Volkswagen sází při návratu do závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ na zkušenosti. Dne 24. června 2018, více než 30 let po poslední účasti značky Volkswagen v nejslavnějším závodě do vrchu na světě, bude řídit první čistě elektricky poháněné závodní vozidlo značky Francouz Romain Dumas. Dumas zvítězil v tzv. „závodě do oblak“ v americkém státě Colorado již třikrát. Kromě toho může využít své zkušenosti s hybridními prototypy z mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). V tomto seriálu závodů pro technicky mimořádně vyspělé závodní vozy získal Dumas, jako tovární jezdec Porsche, v roce 2016 titul mistra světa.
„Závod do vrchu na Pikes Peak je velkou výzvou, protože každý účastník má pouze jeden pokus,“ vysvětluje Romain Dumas. „Já mám však velkou důvěru v tým Volkswagen Motorsport. Jeho členové jsou velmi motivovaní a již několikrát dokázali být hned napoprvé úspěšní i v neznámé disciplíně.“
Společným cílem značky Volkswagen a jezdce Dumase je nový traťový rekord v kategorii elektricky poháněných prototypů. „Romain patří mezi historicky nejrychlejší jezdce, kteří na Pikes Peaku startovali. Kromě toho ujel tisíce kilometrů se závodními prototypy. Pro Volkswagen je tak ideálním jezdcem pro premiéru ve třídě vozidel s čistě elektrickým pohonem,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport.
Volkswagen se postaví na start letošního ročníku závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“, který je vzhledem k cíli v nadmořské výšce 4302 metrů nazýván také „závodem do oblak“, se zcela nově vyvinutým elektricky poháněným prototypem. V této kategorii poskytují pravidla velkou konstrukční volnost. „Můžeme tak v závodním nasazení prokázat výkonnost budoucí techniky akumulátorů a elektrických pohonů značky Volkswagen. Další výzvou je skutečnost, že závodní trať na Pikes Peak je normální silnicí, na které dochází k častým změnám stavu vozovky a povětrnostních podmínek,“ říká Smeets.
„Velkou výhodou elektromobilu v závodu do vrchu na Pikes Peak je zachování konstantního výkonu na celé trati o délce necelých 20 kilometrů. Naproti tomu vozidla se spalovacím motorem výrazně ztrácejí výkon kvůli řídkému vysokohorskému vzduchu. S tím jsem se musel při svých dosavadních účastech smířit. Opravdu se již velmi těším, až budu moci poprvé jet na plný plyn od startu ve výšce 2862 metrů až do cíle,“ dodává Dumas.
Vrcholový závodní jezdec, pocházející z jihofrancouzského města Alès, má s technikou elektrického pohonu v závodních vozech velké zkušenosti. V několika uplynulých letech se účastnil s továrním týmem Porsche mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (FIA World Endurance Championship) za volantem hybridního prototypu (zážehový motor/elektromotor). Kromě titulu mistra světa 2016 v tomto závodním seriálu zvítězil Dumas během své dosavadní kariéry již v osmi čtyřiadvacetihodinových závodech, z toho dvakrát v legendárním vytrvalostním závodě v Le Mans. Ambiciózní všestranný jezdec kromě toho vzbudil pozornost dobrými výkony také v Rallye Dakar a v podnicích mistrovství světa v rallye.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?