Čtenáři odborného časopisu "Auto motor und sport" zvolili svými hlasy modely Golf, nové Polo a up! „nejlepšími vozy roku 2018“ („Best Cars 2018“) ve svých kategoriích. Hned tři modely značky Volkswagen si tak zajistily jedno z nejdůležitějších ocenění roku. Ocenění minulý týden ve Stuttgartu převzali Dr. Herbert Diess (předseda představenstva značky Volkswagen), Dr. Frank Welsch (člen představenstva zodpovědný za vývoj) a Jürgen Stackmann (člen představenstva zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby).
„Golf je srdcem naší značky – a proto máme z tohoto ocenění obzvlášť velkou radost,“ řekl Dr. Diess na slavnostním předání ocenění. To se odráží také v jeho úspěšné bilanci v anketě „Best Cars“, protože Golf v ní nyní zvítězil již pošesté v řadě v kategorii „Kompaktní třída“. Oblíbený bestseller si zároveň připsal na své konto celkem 32. ocenění v 42leté historii tohoto hlasování (dříve pod názvem „Die besten Autos“ – „Nejlepší automobily“).
Golf je tak i nadále zářivou hvězdou na automobilovém nebi. Příkladná je rovněž úspěšná historie modelu Golf, která začala již před 44 lety. S více než 34 miliony vyrobených vozů sedmi generací stanovuje Golf již po desetiletí měřítka v kompaktní třídě a dodnes hraje roli průkopníka při zavádění nejnovějších automobilových technologií.
Na první místo v kategorii „Malé vozy“ bylo Polo zvoleno 33 procenty hlasů čtenářů. Polo je jedním z důležitých pilířů značky Volkswagen, což dokládá jeho 43letá úspěšná historie. S dosud 17 miliony prodaných exemplářů je Polo jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů na světě. Nedávno představená šestá generace disponuje zcela novým vnějším designem, díky němuž působí nyní výhradně čtyřdveřový kompaktní automobil ještě sportovnějším a dospělejším dojmem. Nové Polo zároveň v porovnání s předchůdcem ve všech směrech povyrostlo.
V kategorii „Mini Cars“ zvolili čtenáři vítězem model up!, který je sice nejmenším a nejmladším vozem Volkswagen z této trojice, ale i up! se již může pochlubit pozoruhodně úspěšnou bilancí s více než 1 milionem prodaných vozidel (od roku 2011).
Malý vůz zaujme čistým designem a nabízí rozsáhlou sériovou výbavu s rozmanitými možnostmi individualizace. Hvězdami modelové řady jsou nový up! GTI o výkonu 85 kW/115 k a speciální edice up! beats s audiosystémem o výkonu 300 W.
Rovněž úspěšného výsledku dosáhly dva modely SUV značky Volkswagen. V kategorii „Kompaktní SUV/terénní vozidla“ obsadil Tiguan, bestseller v segmentu SUV, druhé místo a teprve na podzim uplynulého roku uvedený T-Roc zaznamenal nečekaný úspěch v podobě třetího místa.
Mezinárodní čtenářská anketa časopisu auto motor und sport oslavila v letošním roce své 42leté jubileum. Kromě německého vydání se hlasování zúčastnilo také 15 evropských edicí a tři mimoevropské časopisy skupiny auto motor und sport. Celkem bylo při hlasování o nejlepší automobily roku 2018 na výběr 378 modelů v jedenácti kategoriích.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.