Největší limuzína světa? Váží přes 25 tun a uveze až 40 lidí

Midnight Rider
Midnight Rider, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. února 2018 17:03
Sdílej:

Komfort limuzíny vám v dnešních dnech dokáže nabídnout řada automobilek, ovšem pokud se chcete bavit se svými přáteli, stále je limuzína tou nejlepší volbou. Co ale dělat, pokud máte opravdu velkou partu přátel, se kterou byste chtěli komfortně slavit na cestách? Nejlepší volbou bude objednat si stroj jménem Midnight Rider.

Midnight Rider sice není nejdelší limuzínou, ovšem velikostně se mu málo co dokáže vyrovnat. Ve váhové kategorii je pak zcela nepřekonatelný, neboť se svou váhou 25.5 tun se v roce 2004 zapsal do Guinessovy knihy rekordů. Podle mnoha lidí je to jeden z nejzbytečnějších rekordů motoristického světa, ovšem právě díky němu se stal Midnight Rider nesmrtelným.

Tohle monstrum o délce 20,3 metru vznikalo mezi lety 1997 a 2004 pod rukami pouhých čtyř lidí, mezi kterými jsou i jeho majitelé: Michael Machado a Pamela Bartholemew z americké Kalifornie. Jejich cílem prý bylo postavit vůz, ve kterém by se mohla bavit velká skupina přátel na dlouhých cestách - a to se jim rozhodně podařilo.

Návěs prošel poměrně výraznými úpravami, jeho šasi bylo zesíleno a vše bylo zpracováno na špičkové úrovni s použitím leteckých technologií, aby posádce bylo zajištěno maximální bezpečí. O tažení návěsu se stará tahač Peterbilt 379 o výkonu 435 koní, který roztáčí celkem 22 kol. Všechna jsou ale vybavena masivními brzdami, takže v případě krizových situací zastaví tahač velice rychle. Pro pohon veškerého elektrického vybavení navíc musel být stroj vybaven dvěma agregáty, díky kterým dokáže návěs zářit jak malé Las Vegas.

Interiér vozu se inspiroval prezidentskými železničními vagony společnosti Pullman, které se vyráběly v sedmdesátých letech devatenáctého století. Nechybí zde tedy spousta leštěného dřeva a klasické sedačky, které pohostí až 40 lidí. Ti se mohou bavit ve třech decentně oddělených odděleních, přičemž každé je vybaveno vlastním barem, velkými televizemi a telefony.

Pronájem vozu stojí 1 000 dolarů na hodinu, ovšem v ceně je zahrnuto i pět členů personálu, který se postará o váš komfort. K dispozici vám budou dva řidiči, hosteska, organizátor/asistent a barman. Cena cca 20 500 Kč na hodinu je sice dost vysoká, nicméně po rozpočtu na téměř 40 lidí se dá ospravedlnit.

Bohužel se nám nepovedlo zjistit zda je Midnight Rider stále v provozu, nicméně jeho rekord na stránkách Guinessovy knihy rekordů je stálenepřekonaný

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.