Bojuje Tesla o přežití? Zaměstnanci se rozpovídali o vážných problémech

Model 3 americké automobilky Tesla Motors může být konečně použitelným elektromobilem.
Model 3 americké automobilky Tesla Motors může být konečně použitelným elektromobilem., foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. ledna 2018 11:18
Sdílej:

O automobilce Tesla se v posledních týdnech příliš nemluvilo a všichni jsme předpokládali, vše vše běží jak má. To mělo ostatně i pozitivní vliv na akcie Tesly, jejichž hodnota pomalu ale jistě rostla. Tedy až dodnes. Krátce po reportáži televizní stanice CNBC, která upozornila na další možné zpoždění v dodávkách Modelu 3, totiž akcie poklesly a lidé začali opět spekulovat o životaschopnosti celého Muskova konceptu.

Podle reportáže totiž kalifornská automobilka stále nedokázala rozběhnout masovou výrobu baterií, která údajně zapříčinila již první masivní zdržení ve výrobě. Tato informace přitom přišla jen pár týdnů poté, co automobilka radostně oznámila, že ještě před koncem roku 2017 se jí daří vyrábět 1000 Modelů 3 týdně.

Nabízí se tedy otázka: co vlastně CNBC myslí onou "masovou výrobou"? Podle televizní stanice se prý povedlo sehnat vyjádření bývalých i současných zaměstnanců Tesly, kteří shodně vypovídají, že ještě v prosinci probíhala část výroby tzv. "Battery Packů" ručně. Je tak docela možné, že kvůli nedostatku baterií by mohlo doručování Modelu 3 nabrat další zpoždění.

To ale není jediný problém Tesly. Reportáž podle webu InsideEvs také varuje před nedostatky během ručního skládání, na které dohlížejí nezkušení lidí. Tito lidé, kteří by měli zajistit nejvyšší možnou kvalitou a případně vyřadit špatně sestavené baterie, prý pořádně nevědí kam koukat a na co si dávat pozor. Špatně sestavené baterie přitom mohou vést až k požáru.

Tvrzení bývalých nebo současných zaměstnanců, kteří však samozřejmě zůstávají v anonymitě, ale není možné nijak potvrdit či vyvrátit. Tesla si své know-how drží v tajnosti a do své Gigafactory, kde mají být baterie sestavovány, pro jistotu žádné novináře nepouští.

Je však víceméně jisté, že dříve nebo později se k celé situaci vyjádří i ředitel automobilky Elon Musk. Ten buď klasicky využije Twitter, nebo bude muset čelit otázkám na tělo během konference konané 7. února, kde se bude shrnovat celý uplynulý rok 2017.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.