Automobilka Jaguar Land Rover nás v posledních měsících hned několikrát mile překvapila svými jedinečnými modely, odkazujícími na tradice a historii. Její poslední novinka z oddělení Jaguar Classic nás však zavede o neskutečných 62 let zpátky v čase, kdy byla předčasně ukončena výroba modelu D-Type.
Samotný název D-Type vám možná nic neříká, ovšem při pohledu na fotky jistě brzy zjistíte, že tohle auto už jste někdy viděli. Vzhledem k jeho elegantním křivkám a liniím je pak těžké uvěřit, že výrobě tohohle skvostu skončila před 62 lety. Možná ještě těžší je však uvěřit informaci, že zanedlouho po premiéře prototypu, která se bude konat dnes v Paříži na Salon Retromobile, bude výroba obnovena.
Sláva modelu D-Type nikdy nedosáhla rozměrů jako v případě modelu E-Type, nicméně své místo v historii si tento stroj zasloužil zejména díky závodům 24 hodin Le Mans, kde zvítězil v letech 1955, 1956 a 1957. Nejspíš i proto automobilka stále důvěřuje kvalitám jeho techniky, která bude u nových vozů úplně stejná jako před 62 lety, včetně šestiválcového motoru XK.
Zákazníci kteří se rozhodnou pro koupi stroje z novovýroby si budou moci vybrat rovnou ze dvou variant, buď "1955 Shortnose" nebo "1956 Longnose". Model na fotkách představuje právě druhou variantu, která se dá identifikovat díky delší kapotě, snadno vyměnitelným brzdovým destičkám a křídlu na zadní kapotě.
Produkce bude omezena na pouhých 25 kusů, nicméně k tomu má automobilka poměrně dobrý důvod. Již před více než půl stoletím totiž bylo zamýšleno postavit rovných 100 kusů modelu D-Type, ovšem ve skutečnosti se vyrobilo pouhých 75 kusů. Automobilka tak po více než 6 desetiletích dodrží své plány.
Tim Hanning, ředitel oddělení Jaguar Land Rover Classic, ve své tiskové zprávě uvedl, že "Jaguar D-Type je jedním z nejikoničtějších a nejkrásnějších závodních vozů všech dob, jehož kvality dokazují i úctyhodné výsledky v nejtěžších závodech světa. Možnost pokračovat ve výrobě modelu D-Type a dokončit tak produkční plán je tedy jedinečným projektem, který přední odborníci z Jaguar Land Rover Classic hrdě dotáhnou ke konci."
Na kolik nový Jaguar D-Type vyjde automobilka nezmínila, ovšem již nyní by měla přijímat poptávku od zákazníků.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.