Čtenáři odborného časopisu "Auto motor und sport" zvolili svými hlasy modely Golf, nové Polo a up! „nejlepšími vozy roku 2018“ („Best Cars 2018“) ve svých kategoriích. Hned tři modely značky Volkswagen si tak zajistily jedno z nejdůležitějších ocenění roku. Ocenění minulý týden ve Stuttgartu převzali Dr. Herbert Diess (předseda představenstva značky Volkswagen), Dr. Frank Welsch (člen představenstva zodpovědný za vývoj) a Jürgen Stackmann (člen představenstva zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby).
„Golf je srdcem naší značky – a proto máme z tohoto ocenění obzvlášť velkou radost,“ řekl Dr. Diess na slavnostním předání ocenění. To se odráží také v jeho úspěšné bilanci v anketě „Best Cars“, protože Golf v ní nyní zvítězil již pošesté v řadě v kategorii „Kompaktní třída“. Oblíbený bestseller si zároveň připsal na své konto celkem 32. ocenění v 42leté historii tohoto hlasování (dříve pod názvem „Die besten Autos“ – „Nejlepší automobily“).
Golf je tak i nadále zářivou hvězdou na automobilovém nebi. Příkladná je rovněž úspěšná historie modelu Golf, která začala již před 44 lety. S více než 34 miliony vyrobených vozů sedmi generací stanovuje Golf již po desetiletí měřítka v kompaktní třídě a dodnes hraje roli průkopníka při zavádění nejnovějších automobilových technologií.
Na první místo v kategorii „Malé vozy“ bylo Polo zvoleno 33 procenty hlasů čtenářů. Polo je jedním z důležitých pilířů značky Volkswagen, což dokládá jeho 43letá úspěšná historie. S dosud 17 miliony prodaných exemplářů je Polo jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů na světě. Nedávno představená šestá generace disponuje zcela novým vnějším designem, díky němuž působí nyní výhradně čtyřdveřový kompaktní automobil ještě sportovnějším a dospělejším dojmem. Nové Polo zároveň v porovnání s předchůdcem ve všech směrech povyrostlo.
V kategorii „Mini Cars“ zvolili čtenáři vítězem model up!, který je sice nejmenším a nejmladším vozem Volkswagen z této trojice, ale i up! se již může pochlubit pozoruhodně úspěšnou bilancí s více než 1 milionem prodaných vozidel (od roku 2011).
Malý vůz zaujme čistým designem a nabízí rozsáhlou sériovou výbavu s rozmanitými možnostmi individualizace. Hvězdami modelové řady jsou nový up! GTI o výkonu 85 kW/115 k a speciální edice up! beats s audiosystémem o výkonu 300 W.
Rovněž úspěšného výsledku dosáhly dva modely SUV značky Volkswagen. V kategorii „Kompaktní SUV/terénní vozidla“ obsadil Tiguan, bestseller v segmentu SUV, druhé místo a teprve na podzim uplynulého roku uvedený T-Roc zaznamenal nečekaný úspěch v podobě třetího místa.
Mezinárodní čtenářská anketa časopisu auto motor und sport oslavila v letošním roce své 42leté jubileum. Kromě německého vydání se hlasování zúčastnilo také 15 evropských edicí a tři mimoevropské časopisy skupiny auto motor und sport. Celkem bylo při hlasování o nejlepší automobily roku 2018 na výběr 378 modelů v jedenácti kategoriích.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.