Když se na internetu objeví zpráva, že britská automobilka Jaguar Land Rover rozprodává svou sbírku aut, téměř všechny napadlo, že půjde o exkluzivní historické modely nedozírné hodnoty. Pohled na seznam více než stovky automobilů však prozrazuje, že věc se má poněkud jinak.
Do aukce, kterou bude pořádat britská aukční společnosti Brightwells v centru Bicester Heritage, se totiž neobjeví ani jeden Jaguar nebo Land Rover. Místo nich se však dočkáme celé řady automobilů z produkce téměř všech světových automobilek, na které poslední roky jen padal prach.
Převážnou většinu v nabídce mají vozy britského původu. Namátkou můžeme jsmenovat Austin, Ford, Morris, Rover, Triumph nebo Vauxhall. Kromě britských značek se však představí i zástupci celosvětového automobilového průmyslu, mezi kterými nelze vynechat řadu Citroenů CX, Polski Fiat 125P nebo pár Fordů Zodiac kombi.
Do role největších skvostů aukce, která se v Bicester Heritage centru uskuteční 21. března tohoto roku, však byly pasovány vozy jako sotva zajetý Vauxhall 2300 HS Chevette, Rover Metro Turbo nebo jediný prototyp vozu Reliant Scimitar s pohonem všech kol, který dodala společnost Ferguson.
Za zmínku však stojí i dnes už vzácný Peugeot 402 v nálezovém stavu, Lada Riva nebo skutečně raritní Mercedes-Benz 320CE kabriolet s manuální převodovkou. Vozy jsou navíc nabízeny bez minimální sumy příhozu, takže na své si zřejmě přijde každý. Ostatně Británie není tak daleko, takže pokud bytse se chtěli aukce zúčastnit, zde naleznete detaily.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.