Německo je země plná automobilek, z nichž téměř každá nabízí i nějaký ten prémiový sedan. Poslední dobou však zájem o ně upadá, neboť veškerou pozornost na sebe přitahuje Tesla a její Model S. Pro německý automobilový průmysl se tak jedná o důrazné varování, že s elektromobilitou nelze otálet.
Audi, BMW, Mercedes-Benz a dokonce i Volkswagen - snad každá německá automobilka má v nabídce nějaký ten prémiový sedan, kterým se snaží zaujmout klientelu zaměřenou na luxus. Jenže zákazníci se poslední dobou od těchto zavedených značek odvrací a stále častěji směřují k mnohem progresivnější Tesle a jejímu Modelu S.
V řeči čísel to podle společnosti Jato znamená následující. Tesla Model S dosáhla v Evropě 30 %, což znamenalo 16 132 prodaných vozů. Mercedes třídy S si měl polepšit o 3 % na 13 359 prodaných vozů a BMW řady 7 si s 11 735 prodanými vozy dokonce pohoršilo na 13 %.
Že Tesla překonává prodeje německých prémiových sedanů v zámoří, s tím už se automobilky smířili. Že však Tesla překoná prodeji Modelu S německé automobilky i na evropském kontinentu, s tím počítal jen málokdo. Felipe Munoz z analytické společnosti Jato Dynamics k tomu pro web AutoNews dodal, že jde o výstrahu pro tradiční výrobce automobilů, jako je například Mercedes-Benz.
Evropští výrobci by tak měli výrazně urychlit vývoj svých elektromobilů, neboť zákazníci ukazují až překvapivý zájem o tyto vozidla. Prozatím se ale zdá, že klasické automobilky až tragicky zaspali a současného hladu po elektromobilitě nedokáží naplno využít, dodal Munoz.
Řada evropských výrobců by s tím však nesouhlasila. Například Jaguar již brzy představí čistě elektrickoé SUV I-Pace, které by mělo konkurovat Tesle Model X. Porsche pak pracuje na luxusním elektromobilu Mission E a Volkswagen nám nedávno představil svou vizi prémiového sedanu I.D. Vizzion.
Další oblastí, ve které si Tesla na evropském trhu vede více než obstojně, jsou prémiová SUV. Jejího Modelu X se mělo prodat okolo 12 000 kusů, což zhruba odpovídá prodejům Porsche Cayenne. BMW X6 však na prodeje Tesly ztrácí zhruba o 2 000 prodaných vozidel.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?