americké zastoupení Ferrari, stejně jako redaktor Daily Mail, který je o pár dnů předběhl. V reakci na dotaz Daily Mail pak Krista Florin, ředitel pro komunikaci, uvedl, že automobilka ani technici nepodnikali žádné kroky v rozporu se zákonem. Samotné stažení / zablokování software pak mělo být dlouhodobě plánovanou akcí.
Podle tiskové zprávy vydané automobilkou Ferrari však není stažení / úprava aplikace žádným přiznáním. Automobilka tak nejspíš pouze reaguje na nepříliš populární pozornost. Na svou obranu také automobilka uvedla, že funkce schopná vymazat / upravit data z tachometru byla funkční pouze do prvních 500 kilometrů.
Na první pohled se tak může zdát, že tato metoda je pro překupníky s automobily zcela zbytečná. Na druhou stranu se ale může jednat pouze o obranu automobilky, která chce předejít poprasku na trhu, který by si jistě vyžádal snížení cen a pomalé "zdostupnění" i těch nejúžasnějších a nejextrémnějších vozů, u kterých by se objevilo sebemenší podezření na "profesionálně" stočený tachometr.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?