Německo je země plná automobilek, z nichž téměř každá nabízí i nějaký ten prémiový sedan. Poslední dobou však zájem o ně upadá, neboť veškerou pozornost na sebe přitahuje Tesla a její Model S. Pro německý automobilový průmysl se tak jedná o důrazné varování, že s elektromobilitou nelze otálet.
Audi, BMW, Mercedes-Benz a dokonce i Volkswagen - snad každá německá automobilka má v nabídce nějaký ten prémiový sedan, kterým se snaží zaujmout klientelu zaměřenou na luxus. Jenže zákazníci se poslední dobou od těchto zavedených značek odvrací a stále častěji směřují k mnohem progresivnější Tesle a jejímu Modelu S.
V řeči čísel to podle společnosti Jato znamená následující. Tesla Model S dosáhla v Evropě 30 %, což znamenalo 16 132 prodaných vozů. Mercedes třídy S si měl polepšit o 3 % na 13 359 prodaných vozů a BMW řady 7 si s 11 735 prodanými vozy dokonce pohoršilo na 13 %.
Že Tesla překonává prodeje německých prémiových sedanů v zámoří, s tím už se automobilky smířili. Že však Tesla překoná prodeji Modelu S německé automobilky i na evropském kontinentu, s tím počítal jen málokdo. Felipe Munoz z analytické společnosti Jato Dynamics k tomu pro web AutoNews dodal, že jde o výstrahu pro tradiční výrobce automobilů, jako je například Mercedes-Benz.
Evropští výrobci by tak měli výrazně urychlit vývoj svých elektromobilů, neboť zákazníci ukazují až překvapivý zájem o tyto vozidla. Prozatím se ale zdá, že klasické automobilky až tragicky zaspali a současného hladu po elektromobilitě nedokáží naplno využít, dodal Munoz.
Řada evropských výrobců by s tím však nesouhlasila. Například Jaguar již brzy představí čistě elektrickoé SUV I-Pace, které by mělo konkurovat Tesle Model X. Porsche pak pracuje na luxusním elektromobilu Mission E a Volkswagen nám nedávno představil svou vizi prémiového sedanu I.D. Vizzion.
Další oblastí, ve které si Tesla na evropském trhu vede více než obstojně, jsou prémiová SUV. Jejího Modelu X se mělo prodat okolo 12 000 kusů, což zhruba odpovídá prodejům Porsche Cayenne. BMW X6 však na prodeje Tesly ztrácí zhruba o 2 000 prodaných vozidel.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?