ředstavením BMW Concept řady 8 automobilka BMW již ukázala téměř sériovou podobu svého nového luxusního sportovního vozu. Dynamické jízdní vlastnosti nového BMW řady 8 Coupé se nyní také prověřují v praxi. V současné době prochází prototyp, který je velmi blízko sériové podobě, intenzivním testováním na vysokorychlostním testovacím okruhu nedaleko města Aprilia v Itálii.
Testy slouží zejména pro optimalizaci jízdní dynamiky vozidla na povrchu s vysokou přilnavostí a jsou další významnou etapou na cestě k uvedení sériového BMW 8 Coupé v roce 2018 na trh. Testovací jízdy absolvuje výrazně maskovaný prototyp, který nicméně vykazuje silné indicie o typických sportovních tvarech nového BMW řady 8 Coupé. Stejně jako v případě BMW Concept řady 8, i zde dynamicky protáhlé tvary, nízká silueta a výrazná přední i zadní část nabízejí předzvěst fascinujících sportovních jízdních zážitků.
Tento dojem potvrzuje každé ujeté kolo na testovacím okruhu v Itálii. Čtyři kilometry dlouhý testovací ovál s klopenými zatáčkami leží nedaleko Říma a nabízí ideální podmínky především pro vysokorychlostní rychlostní testy a testy přilnavosti. Kromě toho jsou zde na slalomových tratích a různých površích analyzovány schopnosti nového sportovního vozu akcelerovat, brzdit a také jeho ovladatelnost. Velmi náročný testovací program usnadňuje finální sladění všech pohonných systémů s podvozkem. Nové BMW řady 8 Coupé prokázalo, že ve vysokých rychlostech vykazuje maximální agilitu a preciznost. Stejně tak je vůz schopen splnit i nejvyšší nároky v oblasti komfortu.
„Testovací jízdy za těch nejtěžších podmínek ukazují, že v případě nového BMW řady 8 Coupé plníme všechny stanovené cíle. Dosažené dynamické hodnoty jsou absolutně impozantní. Naši zákazníci a fanoušci se tak mohou těšit na skutečně sportovní vůz,“ řekl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG, zodpovědný za vývoj a výzkum, jenž na testovací program v Itálii dohlíží.
Vysoký dynamický potenciál vozu je výsledkem mimořádně úzkého spojení mezi motorsportem a sériovou výrobou. Nové BMW řady 8 Coupé je vyvíjeno souběžně a v součinnosti s BMW M8 a závodním vozem BMW M8 GTE. Zatímco prototyp sériového modelu podstupuje vytrvalostní testy, týmy, které podporuje BMW Motorsport, se v současné době v Daytoně (USA) připravují na první závodní nasazení BMW M8 GTE.
Ve dnech 27. a 28. ledna si BMW M8 GTE odbyde svojí závodní premiéru ve 24hodinovém vytrvalostním závodě na okruhu Dytona. V červnu 2018 se pak zúčastní 24hodinového závodu v Le Mans. Poznatky získané zde a na dalších jiných závodních podnicích šampionátů FIA WEC a IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) v Severní Americe budou mít přímý dopad na vývoj sériového BMW řady 8 Coupé.
Know-how získané během tréninku a na závodní dráze bude mít také pozitivní dopad na vývoj nového BMW M8. Prototyp tohoto nového modelu od M GmbH byl již představen v červnu 2017 během 24hodinového závodu na okruhu Nürburgring. Severní smyčka tohoto legendárního závodního okruhu je také hlavní zkušební okruh pro testování a vylepšování nového BMW M8.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?