Jeep Grand Cherokee je skutečně úchvatný stroj. Díky 6.2 litrovému přeplňovanému motoru V8, který sdílí se zběsilými Muscle Cars jako Dodge Challenger nebo Charger, totiž dokáže generovat výkon 707 koní a problém mu nečiní ani postavit se čistokrevným sporťákům. Přitom je to ale stále praktické SUV, které vás doveze kamkoliv si zamanete.
Své kvality potvrdil Trackhawk již před pár týdny, kdy se postavil proti tradičnímu britskému sporťáku McLaren 570S. Jako vítěz vyšel ze závodu samozřejmě McLaren, ovšem Jeep se nedal zahanbit a poměrně dlouho šlapal sportovnímu vozu na paty. Bez použití Launch Control navíc dokonce chvíli v závodě dominoval.
Nač ale srovnávat jablka s hruškami, když můžeme postavit extrémně rychlé SUV proti jemu rovnému konkurentu. Podobně jako v segmentu rychlých sedanů, i v segmentu ostrých SUV totiž trhu dominuje Tesla se svým Modelem X – konkrétně s vlajkovou lodí P100D.
Majitelé obou SUV se tak sešly na závodní dráze a rozdali si to v závodu na ¼ míle, tedy cca 402 metrů. Výsledkem byl nový rekordní čas dráhy, který stanovila Tesla. Ta totiž závodům dominovala a Jeep se dostahoval jen v momentě, kdy řidič elektrického SUV na startu zaváhal nebo neaktivoval Launch mód.
V řeči čísel – Tesla akcelerovala na 97 km/h za 2,92 sekundy, zatím co Jeepu to trvalo 3,71 sekundy. Dráhu o délce 402 metrů pak Tesla překonala v čase 11,28 sekundy s maximální rychlostí 118,37 mph (190,49 km/h), zatím co Jeepu to trvalo 11,9 sekundy při maximální rychlosti 113,22 mph (182,20 km/h).
Tesla tedy nakonec vyhrála, nicméně Jeep si i tak zaslouží úctu a respekt. Sice nenabídne tak ohromující akceleraci, ovšem jeho zvuk ve vás probudí ty správné emoce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.