O automobilce Tesla se v posledních týdnech příliš nemluvilo a všichni jsme předpokládali, vše vše běží jak má. To mělo ostatně i pozitivní vliv na akcie Tesly, jejichž hodnota pomalu ale jistě rostla. Tedy až dodnes. Krátce po reportáži televizní stanice CNBC, která upozornila na další možné zpoždění v dodávkách Modelu 3, totiž akcie poklesly a lidé začali opět spekulovat o životaschopnosti celého Muskova konceptu.
Podle reportáže totiž kalifornská automobilka stále nedokázala rozběhnout masovou výrobu baterií, která údajně zapříčinila již první masivní zdržení ve výrobě. Tato informace přitom přišla jen pár týdnů poté, co automobilka radostně oznámila, že ještě před koncem roku 2017 se jí daří vyrábět 1000 Modelů 3 týdně.
Nabízí se tedy otázka: co vlastně CNBC myslí onou "masovou výrobou"? Podle televizní stanice se prý povedlo sehnat vyjádření bývalých i současných zaměstnanců Tesly, kteří shodně vypovídají, že ještě v prosinci probíhala část výroby tzv. "Battery Packů" ručně. Je tak docela možné, že kvůli nedostatku baterií by mohlo doručování Modelu 3 nabrat další zpoždění.
To ale není jediný problém Tesly. Reportáž podle webu InsideEvs také varuje před nedostatky během ručního skládání, na které dohlížejí nezkušení lidí. Tito lidé, kteří by měli zajistit nejvyšší možnou kvalitou a případně vyřadit špatně sestavené baterie, prý pořádně nevědí kam koukat a na co si dávat pozor. Špatně sestavené baterie přitom mohou vést až k požáru.
Tvrzení bývalých nebo současných zaměstnanců, kteří však samozřejmě zůstávají v anonymitě, ale není možné nijak potvrdit či vyvrátit. Tesla si své know-how drží v tajnosti a do své Gigafactory, kde mají být baterie sestavovány, pro jistotu žádné novináře nepouští.
Je však víceméně jisté, že dříve nebo později se k celé situaci vyjádří i ředitel automobilky Elon Musk. Ten buď klasicky využije Twitter, nebo bude muset čelit otázkám na tělo během konference konané 7. února, kde se bude shrnovat celý uplynulý rok 2017.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?