Německo je země plná automobilek, z nichž téměř každá nabízí i nějaký ten prémiový sedan. Poslední dobou však zájem o ně upadá, neboť veškerou pozornost na sebe přitahuje Tesla a její Model S. Pro německý automobilový průmysl se tak jedná o důrazné varování, že s elektromobilitou nelze otálet.
Audi, BMW, Mercedes-Benz a dokonce i Volkswagen - snad každá německá automobilka má v nabídce nějaký ten prémiový sedan, kterým se snaží zaujmout klientelu zaměřenou na luxus. Jenže zákazníci se poslední dobou od těchto zavedených značek odvrací a stále častěji směřují k mnohem progresivnější Tesle a jejímu Modelu S.
V řeči čísel to podle společnosti Jato znamená následující. Tesla Model S dosáhla v Evropě 30 %, což znamenalo 16 132 prodaných vozů. Mercedes třídy S si měl polepšit o 3 % na 13 359 prodaných vozů a BMW řady 7 si s 11 735 prodanými vozy dokonce pohoršilo na 13 %.
Že Tesla překonává prodeje německých prémiových sedanů v zámoří, s tím už se automobilky smířili. Že však Tesla překoná prodeji Modelu S německé automobilky i na evropském kontinentu, s tím počítal jen málokdo. Felipe Munoz z analytické společnosti Jato Dynamics k tomu pro web AutoNews dodal, že jde o výstrahu pro tradiční výrobce automobilů, jako je například Mercedes-Benz.
Evropští výrobci by tak měli výrazně urychlit vývoj svých elektromobilů, neboť zákazníci ukazují až překvapivý zájem o tyto vozidla. Prozatím se ale zdá, že klasické automobilky až tragicky zaspali a současného hladu po elektromobilitě nedokáží naplno využít, dodal Munoz.
Řada evropských výrobců by s tím však nesouhlasila. Například Jaguar již brzy představí čistě elektrickoé SUV I-Pace, které by mělo konkurovat Tesle Model X. Porsche pak pracuje na luxusním elektromobilu Mission E a Volkswagen nám nedávno představil svou vizi prémiového sedanu I.D. Vizzion.
Další oblastí, ve které si Tesla na evropském trhu vede více než obstojně, jsou prémiová SUV. Jejího Modelu X se mělo prodat okolo 12 000 kusů, což zhruba odpovídá prodejům Porsche Cayenne. BMW X6 však na prodeje Tesly ztrácí zhruba o 2 000 prodaných vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.