Ať už se jedná o to mobilní za sklem neoznačených aut, nebo ty napevno umístěné na podstavcích, radary jsou zkrátka noční můrou téměř všech řidičů. Skupinka řidičů, kteří dostali pokutu v americké vesničce New Miami, však nad radary vyhrála a město jim teď musí vrátit těžko uvěřitelných 61.8 milionu korun.
Navzdory svému jménu, které v lidech evokuje perlu jihovýchodního pobřeží USA, je "New Miami" malou vesničkou ve státě Ohio, ve které bydlí cca 2500 lidí. Už při pohledu do map nebo na fotky se zde nedá očekávat příliš velký provoz, přesto se tahle vesnička (nepříliš pozitivně) proslavila díky obrovským příjmům z dopravních kamer a stacionárních radarů.
Během pouhých patnácti měsíců se totiž ve městě podařilo nafotit 45000 hříšníků, od kterých nakonec město na pokutách vybralo zhruba 3 miliony dolarů, což odpovídá zhruba částce 61.8 milionu korun. Řada lidí se však s touto pokutou odmítla smířit a tak se již pár let táhne soudní spor mezi městem a řidiči, který se zatím odehrává překvapivě ku prospěchu řidičů.
Podle názoru už několika soudců totiž město nainstalovalo kamery s jasným cílem vydělat na řidičích, takže podle práva se jedná o neoprávněné obohacení. Řidiči navíc údajně neměli možnost se pokutám adekvátně bránit.
Soud tak radnici města nařídil, aby pokutovaným řidičům vrátila všechny peníze, které na pokutách vybrala. Tady ale nastává problém, neboť radnice už podstatnou část těchto peněz nemá. 40 % financí získaných z pokut totiž putovalo společnosti Optotraffic, která radary nainstalovala.
Z původního plánu přivést do obecní pokladny nějaké ty dolary navíc, což je bohužel jeden z nejčastějších důvodů instalace podobných radarů, se tak pro město stává pořádný finanční problém. Pokud by totiž bylo schopné najít v rozpočtu oněch 60 % z vybraných pokut, stále bude muset ze svého doplatit ještě 40 %, které putovaly do soukromé společnosti Optotraffic.
Jak se bude případ vyvíjet dál je těžké předjímat, ovšem obhájci pokutovaných řidičů už město vyzvali, aby přestalo plýtvat daňových poplatníků a uznalo chybu. Jsou si dokonce vědomi i toho, že radnice si nemůže dovolit vypsat šek na 3 miliony, stále však stojí alespoň o nějakou formu kompenzace.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?