ředstavením BMW Concept řady 8 automobilka BMW již ukázala téměř sériovou podobu svého nového luxusního sportovního vozu. Dynamické jízdní vlastnosti nového BMW řady 8 Coupé se nyní také prověřují v praxi. V současné době prochází prototyp, který je velmi blízko sériové podobě, intenzivním testováním na vysokorychlostním testovacím okruhu nedaleko města Aprilia v Itálii.
Testy slouží zejména pro optimalizaci jízdní dynamiky vozidla na povrchu s vysokou přilnavostí a jsou další významnou etapou na cestě k uvedení sériového BMW 8 Coupé v roce 2018 na trh. Testovací jízdy absolvuje výrazně maskovaný prototyp, který nicméně vykazuje silné indicie o typických sportovních tvarech nového BMW řady 8 Coupé. Stejně jako v případě BMW Concept řady 8, i zde dynamicky protáhlé tvary, nízká silueta a výrazná přední i zadní část nabízejí předzvěst fascinujících sportovních jízdních zážitků.
Tento dojem potvrzuje každé ujeté kolo na testovacím okruhu v Itálii. Čtyři kilometry dlouhý testovací ovál s klopenými zatáčkami leží nedaleko Říma a nabízí ideální podmínky především pro vysokorychlostní rychlostní testy a testy přilnavosti. Kromě toho jsou zde na slalomových tratích a různých površích analyzovány schopnosti nového sportovního vozu akcelerovat, brzdit a také jeho ovladatelnost. Velmi náročný testovací program usnadňuje finální sladění všech pohonných systémů s podvozkem. Nové BMW řady 8 Coupé prokázalo, že ve vysokých rychlostech vykazuje maximální agilitu a preciznost. Stejně tak je vůz schopen splnit i nejvyšší nároky v oblasti komfortu.
„Testovací jízdy za těch nejtěžších podmínek ukazují, že v případě nového BMW řady 8 Coupé plníme všechny stanovené cíle. Dosažené dynamické hodnoty jsou absolutně impozantní. Naši zákazníci a fanoušci se tak mohou těšit na skutečně sportovní vůz,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG, zodpovědný za vývoj a výzkum, jenž na testovací program v Itálii dohlíží.
Vysoký dynamický potenciál vozu je výsledkem mimořádně úzkého spojení mezi motorsportem a sériovou výrobou. Nové BMW řady 8 Coupé je vyvíjeno souběžně a v součinnosti s BMW M8 a závodním vozem BMW M8 GTE. Zatímco prototyp sériového modelu podstupuje vytrvalostní testy, týmy, které podporuje BMW Motorsport, se v současné době v Daytoně (USA) připravují na první závodní nasazení BMW M8 GTE.
Ve dnech 27. a 28. ledna si BMW M8 GTE odbyde svojí závodní premiéru ve 24hodinovém vytrvalostním závodě na okruhu Dytona. V červnu 2018 se pak zúčastní 24hodinového závodu v Le Mans. Poznatky získané zde a na dalších jiných závodních podnicích šampionátů FIA WEC a IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) v Severní Americe budou mít přímý dopad na vývoj sériového BMW řady 8 Coupé.
Know-how získané během tréninku a na závodní dráze bude mít také pozitivní dopad na vývoj nového BMW M8. Prototyp tohoto nového modelu od M GmbH byl již představen v červnu 2017 během 24hodinového závodu na okruhu Nürburgring. Severní smyčka tohoto legendárního závodního okruhu je také hlavní zkušební okruh pro testování a vylepšování nového BMW M8.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.