ředstavením BMW Concept řady 8 automobilka BMW již ukázala téměř sériovou podobu svého nového luxusního sportovního vozu. Dynamické jízdní vlastnosti nového BMW řady 8 Coupé se nyní také prověřují v praxi. V současné době prochází prototyp, který je velmi blízko sériové podobě, intenzivním testováním na vysokorychlostním testovacím okruhu nedaleko města Aprilia v Itálii.
Testy slouží zejména pro optimalizaci jízdní dynamiky vozidla na povrchu s vysokou přilnavostí a jsou další významnou etapou na cestě k uvedení sériového BMW 8 Coupé v roce 2018 na trh. Testovací jízdy absolvuje výrazně maskovaný prototyp, který nicméně vykazuje silné indicie o typických sportovních tvarech nového BMW řady 8 Coupé. Stejně jako v případě BMW Concept řady 8, i zde dynamicky protáhlé tvary, nízká silueta a výrazná přední i zadní část nabízejí předzvěst fascinujících sportovních jízdních zážitků.
Tento dojem potvrzuje každé ujeté kolo na testovacím okruhu v Itálii. Čtyři kilometry dlouhý testovací ovál s klopenými zatáčkami leží nedaleko Říma a nabízí ideální podmínky především pro vysokorychlostní rychlostní testy a testy přilnavosti. Kromě toho jsou zde na slalomových tratích a různých površích analyzovány schopnosti nového sportovního vozu akcelerovat, brzdit a také jeho ovladatelnost. Velmi náročný testovací program usnadňuje finální sladění všech pohonných systémů s podvozkem. Nové BMW řady 8 Coupé prokázalo, že ve vysokých rychlostech vykazuje maximální agilitu a preciznost. Stejně tak je vůz schopen splnit i nejvyšší nároky v oblasti komfortu.
„Testovací jízdy za těch nejtěžších podmínek ukazují, že v případě nového BMW řady 8 Coupé plníme všechny stanovené cíle. Dosažené dynamické hodnoty jsou absolutně impozantní. Naši zákazníci a fanoušci se tak mohou těšit na skutečně sportovní vůz,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG, zodpovědný za vývoj a výzkum, jenž na testovací program v Itálii dohlíží.
Vysoký dynamický potenciál vozu je výsledkem mimořádně úzkého spojení mezi motorsportem a sériovou výrobou. Nové BMW řady 8 Coupé je vyvíjeno souběžně a v součinnosti s BMW M8 a závodním vozem BMW M8 GTE. Zatímco prototyp sériového modelu podstupuje vytrvalostní testy, týmy, které podporuje BMW Motorsport, se v současné době v Daytoně (USA) připravují na první závodní nasazení BMW M8 GTE.
Ve dnech 27. a 28. ledna si BMW M8 GTE odbyde svojí závodní premiéru ve 24hodinovém vytrvalostním závodě na okruhu Dytona. V červnu 2018 se pak zúčastní 24hodinového závodu v Le Mans. Poznatky získané zde a na dalších jiných závodních podnicích šampionátů FIA WEC a IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) v Severní Americe budou mít přímý dopad na vývoj sériového BMW řady 8 Coupé.
Know-how získané během tréninku a na závodní dráze bude mít také pozitivní dopad na vývoj nového BMW M8. Prototyp tohoto nového modelu od M GmbH byl již představen v červnu 2017 během 24hodinového závodu na okruhu Nürburgring. Severní smyčka tohoto legendárního závodního okruhu je také hlavní zkušební okruh pro testování a vylepšování nového BMW M8.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.