Ať už se jedná o to mobilní za sklem neoznačených aut, nebo ty napevno umístěné na podstavcích, radary jsou zkrátka noční můrou téměř všech řidičů. Skupinka řidičů, kteří dostali pokutu v americké vesničce New Miami, však nad radary vyhrála a město jim teď musí vrátit těžko uvěřitelných 61.8 milionu korun.
Navzdory svému jménu, které v lidech evokuje perlu jihovýchodního pobřeží USA, je "New Miami" malou vesničkou ve státě Ohio, ve které bydlí cca 2500 lidí. Už při pohledu do map nebo na fotky se zde nedá očekávat příliš velký provoz, přesto se tahle vesnička (nepříliš pozitivně) proslavila díky obrovským příjmům z dopravních kamer a stacionárních radarů.
Během pouhých patnácti měsíců se totiž ve městě podařilo nafotit 45000 hříšníků, od kterých nakonec město na pokutách vybralo zhruba 3 miliony dolarů, což odpovídá zhruba částce 61.8 milionu korun. Řada lidí se však s touto pokutou odmítla smířit a tak se již pár let táhne soudní spor mezi městem a řidiči, který se zatím odehrává překvapivě ku prospěchu řidičů.
Podle názoru už několika soudců totiž město nainstalovalo kamery s jasným cílem vydělat na řidičích, takže podle práva se jedná o neoprávněné obohacení. Řidiči navíc údajně neměli možnost se pokutám adekvátně bránit.
Soud tak radnici města nařídil, aby pokutovaným řidičům vrátila všechny peníze, které na pokutách vybrala. Tady ale nastává problém, neboť radnice už podstatnou část těchto peněz nemá. 40 % financí získaných z pokut totiž putovalo společnosti Optotraffic, která radary nainstalovala.
Z původního plánu přivést do obecní pokladny nějaké ty dolary navíc, což je bohužel jeden z nejčastějších důvodů instalace podobných radarů, se tak pro město stává pořádný finanční problém. Pokud by totiž bylo schopné najít v rozpočtu oněch 60 % z vybraných pokut, stále bude muset ze svého doplatit ještě 40 %, které putovaly do soukromé společnosti Optotraffic.
Jak se bude případ vyvíjet dál je těžké předjímat, ovšem obhájci pokutovaných řidičů už město vyzvali, aby přestalo plýtvat daňových poplatníků a uznalo chybu. Jsou si dokonce vědomi i toho, že radnice si nemůže dovolit vypsat šek na 3 miliony, stále však stojí alespoň o nějakou formu kompenzace.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.