ředstavením BMW Concept řady 8 automobilka BMW již ukázala téměř sériovou podobu svého nového luxusního sportovního vozu. Dynamické jízdní vlastnosti nového BMW řady 8 Coupé se nyní také prověřují v praxi. V současné době prochází prototyp, který je velmi blízko sériové podobě, intenzivním testováním na vysokorychlostním testovacím okruhu nedaleko města Aprilia v Itálii.
Testy slouží zejména pro optimalizaci jízdní dynamiky vozidla na povrchu s vysokou přilnavostí a jsou další významnou etapou na cestě k uvedení sériového BMW 8 Coupé v roce 2018 na trh. Testovací jízdy absolvuje výrazně maskovaný prototyp, který nicméně vykazuje silné indicie o typických sportovních tvarech nového BMW řady 8 Coupé. Stejně jako v případě BMW Concept řady 8, i zde dynamicky protáhlé tvary, nízká silueta a výrazná přední i zadní část nabízejí předzvěst fascinujících sportovních jízdních zážitků.
Tento dojem potvrzuje každé ujeté kolo na testovacím okruhu v Itálii. Čtyři kilometry dlouhý testovací ovál s klopenými zatáčkami leží nedaleko Říma a nabízí ideální podmínky především pro vysokorychlostní rychlostní testy a testy přilnavosti. Kromě toho jsou zde na slalomových tratích a různých površích analyzovány schopnosti nového sportovního vozu akcelerovat, brzdit a také jeho ovladatelnost. Velmi náročný testovací program usnadňuje finální sladění všech pohonných systémů s podvozkem. Nové BMW řady 8 Coupé prokázalo, že ve vysokých rychlostech vykazuje maximální agilitu a preciznost. Stejně tak je vůz schopen splnit i nejvyšší nároky v oblasti komfortu.
„Testovací jízdy za těch nejtěžších podmínek ukazují, že v případě nového BMW řady 8 Coupé plníme všechny stanovené cíle. Dosažené dynamické hodnoty jsou absolutně impozantní. Naši zákazníci a fanoušci se tak mohou těšit na skutečně sportovní vůz,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG, zodpovědný za vývoj a výzkum, jenž na testovací program v Itálii dohlíží.
Vysoký dynamický potenciál vozu je výsledkem mimořádně úzkého spojení mezi motorsportem a sériovou výrobou. Nové BMW řady 8 Coupé je vyvíjeno souběžně a v součinnosti s BMW M8 a závodním vozem BMW M8 GTE. Zatímco prototyp sériového modelu podstupuje vytrvalostní testy, týmy, které podporuje BMW Motorsport, se v současné době v Daytoně (USA) připravují na první závodní nasazení BMW M8 GTE.
Ve dnech 27. a 28. ledna si BMW M8 GTE odbyde svojí závodní premiéru ve 24hodinovém vytrvalostním závodě na okruhu Dytona. V červnu 2018 se pak zúčastní 24hodinového závodu v Le Mans. Poznatky získané zde a na dalších jiných závodních podnicích šampionátů FIA WEC a IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) v Severní Americe budou mít přímý dopad na vývoj sériového BMW řady 8 Coupé.
Know-how získané během tréninku a na závodní dráze bude mít také pozitivní dopad na vývoj nového BMW M8. Prototyp tohoto nového modelu od M GmbH byl již představen v červnu 2017 během 24hodinového závodu na okruhu Nürburgring. Severní smyčka tohoto legendárního závodního okruhu je také hlavní zkušební okruh pro testování a vylepšování nového BMW M8.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.