Čtenáři odborného časopisu "Auto motor und sport" zvolili svými hlasy modely Golf, nové Polo a up! „nejlepšími vozy roku 2018“ („Best Cars 2018“) ve svých kategoriích. Hned tři modely značky Volkswagen si tak zajistily jedno z nejdůležitějších ocenění roku. Ocenění minulý týden ve Stuttgartu převzali Dr. Herbert Diess (předseda představenstva značky Volkswagen), Dr. Frank Welsch (člen představenstva zodpovědný za vývoj) a Jürgen Stackmann (člen představenstva zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby).
„Golf je srdcem naší značky – a proto máme z tohoto ocenění obzvlášť velkou radost,“ řekl Dr. Diess na slavnostním předání ocenění. To se odráží také v jeho úspěšné bilanci v anketě „Best Cars“, protože Golf v ní nyní zvítězil již pošesté v řadě v kategorii „Kompaktní třída“. Oblíbený bestseller si zároveň připsal na své konto celkem 32. ocenění v 42leté historii tohoto hlasování (dříve pod názvem „Die besten Autos“ – „Nejlepší automobily“).
Golf je tak i nadále zářivou hvězdou na automobilovém nebi. Příkladná je rovněž úspěšná historie modelu Golf, která začala již před 44 lety. S více než 34 miliony vyrobených vozů sedmi generací stanovuje Golf již po desetiletí měřítka v kompaktní třídě a dodnes hraje roli průkopníka při zavádění nejnovějších automobilových technologií.
Na první místo v kategorii „Malé vozy“ bylo Polo zvoleno 33 procenty hlasů čtenářů. Polo je jedním z důležitých pilířů značky Volkswagen, což dokládá jeho 43letá úspěšná historie. S dosud 17 miliony prodaných exemplářů je Polo jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů na světě. Nedávno představená šestá generace disponuje zcela novým vnějším designem, díky němuž působí nyní výhradně čtyřdveřový kompaktní automobil ještě sportovnějším a dospělejším dojmem. Nové Polo zároveň v porovnání s předchůdcem ve všech směrech povyrostlo.
V kategorii „Mini Cars“ zvolili čtenáři vítězem model up!, který je sice nejmenším a nejmladším vozem Volkswagen z této trojice, ale i up! se již může pochlubit pozoruhodně úspěšnou bilancí s více než 1 milionem prodaných vozidel (od roku 2011).
Malý vůz zaujme čistým designem a nabízí rozsáhlou sériovou výbavu s rozmanitými možnostmi individualizace. Hvězdami modelové řady jsou nový up! GTI o výkonu 85 kW/115 k a speciální edice up! beats s audiosystémem o výkonu 300 W.
Rovněž úspěšného výsledku dosáhly dva modely SUV značky Volkswagen. V kategorii „Kompaktní SUV/terénní vozidla“ obsadil Tiguan, bestseller v segmentu SUV, druhé místo a teprve na podzim uplynulého roku uvedený T-Roc zaznamenal nečekaný úspěch v podobě třetího místa.
Mezinárodní čtenářská anketa časopisu auto motor und sport oslavila v letošním roce své 42leté jubileum. Kromě německého vydání se hlasování zúčastnilo také 15 evropských edicí a tři mimoevropské časopisy skupiny auto motor und sport. Celkem bylo při hlasování o nejlepší automobily roku 2018 na výběr 378 modelů v jedenácti kategoriích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.