Postavit repliku klasického automobilu není vůbec snadné, o čemž už se přesvědčila řada rádoby "konstruktérů", jejichž pokusy nakonec skončily na vrakovištích. Majitel této repliky Volva 162 Coupe však odvedl vcelku pozoruhodnou práci, neboť na první pohled bychom zde základy pocházející z BMW M3 rozhodně nehledali.
Automobil na fotografiích pochází z Finska a svůj život začal jako obyčejné BMW M3 řady e36. Jeho majitel se však rozhodl nahradit práci mnichovských karosářů něčím, co by mělo připomínat moderní reinkarnaci klasického Volva 162. Odvážné rozhodnutí, že?
Na výsledek nechť si udělá každý názor sám, ovšem podle nás je potřeba docenit kvalitu zpracování, která je v tomto případě příkladná. Po karosářské i lakýrnické stránce nám vůz přijde opravdu kvalitně zpracovaný a je znát, že na něm majitel rozhodně nešetřil časem ani financemi.
Při bližším pohledu však člověku začíná být jasné, že některé proporce příliš nesedí a že tohle Volvo před veřejností ukrývá nějaká tajemství. Dobře patrné je to zejména na střeše a jejím přechodu do zadní části vozu.
Po otevření dveří ale všechny iluze mizí a člověku je jasné, že usedá do klasického BMW řady 3 generace e36. Na nejvýkonnější variantu M3 pak upozorňuje řada detailů, jako jsou loga BMW M, ozdobná liště BMW M3 na prahu dveří nebo speciální sportovní sedačky. Jedinou změnou je zde dost necitlivě vlepené logo Volva na volantu.
Tahle zvláštní replika přitom není žádnou novinkou, na diskuzním fóru Volvo Racing Club Finland se objevila dokonce již v srpnu roku 2015. Pokud by vás ale zajímal kompletní příběh přestavby, který je vskutku působivý, budete muset zapátrat na webu Photobucket. Zde autor vytvořil hned tři rozsáhlé fotogalerie, které se týkají karosářských prací, lakování a dokončovacích prací.
Celý nápad se stavbou vozu hodnotit nechceme, nicméně kvalita zpracování je podle nás úctyhodná. Je jen škoda, že se majitel vozu nerozhodl upravit i interiér, který působí trochu jako pěst na oko. A jak se líbí vůz vám?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?