Ať už se jedná o to mobilní za sklem neoznačených aut, nebo ty napevno umístěné na podstavcích, radary jsou zkrátka noční můrou téměř všech řidičů. Skupinka řidičů, kteří dostali pokutu v americké vesničce New Miami, však nad radary vyhrála a město jim teď musí vrátit těžko uvěřitelných 61.8 milionu korun.
Navzdory svému jménu, které v lidech evokuje perlu jihovýchodního pobřeží USA, je "New Miami" malou vesničkou ve státě Ohio, ve které bydlí cca 2500 lidí. Už při pohledu do map nebo na fotky se zde nedá očekávat příliš velký provoz, přesto se tahle vesnička (nepříliš pozitivně) proslavila díky obrovským příjmům z dopravních kamer a stacionárních radarů.
Během pouhých patnácti měsíců se totiž ve městě podařilo nafotit 45000 hříšníků, od kterých nakonec město na pokutách vybralo zhruba 3 miliony dolarů, což odpovídá zhruba částce 61.8 milionu korun. Řada lidí se však s touto pokutou odmítla smířit a tak se již pár let táhne soudní spor mezi městem a řidiči, který se zatím odehrává překvapivě ku prospěchu řidičů.
Podle názoru už několika soudců totiž město nainstalovalo kamery s jasným cílem vydělat na řidičích, takže podle práva se jedná o neoprávněné obohacení. Řidiči navíc údajně neměli možnost se pokutám adekvátně bránit.
Soud tak radnici města nařídil, aby pokutovaným řidičům vrátila všechny peníze, které na pokutách vybrala. Tady ale nastává problém, neboť radnice už podstatnou část těchto peněz nemá. 40 % financí získaných z pokut totiž putovalo společnosti Optotraffic, která radary nainstalovala.
Z původního plánu přivést do obecní pokladny nějaké ty dolary navíc, což je bohužel jeden z nejčastějších důvodů instalace podobných radarů, se tak pro město stává pořádný finanční problém. Pokud by totiž bylo schopné najít v rozpočtu oněch 60 % z vybraných pokut, stále bude muset ze svého doplatit ještě 40 %, které putovaly do soukromé společnosti Optotraffic.
Jak se bude případ vyvíjet dál je těžké předjímat, ovšem obhájci pokutovaných řidičů už město vyzvali, aby přestalo plýtvat daňových poplatníků a uznalo chybu. Jsou si dokonce vědomi i toho, že radnice si nemůže dovolit vypsat šek na 3 miliony, stále však stojí alespoň o nějakou formu kompenzace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.