Když se na internetu objeví zpráva, že britská automobilka Jaguar Land Rover rozprodává svou sbírku aut, téměř všechny napadlo, že půjde o exkluzivní historické modely nedozírné hodnoty. Pohled na seznam více než stovky automobilů však prozrazuje, že věc se má poněkud jinak.
Do aukce, kterou bude pořádat britská aukční společnosti Brightwells v centru Bicester Heritage, se totiž neobjeví ani jeden Jaguar nebo Land Rover. Místo nich se však dočkáme celé řady automobilů z produkce téměř všech světových automobilek, na které poslední roky jen padal prach.
Převážnou většinu v nabídce mají vozy britského původu. Namátkou můžeme jsmenovat Austin, Ford, Morris, Rover, Triumph nebo Vauxhall. Kromě britských značek se však představí i zástupci celosvětového automobilového průmyslu, mezi kterými nelze vynechat řadu Citroenů CX, Polski Fiat 125P nebo pár Fordů Zodiac kombi.
Do role největších skvostů aukce, která se v Bicester Heritage centru uskuteční 21. března tohoto roku, však byly pasovány vozy jako sotva zajetý Vauxhall 2300 HS Chevette, Rover Metro Turbo nebo jediný prototyp vozu Reliant Scimitar s pohonem všech kol, který dodala společnost Ferguson.
Za zmínku však stojí i dnes už vzácný Peugeot 402 v nálezovém stavu, Lada Riva nebo skutečně raritní Mercedes-Benz 320CE kabriolet s manuální převodovkou. Vozy jsou navíc nabízeny bez minimální sumy příhozu, takže na své si zřejmě přijde každý. Ostatně Británie není tak daleko, takže pokud bytse se chtěli aukce zúčastnit, zde naleznete detaily.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?