Když se na internetu objeví zpráva, že britská automobilka Jaguar Land Rover rozprodává svou sbírku aut, téměř všechny napadlo, že půjde o exkluzivní historické modely nedozírné hodnoty. Pohled na seznam více než stovky automobilů však prozrazuje, že věc se má poněkud jinak.
Do aukce, kterou bude pořádat britská aukční společnosti Brightwells v centru Bicester Heritage, se totiž neobjeví ani jeden Jaguar nebo Land Rover. Místo nich se však dočkáme celé řady automobilů z produkce téměř všech světových automobilek, na které poslední roky jen padal prach.
Převážnou většinu v nabídce mají vozy britského původu. Namátkou můžeme jsmenovat Austin, Ford, Morris, Rover, Triumph nebo Vauxhall. Kromě britských značek se však představí i zástupci celosvětového automobilového průmyslu, mezi kterými nelze vynechat řadu Citroenů CX, Polski Fiat 125P nebo pár Fordů Zodiac kombi.
Do role největších skvostů aukce, která se v Bicester Heritage centru uskuteční 21. března tohoto roku, však byly pasovány vozy jako sotva zajetý Vauxhall 2300 HS Chevette, Rover Metro Turbo nebo jediný prototyp vozu Reliant Scimitar s pohonem všech kol, který dodala společnost Ferguson.
Za zmínku však stojí i dnes už vzácný Peugeot 402 v nálezovém stavu, Lada Riva nebo skutečně raritní Mercedes-Benz 320CE kabriolet s manuální převodovkou. Vozy jsou navíc nabízeny bez minimální sumy příhozu, takže na své si zřejmě přijde každý. Ostatně Británie není tak daleko, takže pokud bytse se chtěli aukce zúčastnit, zde naleznete detaily.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.