Německo je země plná automobilek, z nichž téměř každá nabízí i nějaký ten prémiový sedan. Poslední dobou však zájem o ně upadá, neboť veškerou pozornost na sebe přitahuje Tesla a její Model S. Pro německý automobilový průmysl se tak jedná o důrazné varování, že s elektromobilitou nelze otálet.
Audi, BMW, Mercedes-Benz a dokonce i Volkswagen - snad každá německá automobilka má v nabídce nějaký ten prémiový sedan, kterým se snaží zaujmout klientelu zaměřenou na luxus. Jenže zákazníci se poslední dobou od těchto zavedených značek odvrací a stále častěji směřují k mnohem progresivnější Tesle a jejímu Modelu S.
V řeči čísel to podle společnosti Jato znamená následující. Tesla Model S dosáhla v Evropě 30 %, což znamenalo 16 132 prodaných vozů. Mercedes třídy S si měl polepšit o 3 % na 13 359 prodaných vozů a BMW řady 7 si s 11 735 prodanými vozy dokonce pohoršilo na 13 %.
Že Tesla překonává prodeje německých prémiových sedanů v zámoří, s tím už se automobilky smířili. Že však Tesla překoná prodeji Modelu S německé automobilky i na evropském kontinentu, s tím počítal jen málokdo. Felipe Munoz z analytické společnosti Jato Dynamics k tomu pro web AutoNews dodal, že jde o výstrahu pro tradiční výrobce automobilů, jako je například Mercedes-Benz.
Evropští výrobci by tak měli výrazně urychlit vývoj svých elektromobilů, neboť zákazníci ukazují až překvapivý zájem o tyto vozidla. Prozatím se ale zdá, že klasické automobilky až tragicky zaspali a současného hladu po elektromobilitě nedokáží naplno využít, dodal Munoz.
Řada evropských výrobců by s tím však nesouhlasila. Například Jaguar již brzy představí čistě elektrickoé SUV I-Pace, které by mělo konkurovat Tesle Model X. Porsche pak pracuje na luxusním elektromobilu Mission E a Volkswagen nám nedávno představil svou vizi prémiového sedanu I.D. Vizzion.
Další oblastí, ve které si Tesla na evropském trhu vede více než obstojně, jsou prémiová SUV. Jejího Modelu X se mělo prodat okolo 12 000 kusů, což zhruba odpovídá prodejům Porsche Cayenne. BMW X6 však na prodeje Tesly ztrácí zhruba o 2 000 prodaných vozidel.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?