Dražby klasických automobilů se v poslední době stávají stále populárnějšími, ovšem většinou se jedná o vozy v milionových částkách, které se draží daleko za hranicemi. Pokud byste si však chtěli užít pocit z dražby české klasiky, můžete si to 16. února užít kousek od Přerova.
V pátek 16. února 2018 se v Čekyni u Přerova uskuteční dražba, která nadchne všechny milovníky veteránů, automobilové fajnšmekry a fanoušky více jak 120leté tradice společnosti Škoda. Dražit se bude „čtyřdvéřák“ z československé automobilky AZNP Škoda 110 L. Sedan, který se již v 70. letech prodával pouze v provedení „de Luxe“, má najeto 47 286 km a začíná na vyvolávací ceně 25 000 korun.
Nemá cenu si cokoliv nalhávat, nástupnický model vozů Škoda 1100 MB ani zdaleka nedosahuje jejich estetické krásy, nicméně pochlubit se mohl drobnou modernizací výbavy a inovovaným interiérem. Méně sofistikovaná samonosná karoserie sice měla pojmout pět pasažérů, nicméně v praxi bylo komfortní cestovat nanejvýš ve čtyřech.
Koncepce "vše vzadu" nabízela čtyřválcový motor o objemu 1107 cm3, který měl podle výrobce generovat výkon 39 kW (53 k) a 84 Nm točivého momentu. Těchto hodnot však v praxi dosahoval jen málokterý vůz, neboť výrobní tolerance povolovaly odchylku až 15 %.
Podle oficiálních parametrů měla Škoda 110 dosahovat maximální rychlosti 133 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h měla trvat neskutečných 20.5 sekundy. Díky značně nekonzistentnímu výkonu to však byly ty zřejmě nejideálnější hodnoty, kterými se mohl pochlubit jen málokterý vůz.
Stroj, jehož dražbu má pořádat Exekutorský úřad Přerov JUDr. Lukáše Jíchy, byl vyrobel v roce 1975 a na první pohled vypadá an fotografiích až překvapivě zachovale. Tomu nahrává i nájezd 47 286 kilometrů, ovšem o jeho pravosti by se dalo diskutovat nejspíš až po prohlídce vozu.
Největší slabinou by se tak mohl stát dobový tuning a řada nálepek, kterými se estetičnost vozu poněkud snižuje. Navíc by mohl nastat problém s veteránskou registrací vozu na veteránské značky, bez kterých si auta nejspíš příliš neužijete. Na webových stránkách se totiž uvádí, že velký ani malý technický průkaz není k dispozici.
A na kolik tahle sranda vlastně vyjde? Vyvolávací cena byla stanovena na 25 000 Kč, odhadní cena přitom činí 75 000 Kč. Jakou cenu vůz ve skutečnosti má ukáže vždy až trh, nicméně hlad po klasických Škodovkách stále roste a spolu s ním bude růst i jejich cena. Pokud by se tedy vůz podařilo vydražit za rozumné finance, mohlo by jít o zajímavou investici.
„Vzhledem k tomu, že dražby v Čekyni vždy nabízí přibližně 800-900 položek, patří k těm největším v republice,“ uvádí soudní exekutor JUDr. Lukáš Jícha a dodává, že právě to přispívá k uspokojení pohledávek věřitelů a brzkému ukončení desítek exekucí.
Obhlídka a registrace dražitelů bude probíhat od 10:00 hodin. Samotná dražba následuje v pravé poledne. Od 13:00 pak začne výdej dražených věcí. Kompletní seznam dalších movitých věcí a automobilů zařazených do únorové dražby je dostupný na webových stránkách Exekutorského úřadu Přerov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.