Volkswagen sází při návratu do závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ na zkušenosti. Dne 24. června 2018, více než 30 let po poslední účasti značky Volkswagen v nejslavnějším závodě do vrchu na světě, bude řídit první čistě elektricky poháněné závodní vozidlo značky Francouz Romain Dumas. Dumas zvítězil v tzv. „závodě do oblak“ v americkém státě Colorado již třikrát. Kromě toho může využít své zkušenosti s hybridními prototypy z mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). V tomto seriálu závodů pro technicky mimořádně vyspělé závodní vozy získal Dumas, jako tovární jezdec Porsche, v roce 2016 titul mistra světa.
„Závod do vrchu na Pikes Peak je velkou výzvou, protože každý účastník má pouze jeden pokus,“ vysvětluje Romain Dumas. „Já mám však velkou důvěru v tým Volkswagen Motorsport. Jeho členové jsou velmi motivovaní a již několikrát dokázali být hned napoprvé úspěšní i v neznámé disciplíně.“
Společným cílem značky Volkswagen a jezdce Dumase je nový traťový rekord v kategorii elektricky poháněných prototypů. „Romain patří mezi historicky nejrychlejší jezdce, kteří na Pikes Peaku startovali. Kromě toho ujel tisíce kilometrů se závodními prototypy. Pro Volkswagen je tak ideálním jezdcem pro premiéru ve třídě vozidel s čistě elektrickým pohonem,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport.
Volkswagen se postaví na start letošního ročníku závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“, který je vzhledem k cíli v nadmořské výšce 4302 metrů nazýván také „závodem do oblak“, se zcela nově vyvinutým elektricky poháněným prototypem. V této kategorii poskytují pravidla velkou konstrukční volnost. „Můžeme tak v závodním nasazení prokázat výkonnost budoucí techniky akumulátorů a elektrických pohonů značky Volkswagen. Další výzvou je skutečnost, že závodní trať na Pikes Peak je normální silnicí, na které dochází k častým změnám stavu vozovky a povětrnostních podmínek,“ říká Smeets.
„Velkou výhodou elektromobilu v závodu do vrchu na Pikes Peak je zachování konstantního výkonu na celé trati o délce necelých 20 kilometrů. Naproti tomu vozidla se spalovacím motorem výrazně ztrácejí výkon kvůli řídkému vysokohorskému vzduchu. S tím jsem se musel při svých dosavadních účastech smířit. Opravdu se již velmi těším, až budu moci poprvé jet na plný plyn od startu ve výšce 2862 metrů až do cíle,“ dodává Dumas.
Vrcholový závodní jezdec, pocházející z jihofrancouzského města Alès, má s technikou elektrického pohonu v závodních vozech velké zkušenosti. V několika uplynulých letech se účastnil s továrním týmem Porsche mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (FIA World Endurance Championship) za volantem hybridního prototypu (zážehový motor/elektromotor). Kromě titulu mistra světa 2016 v tomto závodním seriálu zvítězil Dumas během své dosavadní kariéry již v osmi čtyřiadvacetihodinových závodech, z toho dvakrát v legendárním vytrvalostním závodě v Le Mans. Ambiciózní všestranný jezdec kromě toho vzbudil pozornost dobrými výkony také v Rallye Dakar a v podnicích mistrovství světa v rallye.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?