Podle reportáže totiž kalifornská automobilka stále nedokázala rozběhnout masovou výrobu baterií, která údajně zapříčinila již první masivní zdržení ve výrobě. Tato informace přitom přišla jen pár týdnů poté, co automobilka radostně oznámila, že ještě před koncem roku 2017 se jí daří vyrábět 1000 Modelů 3 týdně.
Nabízí se tedy otázka: co vlastně CNBC myslí onou "masovou výrobou"? Podle televizní stanice se prý povedlo sehnat vyjádření bývalých i současných zaměstnanců Tesly, kteří shodně vypovídají, že ještě v prosinci probíhala část výroby tzv. "Battery Packů" ručně. Je tak docela možné, že kvůli nedostatku baterií by mohlo doručování Modelu 3 nabrat další zpoždění.
To ale není jediný problém Tesly. Reportáž podle webu InsideEvs také varuje před nedostatky během ručního skládání, na které dohlížejí nezkušení lidí. Tito lidé, kteří by měli zajistit nejvyšší možnou kvalitou a případně vyřadit špatně sestavené baterie, prý pořádně nevědí kam koukat a na co si dávat pozor. Špatně sestavené baterie přitom mohou vést až k požáru.
Tvrzení bývalých nebo současných zaměstnanců, kteří však samozřejmě zůstávají v anonymitě, ale není možné nijak potvrdit či vyvrátit. Tesla si své know-how drží v tajnosti a do své Gigafactory, kde mají být baterie sestavovány, pro jistotu žádné novináře nepouští.
Je však víceméně jisté, že dříve nebo později se k celé situaci vyjádří i ředitel automobilky Elon Musk. Ten buď klasicky využije Twitter, nebo bude muset čelit otázkám na tělo během konference konané 7. února, kde se bude shrnovat celý uplynulý rok 2017.