Jeep Grand Cherokee je skutečně úchvatný stroj. Díky 6.2 litrovému přeplňovanému motoru V8, který sdílí se zběsilými Muscle Cars jako Dodge Challenger nebo Charger, totiž dokáže generovat výkon 707 koní a problém mu nečiní ani postavit se čistokrevným sporťákům. Přitom je to ale stále praktické SUV, které vás doveze kamkoliv si zamanete.
Své kvality potvrdil Trackhawk již před pár týdny, kdy se postavil proti tradičnímu britskému sporťáku McLaren 570S. Jako vítěz vyšel ze závodu samozřejmě McLaren, ovšem Jeep se nedal zahanbit a poměrně dlouho šlapal sportovnímu vozu na paty. Bez použití Launch Control navíc dokonce chvíli v závodě dominoval.
Nač ale srovnávat jablka s hruškami, když můžeme postavit extrémně rychlé SUV proti jemu rovnému konkurentu. Podobně jako v segmentu rychlých sedanů, i v segmentu ostrých SUV totiž trhu dominuje Tesla se svým Modelem X – konkrétně s vlajkovou lodí P100D.
Majitelé obou SUV se tak sešly na závodní dráze a rozdali si to v závodu na ¼ míle, tedy cca 402 metrů. Výsledkem byl nový rekordní čas dráhy, který stanovila Tesla. Ta totiž závodům dominovala a Jeep se dostahoval jen v momentě, kdy řidič elektrického SUV na startu zaváhal nebo neaktivoval Launch mód.
V řeči čísel – Tesla akcelerovala na 97 km/h za 2,92 sekundy, zatím co Jeepu to trvalo 3,71 sekundy. Dráhu o délce 402 metrů pak Tesla překonala v čase 11,28 sekundy s maximální rychlostí 118,37 mph (190,49 km/h), zatím co Jeepu to trvalo 11,9 sekundy při maximální rychlosti 113,22 mph (182,20 km/h).
Tesla tedy nakonec vyhrála, nicméně Jeep si i tak zaslouží úctu a respekt. Sice nenabídne tak ohromující akceleraci, ovšem jeho zvuk ve vás probudí ty správné emoce.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?