Bojuje Tesla o přežití? Zaměstnanci se rozpovídali o vážných problémech

Model 3 americké automobilky Tesla Motors může být konečně použitelným elektromobilem.
Model 3 americké automobilky Tesla Motors může být konečně použitelným elektromobilem., foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. ledna 2018 11:18
Sdílej:

O automobilce Tesla se v posledních týdnech příliš nemluvilo a všichni jsme předpokládali, vše vše běží jak má. To mělo ostatně i pozitivní vliv na akcie Tesly, jejichž hodnota pomalu ale jistě rostla. Tedy až dodnes. Krátce po reportáži televizní stanice CNBC, která upozornila na další možné zpoždění v dodávkách Modelu 3, totiž akcie poklesly a lidé začali opět spekulovat o životaschopnosti celého Muskova konceptu.

Podle reportáže totiž kalifornská automobilka stále nedokázala rozběhnout masovou výrobu baterií, která údajně zapříčinila již první masivní zdržení ve výrobě. Tato informace přitom přišla jen pár týdnů poté, co automobilka radostně oznámila, že ještě před koncem roku 2017 se jí daří vyrábět 1000 Modelů 3 týdně.

Nabízí se tedy otázka: co vlastně CNBC myslí onou "masovou výrobou"? Podle televizní stanice se prý povedlo sehnat vyjádření bývalých i současných zaměstnanců Tesly, kteří shodně vypovídají, že ještě v prosinci probíhala část výroby tzv. "Battery Packů" ručně. Je tak docela možné, že kvůli nedostatku baterií by mohlo doručování Modelu 3 nabrat další zpoždění.

To ale není jediný problém Tesly. Reportáž podle webu InsideEvs také varuje před nedostatky během ručního skládání, na které dohlížejí nezkušení lidí. Tito lidé, kteří by měli zajistit nejvyšší možnou kvalitou a případně vyřadit špatně sestavené baterie, prý pořádně nevědí kam koukat a na co si dávat pozor. Špatně sestavené baterie přitom mohou vést až k požáru.

Tvrzení bývalých nebo současných zaměstnanců, kteří však samozřejmě zůstávají v anonymitě, ale není možné nijak potvrdit či vyvrátit. Tesla si své know-how drží v tajnosti a do své Gigafactory, kde mají být baterie sestavovány, pro jistotu žádné novináře nepouští.

Je však víceméně jisté, že dříve nebo později se k celé situaci vyjádří i ředitel automobilky Elon Musk. Ten buď klasicky využije Twitter, nebo bude muset čelit otázkám na tělo během konference konané 7. února, kde se bude shrnovat celý uplynulý rok 2017.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.